Help! Ik voel me vreselijk!! ZO ellendig. Ik ben nu bijna 7 weken, en de laatste 2 weken steeds vaker en langer misselijk. Ik heb vandaag maar een vrije dag genomen...ik vrees voor de komende weken. Ik voel me wit, zwak, heb geen zin in eten, maar eet maar, om te proberen te misselijkheid weg te nemen. Maar nee, helpt niets. En mijn vriend, vind ik het ook zielig voor,...ik zeur alleen maar!! Mijn eerste zw-schap was ik helemaal niet misselijk....echt balen. En...wanneer gaat dit voorbij??! ik zou zo graag willen genieten en blij zijn, maar voel me lelijk, zwak, misselijk en depri. en dan zie ik allemaal blije dames hier...en wilde ik dat ik dat ook zo was. En ik heb 2 collegas, waar ik het al wel aan heb verteld (ik vertrouw ze, en ik voel me zo vaak ziek op t werk!!) maar ja, zij hadden beiden kinderwens, en is niet gelukt, ze zijn nu ouder, dus gaat ook niet meer...en ik heb echt de indruk dat zij zoiets hebben van ''hou toch op met zeiken en wees blij'' Kortom..ik voel me VRESELIJK ZO, dat moest ik even kwijt. Nog meer lotgenootjes?! Liefs!
Hoi, inmiddels niet meer zo erg gelukkig. De dagen dát ik moest werken, voelde ik me net goed genoeg. Sja.. en die emo/stemmingswisselingen zijn ook niet leuk, maar t hoort er wel allemaal bij. Je vriend moet ook nog even doorzetten
ik had het ook in het begin, maar nu gaat het een stuk beter, ik dacht echt dit wil ik niet meer, ik trek het niet meer, maar hou vol het is van tijdelijke aard!!
Hoi!!! Ik herken het hoor!!! Heb het alleen niet zo heel erg gehad als jij, maar ben ook wel eens van die roze wolk afgedonderd... Tot 6 weken weinig symptomen en daarna heeeeeeeel erg moe, vooral na het avondeten. Toen kwam ook het kokhalzen en andere kwaaltjes. Ik had het dan niet zo kwaad als jou, maar voelde me ook alles behalve 'mooi zwanger' en de vermoeidheid is nog best blijven hangen, tot een week of 16. Kokhalzen (en spugen) is nog steeds niet weg, wel een stukje minder. Ik kan nu, na 21 weken zwangerschap pas denken dat dit m'n beste weken zijn. Aan jou het advies om echt gas terug te gaan nemen!!! Misschien ook een idee om even bij de huisarts medecijnen te halen tegen de misselijkheid? Weet niet of je al bent geweest? Als dat een stuk minder is zul je je al heel wat lekkerder voelen. Wat de vermoeidheid betreft, nogmaals gas terug nemen. Als dat kan natuurlijk. Geef daar waar het kan toe aan je vermoeidheid en luister naar je lichaam. Hopelijk ben je dan iets fitter en voel je je in z'n algemeen niet meer zo depri!!! Hoop zo voor je dat het allemaal snel mee gaat vallen. Ook deze zwangerschap is voor mij 100% anders dan bij m'n 2 vorige zwangerschappen, onbegrijpelijk. Weet nu wat ze bedoelen met 'niet iedere zwangerschap is hetzelfde'. Ik wens je snel beterschap en zal voor je duimen dat je je snel weer wat lekkerder zult voelen! Een heel verhaal, maar heb met je te doen... Dikke knuffel, Claire
Heel herkenbaar ik heb er tot 16 weken last van gehad met de hele dag spugen erbij.....ohhhh wat voelde ik me beroerd zeg had ook echt het idee dat ik een zombie was op het werk (en gek genoeg heeft niemand toen echt wat gemerkt????) Daarna ging het snel beter en gelukkig weer energie, maar ja begon bij 32 weer en ben nu 37 weken en ik wordt er echt niet goed van misselijk, spugen echt beroerd maar heb een kleintje van 16 mnd rondrennen dus kan niet liggen...... Sterkte meid! en als je je zo beroerd blijft voelen even contact met vk of ha misschien kan je dan daar wat voor krijgen.
hey super bedankt lieve meiden! helpt echt even! ik lig nu al de hele dag in bed, tussendoor eruit voor eten en wc..haha...ik zit op randje van braken, gelukkig dat nog niet! hoop ik ook op van niet. ik heb net een stuk chocola gehad, en nu voel ik me even heel lekker...hopelijk is dit niet de remedie voor mij?? dan word ik ws moddervet hahaha succes allemaal!! en week 37...dan is het nog ECHT even de laatste loodjes he! gaat je lukken!
@ Samantha: op naar de huisarts voor Emesafene. Mij hielp het niet, maar jou misschien wel. Hier nog steeds dagelijks aan het braken en ik voel me ook erg ellendig. Ook ik ben niet te genieten qua gedrag en stemming en doe zo min mogelijk. Op het werk lig ik als ik alleen ben met mijn hoofd op mijn armen op mijn bureau. Als ik bij vlagen echt moet presteren lukt het net. Heel herkenbaar allemaal. Als ik de kans krijg lig ik op de bank of op bed te rusten. Ik heb ook een dochter van 16 maanden, dus het is best zwaar zo.
hey thanks, maar eh, ik durf eigenlijk helemaal geen medicijnen te nemen tijdens zw-schap. lijkt me dathet schadelijk kan zijn...ook als staat er dat het nog niet bewezen is dat het schadelijk is...100% zeker is het dan ook niet..?
Het ellendige en depri gevoel ken ik.. Had ik ook de eerst paar weken, nu heel af en toe nog. Meeste van de keren voel ik me nu super. Fijn he die hormonen die je lichaam gek maken Sterkte!
Ik ken het! 13 weken lang non stop, dus trok het ook soms niet meer en werkte gewoon wel (soms jankend in de auto er naar toe). Vond het zwanger zijn helemaal niet leuk terwijl ik er erg veel voor heb moeten doen en laten zoals je in mijn onderschrift ziet. Maar het is nu sinds een paar weken haast over. Nog met vlagen wat misselijk maar niets vergeleken bij toen. Het enige wat ik kan zeggen is: houd vol!!! Het gáát over! ALLES voor een gezond kindje. Doorzetten en denk aan straks. Succes meid!
heel herkenbaar, ik zit op dit moment precies in zo'n periode. Vooral misselijkheid breekt je op. Heb de tip gekregen om seabands van de etos te komen, soort armbandjes tegen misselijkheid. helpt bij mij redelijk. mijn HA wilde liever ook geen medicatie uitschrijven als het niet strikt noodzakelijk is, ben het er wel mee eens. Net wakker, ben al een week ziek thuis, en probeer iedere middag even te gaan liggen. Probeer wel doelen te stellen als bv in het huishouden, maar ben nadien bekaf. bv. vandaag even stofzuigen en de afwas. Lukt aardig. Gelukkig heb ik vanaf maandag vakantie 3 weken en ik hoop van harte dat het daarna over is, dus schuldig voelen over afwezigheid van het werk stroomt langzamerhand weg. ik hoop dat het snel over gaat meid, en heel vaak kleine beetjes eten helpt bij prima. vooral dingen die ik op dat moment lekker vind, frisse yoghurt, mandarijntje of een mona toetjes. zet hem op!