Ik moet het even kwijt hoor. Een van de erge dingen die je je kan bedenken (nee het is niet ernstig) is me overkomen. Een vriendin was 9 dagen eerder uitgerekend en is vandaag bevallen. En ja hoor....ze heeft dezelfde naam. Ik baal echt zo enorm. WE hebben gelukkig veel vrienden die hun niet kennen en de families al helemaal niet, maar ja ik wilde graag orgineel zijn en anders in ieder geval de eerste. en mijn tranen zitten al zo los. Van mij mag die nu snel komen. Voor mensen hier steeds die naam noemen. Vandaag al iemand...'als het maar geen ... is hahaha' nou wat lachen. Ik had zin haar een stomp op der neus te geven. xx Kitty
Daarom hebben wij de namen verteld aan me zwager & schoonzus, die 6wke voor mij uitgerekend was. Hun wisten onze namen, en wij hun namen, zodat we niet dezelfde zouden hebben. Kan me goed indenken dat je er enorm van baalt.
Ohh....kan me voorstellen dat je enorm baalt! Wat ga je doen dan? Wel bij je naam blijven of toch voor een andere gaan? Wij weten sinds de zwangerschap al wat de naam zal worden als we een dochter zouden krijgen. Mijn zus is drie weken na mij uitgerekend en we hebben dezelfde smaak, dus die weet de naam. Een vriendin is drie weken voor mij uitgerekend en die weet het niet. Hoop maar dat zij niet "onze" naam kiest, lijkt me echt verschrikkelijk!
Het is zeker balen, maar gewoon jullie naam houden hoor. Je hebt hem, als het goed is, met heel veel zorg uitgekozen. Ik ben 2x tegelijk met mijn schoonzusje zwanger geweest (wilde bijna jarig typen...whahaha) maargoed, de eerste keer scheelde het behoorlijk (dat ik eerder was, dus ook niet mijn probleem zeg maar ) maar de tweede keer scheelde het maar 3 maanden. Toen vroeg ze wel naar de namen. Ik heb voorletters gegeven en die waren direct al verschillend. Opgelost dus. Nou hadden we voor de tweede nog steeds dezelfde meisjesnaam als voor de eerste...die hebben we ook gewoon verteld. Als iemand die intussen zou hebben gebruikt zou dat jammer zijn, maar ook wel een eer Gewoon altijd bij je eigen gevoel blijven, zou ik zeggen.
Wij zijn inmiddels drie jaar bezig en hopen dit jaar eindelijk papa en mama te worden. Namen hebben we ook al een paar jaar in ons hoofd. Al besluit de halve straat om hun kinderen 'onze' namen te geven. Ons kind krijgt de naam die wij verzonnen hebben! Klinkt misschien stom, maar het heeft voor ons zo lang geduurd, wij hebben 'RECHT' op die namen... Dus... als jullie die naam voor jullie kindje al hadden, dan heet hij of zij eigenlijk al zo voor een groot gedeelte van de zwangerschap. Ik zou die naam dus ook niet meer af laten nemen.
Lijkt me ook echt super balen, wat een rotstreek. Ik neem aan dat jij eerder de naam had? Ik vertel echt NIEMAND de naam van onze dochter voor ze is geboren. Daarna zal ik haar naam ook niet overal online plaatsen, om de naam vrij uniek te proberen te houden..
Dit vind ik wat voorbarig. Als ze het beide niet gezegd hebben...aan voelde komen dat ze dezelfde smaak hebben...hadden ze het ook samen kunnen bespreken toch. De persoon die het eerst bevalt is dan toch niet "schuldig"? Misschien vindt ze het wel heel rot als ze dit hoort. Jij vertelt het aan niemand zeg je...dan kan ook niemand het weten toch?
Oke ik ben voorbarig, lekker belangrijk.. sorry hoor. Ik zeg toch duidelijk dat mijn reactie is gebasseerd op het feit dat ik ervan uit ga dat zij het wist, ik kan daar namelijk niks over vinden in de ts haar verhaal. No big deal...
Nou...niet zo'n kort lontje hoor Voorbarigheid maakt juist wel uit vind ik. Als ze het expres zou hebben gedaan (arm pas geboren kindje...) dan zou het lullig zijn. In elk ander geval toch niet.
Nou bij geheimhouding dus kennelijk ook, hetzij dan per ongeluk En Chai, rustig aan joh, Elmo zegt toch niets verkeerds
dat is dus echt kut! ik bedoel wat is die kans! ik had het denk ik wel even besproken voor de bevalling. skatje van hier en ik schelen 2 weken en als hun ook een meisje hadden gekregen had ik het er wel even over gehad en mischien alleen maar de eerste letter! maar dan had ik wel geweten of ze in de buurt zat. gelukkig krijgen hun een jochie en wij een meid dus hebben we geen probleem! maar in jullie situatie was ik echt heel snel op zoek gegaan naar een andere naam.ik zou het echt niet leuk vinden om 2 kindjes met de zelfde naam te hebben vooral niet met mensen die je geregeld ziet
mijn schoonzusje en ik schelen 6 weken in de zwangerschap. onze naam staat al heel lang vast. hun hebben de naam nog niet. dus ik zei van de week tegen ze. onze naam staat zoiezo vast. dus wij gaan zeker niet veranderen als zei eerder zullen gaan bevallen met dezelfde naam. (dan weten ze het vast) haha. op de proefdruk van ons kaartje staat haar naam ook al en ook de stoffen letters voor in haar kamertje zijn al klaar. al denk ik dat ze een heel andere smaak hebben dus maak me niet zo druk xx sky
Twee oud klasgenootjes waar ik veel contact mee heb zijn ook zwanger en binnenkort uitgeteld en heb ook wel eens gedacht, stel ze hebben dezelfde naam. Als het zo is, dan is het zo. Voor ons staat vast dat deze naam het gaat worden (heb al een mutsje laten borduren, dus we kunnen toch niet terug). Maar het lijkt me wel vreselijk lullig! beetje off-topic: ik was aan het chatten met een oud stagebegeleidster van me en die was aan het vissen. Eerst het geslacht, echter ze weet niks. En toen ging ze namen raden en de eerste naam die ze raadde was ook daadwerkelijk de naam van ons kindje!!! Wat was ik blij dat ik geen webcam heb!
ohh dat lijkt me echt heel vervelend! Wat vervelend, ja jullie hadden het er van tevoren over kunnen hebben iig de voorletter ofzo maarja daar heb je nu ook niks meer aan natuurlijk. Als je de naam niet wil veranderen, is het misschien nog een optie om een of een paar letters te veranderen zodat de naam net iets anders is? En anders nou ja jammer dan, dan hebben ze maar dezelfde naam. Als dat de naam is die jullie je kindje willen geven, dan zou ik het ook gewoon lekker daarbij houden en niet geforceerd op zoek gaan naar een andere naam omdat hij nu in je omgeving al voorkomt. Ik zou het nu in ieder geval niet meer kunnen of willen veranderen hoor, we zijn al zo gewend aan die naam, ze heet gewoon al zo. Gelukkig is er in mijn omgeving niemand tegelijk met mij zwanger, en is onze naam niet nederlands
Pffff wat lastig! Zou er zwaar van balen als ik jou was. Maakt idd niet uit wie 'de naam eerder had'... Zij zou er waarschijnlijk andersom net zo van gebaald hebben. Je houdt de naam wel neem ik aan? Succes!