Kom je bij een 2e sneller/meer aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Child, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik ben nu 5 weekjes zwanger en merk dat mijn buik nu al heel anders staat.
    Ik probeer deze zwangerschap mijn gewicht iets beter onder controle te houden maar vroeg me af: Kom je bij een 2e ook meer en/of sneller aan of is het meer dat je lichaam weer snel in zwanger-vorm staat?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    1: 10 kg afgevallen door spugen, uiteindelijk op ong +5 geëindigt
    2: 10 kg afgevallen zonder spugen, uiteindelijk weer rond de +5 geëindigt
    3: niks afgevallen, +6 geëindigt.

Qua kilo's maakte het hier dus weinig verschil, wel groeide ik qua buik veel sneller bij 2 en 3

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geen zwangerschap is hetzelfde..
    Het hoeft dus niet te betekenen dat je nu veel meer aan komt dan bij de eerste.

Ik ben bij de eerste eerst 5 kilo afgevallen, daarna bijna 20 aangekomen. Twee weken na de bevalling hoefde ik nog maar 2 kilo, 6 maanden daarna zat ik door borstvoeding ruim onder m'n startgewicht. En ook dat is allemaal goed gekomen. Nu ben ik 7 kilo afgevallen en heb geen idee waar het schip strand. Val in ieder geval niet meer af gelukkig.

Als je eet met "verstand" dus gezond en gevarieerd en daarbij wat beweegt heb je je best gedaan.

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

1e zwangerschap in totaal +5 kg

Deze 2e zwangerschap zit ik nu op +6 kg

Grootte/groei van de buik eigelijk hetzelfde als bij nummer 1.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is eerder de stand van je lichaam .... je lijf weet nu wat het moet doen en zal sneller "ontspannen". Het is niet per definitie zo dat je bij iedere volgende zwangerschap veel meer/sneller aan zal komen.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    nr.1. door spugen 7kg afgevallen uit eindelijk op +7kg uitgekomen.

nr.2 nu weer ziek geweest maar (helaas) niet afgevallen, ook niet bijgekomen trouwens nog.

Wel heb ik nu een hoger startgewicht dan bij de eerste dus hoop niet teveel aan te komen :(:(

7. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik ben ook 4 kilo zwaarder dan bij mijn eerste en was destijds 18 kg aangekomen (die zijn er ook allemaal afgeweest, maar heb door een roerige periode eetbuien gehad:()

Dat in combinatie met overgewicht dat ik al had, hoop ik het nu beter onder controle te krijgen.

8. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    In mn eerste zw schap 13 kilo aangekomen die er met drie maanden weer af waren.
    In tweede zw schap 11 kilo die er na een half jaar af waren.
    Ik was dus minder aangekomen maar had wat mindere motivatie om snel af te vallen.

9. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Bij de 2e begon mijn buik wel eerder te groeien waardoor het veel eerder zichtbaar was. Eigenlijk begon mn buik gelijk uit te setten en bij de 1e was dit pasna 20 weken.
    alleen bij de 1e ben ik 24 kg gegroeit en bij de 2e maar 15 kg gegroeit.

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Eerste zwangerschap ruim 20 kilo aangekomen
    Deze zwangerschap nu 11 kilo... Kan me niet voorstellen dat er nog 10 bij komt maar het kan altijd! We zien wel...

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Allereerst: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat met ukkie alles goed mag gaan!

Om antwoord te geven op je vraag: bij mij in ieder geval niet.
    Nr. 1 +14
    Nr. 2 +14
    Nr. 3 +10 tot dusver

Maarrrr: bij een tweede (en volgende) schoot mijn buik veel sneller in de "zwanger-stand". Had ik bij de eerste pas rond 18 weken een zwangerschapsbuikje, kon ik er nu al bij 13 weken niet omheen ;) Dat ligt dus echt niet aan de kilo's, maar aan het feit dat je lichaam deze toestand (her)kent en zich eerder aanpast (lees: je buik zet uit).
    Gewoon goed, gezond eten, dan ben je goed bezig. Niet teveel op de weegschaal focussen, ieder lijf is weer anders. ;)

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mijn buik groeide wel eerder, maar qua gewicht blijf ik deze zwangerschap lichter denk ik. Bij dochter met 37 weken bevallen en toen ongeveer 16 kg aangekomen. Nu 35 weken zwanger en pas 9 kilo erbij.

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wel leuk om de verschillen te zien trouwens
    1e 4 kilo aangekomen (startgewicht zo'n 15 kilo hoger en met 35w bevallen)
    2e op dit moment letterlijk mijn startgewicht nadat ik door glucose eerst 5 kg was aangekomen, nu met bijna 32 weken dus op +0. Ik val op dit moment eigenlijk alleen maar af.. terwijl ik echt veel eet.
    Verwacht dat er nog wel een kilo of 4 bijkomt in de laatste weken. Het lijkt er voorlopig niet op dat deze ook eerder gaat komen.

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier bij de eerste zn 20+ kilo aangekomen.Nu zit ik op zn 7 kilo. Dus hier geld het zeker niet. Ik draag wel wat meer naar voren en was 8 kilo lichter dan bij mn eerste. Deze keer goed mn eten in de gaten gehouden. Maar was ook tot 16/17 weken hele dagen misselijk. Bij mn eerste gelukkig wrl binnen 4 weken zn 18 kilo eraf. Hopelijk deze keer weer alles er zo snel af en stiekem hoop ik op iets meer hihi. Voor ik zwanger werd, was ik namelijk hard bezig met afvallen en ben toen onverwacht zwanger geworden. Moest dus echt even schakelen in mn hoofd

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Marrie28: Dank je wel voor de felicitatie :D

We zullen zien wat het deze keer brengt :)

Deel Deze Pagina