Inbakeren met gewoon slaapzakje met mouwen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rikky, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Is er eigenlijk een manier om een baby een beetje in te bakenen met een gewone dikke slaapzak met mouwen ?? Is wat ik met de mouwtjes kan doen wat veilig is ?

Met een lakentje strak instoppen heb ik al geprobeerd daar zijn de armpjes zo uit. Een dure puckababy wil ik niet aanschaffen want heb een aantal goede warme slaapzakjes van de prenatal in huis.

Hij is veels te druk met de armpjes waardoor hij telkens wakker wordt.

Wie heeft de ultieme tip?

Groetjes rikky

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Met afbouwen hebben we hier de mouwtjes vastgezet met een luierspeld. Maar op een gegeven moment trok hij zijn armpjes gewoon omhoog door de mouwen heen. Je kunt ook een zak zonder mouwen nemen en dan de armsgaten dichtnaaien, heb ik hier wel eens voorbij zien komen.

Maar hoe oud is je kindje eigenlijk? Als hij al kan rollen moet je dit natuurlijk niet doen. Overigens kun je de puck of een pacco heel makkelijk via marktplaats kopen voor een zacht prijsje.

3. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    De ultieme tip bij ons was om ons zoontje op zijn buikje te laten slapen. Het gaf hem en ons zoveel rust.

4. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ik heb mijn dochter ingebakerd in de Swaddle Me. 15 euro bij babydump :)

5. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Wij hebben onze dochter destijds ingebakerd met de Pacco. Via marktplaats gekocht toen. Ze had er veel baat bij In zou je kindje niet inbakeren met een slaapzak. Aangezien het daarvoor eigenlijk niet is. Lijkt me dan niet zo verantwoord

6. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Wij doen het met een hydrofiele luier :)

7. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetbij dochter wel gedaan, die sloeg zichzelf in haar gezicht. We hebben de armsgaten dichtgenaaid van een slaapzak zonder mouwen. Je moet wel zorgen dat het gat bij het hoofd niet te groot is, dat hij niet met zijn hoofd in de slaapzak kan wegzakken. Dat kun je evt. Ook deels dichtnaaien. En inderdaad, als hij gaat rollen, is het klaar.

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Hier ook met een hydrofiele luier.

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij dochter ook de swaddle me gekocht voor 15 euro.
    Tweedehands zijn bakerdoeken ook vaak nog te koop. Zelf zou ik het niet met het slaapzakje doen, maar die keuze moet je natuurlijk zelf maken.

10. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Als je het met een slaapzak gaat proberen, let er dan wel op dat het niet te warm wordt. De armpjes zitten erin, dus er kan nog veel minder warmte weg. De speciale inbakerdoeken en zakken zijn erop gemaakt om in te bakeren, een slaapzak niet. Of je moet een zomerslaapzak nemen!
    En inderdaad, op marktplaats kun je hele goedkope vinden, heb ik ze ook vandaan. Zagen er echt niet meer zo top uit maar voor die paar weken prima.

11. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruikten inderdaad een zomerslaapzak van katoen, was niet te warm (regelmatig even checken)

Deel Deze Pagina