Is dit de beste keus?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Shirl1987, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Hallo

Ik wilde jullie mening weten. Wat er ook gaat gebeuren verhuizen moet ik toch. maar nu heb ik mijn fananciele gedeelte uitgezocht. en als ik dus ga samen wonen heb ik geen recht op een uiterking mijn partner verdient te veel. 1800 euro per maand en dat zal betekenen dat hij mijn en mijn kind moet onderhouden van dat bedrag

nou ben ik bezig met een oplossing aan te bedenken:
    Ik zat zelf te denken om toch op me zelf te gaan met mijn kind
    en dus bewust te kiezen voor alleen staand moeder. Mede omdat ik nog nooit heb samen gewoond.. en dit misschien eerst wel een goede keus zal zijn. want een ander huis zal er moeten komen ik met mijn leeftijd 21 jaar kan ik alle toeslagen krijgen
    350 voor kdv
    85 voor kind en huursub van 135 euro. omdat ik maar tot 350 mag huren kan ik voor 350 per maand al ergens wonen. en hou ik dus eigelijk best veel over omdat we uiteinderlijjk ons inkomen samen voegen.. en de rede dat ik misschien nog niet zo uwillen omdat we eigelijk maar 1 jaar samen zijn en beter vind om alleen te wonen.

wat zouden jullie doen?

2. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
  3. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    als ik het goed begrijp ga je op je zelf wonen en een uitkering aanvragen.
    maar snap niet wat je bedoeld met ons inkomsten samenvoegen als je eerst zegt dat je bewust gaat kiezen voor alleenstaande moeder.
    als je dat doet(wat ik niet erg vindt) moet je wel rekening houden met bepaalde dingen, zoals:
    -gaat je vriend je kind erkennen? zo ja gaat hij het onderhouden?
    zulke dingen gaan de soc.dienst en bel.dienst vragen dacht ik

jennefer

4. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Als je vriend het kind erkent en het gaat via de officiele weg dan moet hij toch ook alementatie betalen? volgens mij trekken ze dat dan weer af van je uitkering als ik het goed heb..

los van dat is het natuurlijk zeker geen verkeerde beslissing om op jezelf te gaan wonen. Ook omdat je zegt dat je het prettig vind om alleen te wonen. Je kan dan alles zelf regelen en mocht er iets fout gaan in de relatie (wat ik uiteraard niet hoop!) dan ben je niet afhankelijk van je partner en hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen.

5. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Nou hij gaat wel erkennen dat wel. dus ik moet dan geld krijgen. en ik doe het ook niet voor me uitkering dat niet maar omdat ik gewoon weg iets voor me zelf wil. en als ik dan toch moet verhuizen waarom niet. hij heeft maar 2 kamer flat ( 1slaapkamer). onderhouden word zo gedaan geld op mijn rekening. ... en een huiskopen in deze tijd van jaar is niet echt een beste optie.

hij is op dat moment niet in beeld... maar dit is een optie he.

6. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    ja jouw antwoord is prescies hoe ik dus dacht. kijk 1 jaar is heel kort en ik woon al alleen maar mijn huis is te klein voor een kindje er bij. ik wil niet afhankelijk zijn van hem!. dus mocht het fout gaan of wat dan ook dan heb ik alles op orde en hoef ik niets te vrezen.

7. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    succes met alles verder!

weet zeker dat je de goede keus maakt, je denkt echt na over de toekomst aan je verhaal te lezen ;)

8. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    oke
    ik bedoelde niet te zeggen dat je het om een uitkering deed, maar nu zijn wat meer dingen duidelijk.
    als hij eht erkent moet of zal hij alimentatie betalen wat weer verrekend wordt met je uitkering en dacht ook met bel. dienst( weet dit niet 100%).
    maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
    en kan me voorstellen dat je niet afhankelijk wilt zijn van een man.
    wil ik ook niet
    vind dat je voor iemand van 21 vrij goed weet wat je wilt en dat vind ik knap.(ik bedoel dit echt positief

jennefer

9. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Dankje dankje.. Ja ik weet echt wat ik wil. ben 21 jaar maar soms voel ik me ouder. komt door me jeugd.. ben opgevoed door andere mensen dan mijn ouders. dus ik weet heel goed watik mijn kind niet wil aandoen

10. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    weet zeker dat het goed komt met jou en je kind.
    weet wat je doormaakt.
    maar soms is het beter dat je door andere mensen opgevoed wordti.p.v je echt ouders

jennefer

11. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    jaa dat is zeker zo... en als ik op deze manier mijn kindje toch een beetje goed leven wil geven dan doe ik dat. dat geef ik er dan voor op!.

Share This Page