Wel of niet vervolgonderzoek...?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MevrS, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hallo meiden,

Ik vraag toch even jullie advies... Zojuist rijden wij het EMC uit na de nekplooimeting. En ons is vervolgonderzoek aangeboden...

Ik zal kort het verhaal vertellen... Mijn gehele familie, waaronder ikzelf hebben een hartafwijking. Verder komt er syndroom van down voor en ikzelf heb een schisis!

Afgelopen januari ben ik bevallen van een prachtige kerngezonde dochter... ik wilde alles laten uitwijzen want ik weet hoe moeilijk het is om een afwijking te hebben! De combinatietest pakte gelukkig gunstig uit... De kans was 1 op 180000. Dus er werd geen vervolgonderzoek aangeboden anders dan de GUO.

Nu zwanger van ons tweede kindje... en om eerlijk te zijn, heb ik zelf al vanaf het begin een slecht gevoel... Maar ik wachtte op de uitslag van de combinatietest om mezelf gerust te stellen...Bij mijn dochter had ik nooit dat slechte gevoel overigens.... nu de test is geweest, is de uitslag slechter dan bij mijn dochter, maar beter dan de 1 op 200. Dus ze bieden vervolgonderzoek aan... Maar nu ben ik dus een beetje verward, want mijn slechte gevoel is niet weg hoewel de uitslag niet slecht is... Snappen jullie het?

Ik wil alles uitsluiten als daar reden voor is bij de slechte uitslag ivm de voorgeschiedenis... alleen nu de uitslag dus niet slecht is maar er toch vervolgonderzoek wordt aangeboden (vorige keer was dit niet) weet ik gewoon echt niet meer wat ik moet doen? ik moet het voor vrijdag laten weten...

Iemand goed advies???

p.s .partner is nu dus ook in de war!

Thanks alvast!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat houd het onderzoek in? Hebben ze dat verteld?

Ik kreeg namelijk een extra onderzoek omdat mijn half broertje een hazenlip heeft en verstandelijk gehandicapt is.

Mijn vriendin heeft een zusje die een pacemaker heeft en kreeg ook een extra onderzoek.
    Deze onderzoeken worden volgens mij gewoon "extra" bij de 20wk echo gepakt.

Verdr zou ik er wel op in gaan,is toch altijd mooi als ze alles goed in de gaten houden.
    Anders even je vk bellen of het ziekenhuis nog eens informeren en uitleggen dat jullie het niet helemaal snappen.
    Succes!

Ps: een meisje?:D hahaha
    Laat je me wat weten of ik gelijk had?

3. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik mag kiezen tussen een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie. De uitgebreide 20 weken echo had ik al staan.. Ze noemen het daar een GUO.

Maar ik heb zelf ook dat gevoel hoor hahaha... Denk ook stiekem een meisje vanwege de echo! Natuurlijk laat ik je het weten.... 19 november is de geslachtsbepaling.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohhh dus geen gewoon onderzoek.
    Tsja,ik zou inderdaad wel navragen of het nodig is!
    Want als de uitslag goed is van de nekplooimeting waarom dan nog risico nemen met een punctie??

Vind het ook een beetje raar hoor dat ze jullie niet goed geïnformeerd hebben.
    Heb je de vk of gyn al gebelt?
    Zou het wel even doen voor je een beslissing neemt,is toch niet niks!!
    Succes!

5. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Ja, snap je onze onzekerheid? Ik laat het even tot me bezinken en dan ga ik morgen bellen... heb dan ook een afspraak bij de vk.

Thanks!!

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen, maar ik zou het risico van de vervolgonderzoeken te groot vinden als straks nog kan blijken dat er niks of weinig aan de hand is. Dan zou ik op de guo wachten.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Precies,dat vind ik dus ook.;)

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Succes morgen bij de vk.
    Laat je even iets weten wat zei ervan vond;)

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik denk dat je ook even goed moet nadenken wat je met zo'n vervolgonderzoek wilt bereiken. Zou je het 'weg laten halen' als hij/zij down heeft?

Wij hebben heel bewust alleen de Guo gedaan. Mocht daar iets niet levensvatbaars uitkomen, dan pas zouden we de zwangerschap afbreken. Mocht er iets anders aan de hand zijn dan zien we dat wel bij de geboorte was onze instelling. Vandaar geen extra onderzoeken, maakte toch niks uit.

10. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Tulip ik denk dat ik daar zelf ook meer naar neig. Maar ben gewoon zo in de war.. Zullen ook wel de hormonen zijn denk ik hoor...:) maar heb al de hele tijd zo'n nare spanning en ik wilde gewoon nu genieten en dat voelt niet zo...

Melanie1986 natuurlijk! Dat ga ik zeker doen... Ik hou jullie wel op de hoogte...;)

FrummelK Ja, daar zat ook mijn instelling... De GUO laten beslissen... Maar dat is natuurlijk niet 100% zeker... Eerlijk is eerlijk.. Dat heb je nooit... Maar als het down heeft, dan willen we het wel afbreken.. Dat hebben we samen na lang overleg besloten...:)

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dan zou ik wel een punctie laten doen. Dan weet je of het down heeft. Dit kun je niet zien bij een guo.

Ik had ook steeds zo'n naar gevoel. Achteraf terecht. Mijn kindje is door mij besmet met een bacterie waardoor hij direct na de bevalling ernstig ziek werd (hersenvliesontsteking). Dáár kwam dat onbestemde gevoel dus steeds vandaan...

In elk geval succes met je keuze!

12. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk

Ik denk dat als ik voor een vervolgonderzoek kies, een vwp toch de keuze zal worden..de risico's zijn ook kleiner dan bij een vlokkentest.. En idd je hebt meer zekerheid...

Ohh streptokokken b in de vagina... Oftewel GBS..ik ben ook drager ervan, maar bij ons in het ziekenhuis doen ze standaard het urineonderzoek hiervoor... Dus ik ben bij ons dochtertje bevallen met 5 uur minimaal AB voordat ik echt mocht bevallen... Jeetje, heftig zeg dat ze het niet gecheckt hebben... Hopelijk is nu wel alles goed gekomen met jullie kleine man? Ik heb gestemd...wat een leuk knulletje!!

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn huisarts had het gevonden tijdens mijn zwangerschap (terugkerende blaasontsteking) maar was het vergeten door te geven... KLacht loopt nog.
    Voor zover we weten gaat het goed. 1 november weer controle. Blijft spannend.
    Bedankt voor je stem!

14. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk

Jeetje, je meent het! Wat vervelend meid... Ik snap helemaal, ik hoop dat er iets uit je klacht komt... Sterkte!! Ik duim voor een goede uitslag 1 november... Xx

Deel Deze Pagina