Niet slapen buiten haar eigen bedje / 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popsel, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Ik merk dat mijn dochtertje alleen graag in haar eigen bedje slaapt: vooral overdag. Ze slaapt goed bij de oma's en op het kdv. Maar neem vandaag: lekker rustig dagje weg geweest: ochtend slaapje in de auto (normaal ruim 2 uur nu krap uurtje) daarna wou ze niet in de wagen slapen en ook niet in de auto. Is dus na ochtend zo goed als helemaal wakker geweest tot 19.00 uur. Slaapt normaal ook in de middag 2 uur.
    ( Ze is bijna 1 jaar) Bij thuiskomst meteen naar bed en slaapt als een roosje.

Iemand tips??

Ze wordt erg jengelig als ze niet kan en wil gaan slapen terwijl ze wel ontzettend moe is.

Uiteraard zoek ik dit niet vaak op, maar als we eens een dagje naar zee willen of elders kan ik wel wat tips gebruiken.
    (Ze heeft goed gegeten, goed gedronken en goed gespeeld, oh ja: ook schone luiers gehad ;))

Bedankt!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je zal moeten accepteren dat ze niet slaapt. En dan heb je dus een jengelig kind aan het einde van de dag ...

Misschien went ze vanzelf. M sliep vanaf ruim 1 jaar juist niet meer in dr bed overdag, wel in de wagen (omgekeerd probleem dus ;)). T is juist weer erg gehecht aan zn eigen bedje. Maar ook met hem zullen we wel dagjes naar zee gaan! (maar voor ons niet heel ver: 3 kwartier fietsen)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier hetzelfde. Emma slaapt sinds kort niet meer in de wagen.
    Alleen in haar bed of bij oma... ook niet meer tussen ons in in ons bed (jammer...). Baal dr wel van want nu moet ik vanalles plannen om haar slaapjes heen.

4. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Pff hier hetzelfde probleem, en gaan binnenkort op vakantie. Hoop dat hij het daar gewoon braaf zal gaan pikken na een paar dagen.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan slaapt eigenlijk ook alleen in een bedje. Campingbed of gewoon bed maakt gelukkig niet uit.
    Maar in de wandelwagen slaapt Nathan al heel lang niet meer. In de auto slaapt Nathan alleen als hij heel moe is.

6. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Ok, meer kindjes dus ;)

En dat jengelen valt best wel mee hoor. Ik ga ook niet wekelijks een hele dag weg, hooguit 1x per 2/3 maanden. Maar straks op vakantie zal het even puzzelen en geven en nemen zijn.

Ben uiteraard wel weg overdag maar ze slaapt dan altijd 2 slaapjes lekker thuis. En idd eromheen plannen. Heb ik hier wel een ritme in gevonden nu. Ze slaapt van 10-12 uur en van 15.30-17.00 uur. Dus in de middag zijn we weg ;)

Groetjes

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    FInn heeft dat ook al vanaf het begin.
    Als hij niet in een bed (apart op een kamer) ligt slaapt ie heeeeeeeeeeel moeilijk.
    Hij wil gewoon alles zien en meemaken!

Hij jenegelt dan ook echt...de ene keer 10 minuten maar heb het ook al een keer bijna een uur...was zoooo blij dat ie eindelijk tegen mij aan in slaap viel.
    Dat was trouwens de 1e keer dat ie zo jengelig deed.

Nu houd ik er meestal rekening mee...en hij zit nu in de overgang naar 1 slaapje per dag...dus dat scheelt ook weer!

Ik zorg iig wel dat ik altijd wat extra te drinken heb...want als hij moe is vind ie dat lkker en daar wordt ie wel rustiger van...

Deel Deze Pagina