ritme baby vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    In september willen mijn vriend en ik naar Portugal. Mijn dochtertje is dan ongeveer 7 maanden. Mijn vriend is nogal van het uit eten gaan op vakantie (we gaan 2 weken) hoe denken jullie over met een baby van 7 maanden uit eten gaan ??
    Ik wil namelijk graag dat ze ritme houdt.

2. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Gewoon doen, wij gaan regelmatig uiteten met onze dochter en zijn paar weken geleden midweekje weggeweest en ze lag heerlijk te slapen tijdens het eten.
    Maar hoe bedoel je qua ritme aanhouden? Je kan toch op dezelfde tijden fles geven en haar in de kinderwagen laten slapen waar ze normaal in bed zou slapen.
    Dat is heus niet erg hoor voor 2 weken vakantie. Je wilt toch niet elke avond om 19.00 uur in je hotel zitten omdat zij moet slapen?

3. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw

Met ritme bedoelde ik idd het slapen maar liggen ze dan nog in de kinderwagen of gebruik je dan al een buggy ? Want in buggy slapen lijkt me niet echt comfortabel

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Wij zaten eind mei op de camping met die hittegolf in een huisje zonder airco was binnen net zo warm als buiten en die van ons (toen 5.5 maand) schoof eigenlijk heel vlot door van 19:00 naar bed naar 22:00 naar bed. T was anders toch niet uit te houden met die warmte. Thuis moeiteloos weer terug gekregen naar 19:00. Hebben ons gewoon aangepast aan de temperatuur, dat deed zij ook en wij volgende haar gewoon daar in.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Wij hebben de koolstra buggy (rumba?) die kan helemaal plat, slaapt ze ook heerlijk in net zo goed als dr wandelwagen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ging het ritme ook zoveel mogelijk door op vakantie.
    Of in elk geval de volgorde, want toen wij in Italië waren, kwamen we een stuk later uit bed. En automatisch schoof alles op. Dus in plaats van om 18.00 uur avondeten werd dat 20.00 uur. Het middagdutje was niet om 12.00 uur maar om 14.00 of 15.00 uur.
    Dat werkte hier bij beiden prima.

Wij gaan niet elke avond uit eten en kamperen dus zitten niet in apartementen of hotels dus geen probleem met op de kamer moeten slapen en zelf ergens anders willen zitten.
    De keren dat we uit eten gingen toen ze zo klein waren sliepen ze in de kinderwagenbak of wandelwageninzet.

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou mijn dochtertje is bijna 7 maanden en ligt nog in de kinderwagenbak maar zij is vrij klein dus dat past nog. De meeste kinderen zijn dan al over naar de wandelwagen maar die kan uiteraard ook plat. Persoonlijk zou ik een buggy nog niks vinden voor een baby van 7 maanden maar denk dat dat ook ligt aan de buggy zelf maar ik vind ze nooit comfortabel.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Gewoon uiteten gaan en in de kinderwagen laten slapen. Op vakantie gaan wij elke avond uiteten. Met de kinderen mee dus.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij gaan op vakantie elke avond uit eten. De oudste slaapt dan na haar eten (tijdens ons voorgerecht) op twee tegen elkaar geschoven stoelen en de andere slapen in de wagen.

Zou zelf geen buggy gebruiken maar gewoon de kinderwagen. Maar heb sowieso een hekel aan buggy's.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier hetzelfde als tuc, de routine blijft het zelfde alleen de tijden verschuiven wel,

En als ze in slaap vallen dan was dit inderdaad in de wandelwagen of buggy, voor 2 uurtjes ging dat prima op die leeftijd en dan konden we ze vaak zo overleggen naar het gewone bed

11. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik ben de enige die het anders doet haha. Wij passen ons aan aan dochter (vorig jaar ook) en gaan dus op tijd eten. Wij nemen huisjes/appartementen zidat we 's avonds nog heerlijk een wijntje kunnen drinken op het terras of balkon en de kleine gewoon op tijd naar bed kan. Zij wordt nl stik- en stikchagrijnig als dat niet kan en is nogal een slaapkop dus.

Het ligt denk ik ook aan je kindje. Kan ze ertegen om eerst in de wagen te slapen en dan in bed? Dan doen. Maar ik haal mezelf liever niet te veel drama op de hals, ik heb ook vakantie haha. Ik kook trwns ook regelmatig zelf op vakantie (ook voor de kosten, hebben er nl ook nog twee pubers bij). Maar goed, je moet volgens mij vooral kijken wat voor jullie en je kindje werkt!

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij hielden ons aan het ritme van zoontje, hij was vorig jaar 6 maanden toen we op vakantie gingen.
    Hij sliep niet meer in de wagen en ging gewoon huilen als het bedtijd was (nog steeds). Uit eten werkte dus niet, dus hadden een huisje gehuurd waar we zelf konden koken. Uit eten of in een hotel komt wel weer als hij ouder is.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik zou proberen het ritme te verschuiven. Bij de oudste ging dat goed, later naar bed en later op staan. De jongste die bleef stug volhouden om om 6.00 uur wakker te worden, terwijl hij er uren later in lag. Na een paar dagen hebben we het bij hem dus maar opgegeven...

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Die van mij liet zich ook niet zo makkelijk sturen. Gewoon elke ochtend tussen 5 en 6 wakker ipv de 7 uur van thuis. Dus overdag automatisch ook eerder moe en savonds ook. En echt niet dat hij in een kinderwagen gaat liggen slapen dus wij hebben ons aangepast aan ons kind. Dit jaar gaan we met meer mensen op vakantie zodat wij oppas hebben en ook gewoon uit eten kunnen en de kinderen lekker naar bed. Iedereen blij :)

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Altijd ritme kind aangehouden. Die sliep echt niet in een wandelwagen, auto, of waar dan ook anders dan een bed. En werd huilerig als ze te lang wakker was, overprikkeld met ellende tot gevolg. Dan maar even aanpassen, is maar tijdelijk was ons motto.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.635
    5.661
    113
    Toen wij laatst in nl waren in een huisje hebben wij haar ritme aangehoude. Straks in Griekenland gaan we het zo veel mogelijk ook doen maar ze zal ook wel eens wat later op bed liggen want we gaan ook uit eten. Als haar middagdut maar gedaan word kan ze best wel wat hebben.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou echt niet dat mijn zoontje (nu negen maand - maar op die leeftijd ook al niet meer) 'zomaar' in de kinderwagen slaapt als hij stilstaat in een restaurant hoor. Je kan dat wel willen, maar dat hangt volledig af van je baby.

TS: Als ik nu naar de laatste maanden met mijn zoontje kijk, en terugdenk aan dezelfde periode bij mijn dochter destijds, is dat echt een rotleeftijd voor een vakantie. Allebei mijn kinderen waren dan druk bezig met rollen en tijgeren en wilden nooit lang in de wandelwagen, ze wilden de grond op en ontdekken. Niet erg handig voor een vakantie, tenzij je natuurlijk een groot deel doorbrengt op een stukje gras in de schaduw.

grasspriet84 en Victoria30 vinden dit leuk.
  18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Herkenbaar. Wij zijn toen onze jongste 6 maanden was op vakantie geweest en dat was echt pittig. Zoveel nieuwe interessante dingen. Ik ben een groot voorstander van structuur maar dat was gewoon niet te doen. De andere kleine was 9 maanden bij zijn eerste vakantie en hij ging helemaal uit zijn structuur omdat hij in een onbekende omgeving was en had daar veel moeite mee. Beide kinderen zouden nooit rustig in de wagen hebben gelegen/gezeten tijdens het uit eten gaan.

19. Joellerosalie88

20 okt 2015
    24
    0
    1
    Wij gaan regelmatig naar Spanje. (M'n vriend z'n ouders zijn Spaans) en dan houden we wel zoveel mogelijk t ritme aan. Onze zoon is 1 jaar en heeft echt ritme nodig maar we nemen hem wel eens mee uiteten. We gaan dan gewoon vroeger en niet zo lang natafelen.

20. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ja dit dus, onze kinderen hebben dat ook! De jongste is nu 6 maand, vanavond hebben we een bbq en ik weet nu al dat we gewoon half 7 in de auto zitten richting huis (10 min rijden) zodat ze gewoon om 19.15u in bed ligt. Ze is ander de hele nacht aan het spoken etc. Deze periode gaat weer over denk ik maar, daarna komt het allemaal wel weer!

En het ontdekken op die leeftijd herken ik ook zeer zeker zoals iemand hierboven beschreef. Ze willen vooral bewegen, zwemmen was hier toen het enigste leuke haha. Stukje wandelen en dan er weer uit.
    Wij zijn met ons zoontje toen hij 1,5 jr was wezen vliegen naar griekenland. Dat ging super goed, hij vermaakte zich prima. Maar ook toen lag hij gewoon om 20u 's avonds op bed.

Ik weet niet of je kindje dit gewend is? slapen onderweg of een ander ritme? Jij weet hoe hij hier op reageert, dat zal over een paar maand niet anders zijn denk ik.

Deel Deze Pagina