wie heeft er ook een draaipoging gehad bij een stuitligging, of moet dat binnenkort gaan krijgen? wij hebben er nl 4 november eentje gepland staan.... ik zou graag wat ervaringen lezen van andere dames hier.... gelukt, niet gelukt? en de keuze na de draaipoging... kwamen er weeen na de poging, hoe verging het t kindje tijdens de poging(zie ctg) en hoe kwam je er zelf weer uit vandaan, beurs, buikpijn met weeen etc? of vlak daarna bevallen door de draai poging? alles wil ik weten? thanks groetjes
Ik kan me alleen maar het hele enge verhaal herinneren van een vrouw hier van het forum waarbij het dus finaal fout ging (met dodelijk gevolg) dus ik ben daar echt bang voor. Zou er niet voor kiezen persoonlijk.
ohw echt waar....heb ik niet gelezen, maar neem aan dat dit echt een uitzondering is... kwam de navelstreng in de knel dan of zoiets? ik zou graag idd verhalen willen horen, omdat al we willen de afspraak nog kunnen afzeggen..... je witl jezelf toch wat verdiepen in dingen die je te wachtten staan....
het was toen ik zwanger was van mijn dochtertje in 2006..maar misschien is ze nog actief hier. maar er zijn vast zat positieve verhalen over hoor..dit was gewoon een extreem geval. maar ik ben er erg door geschrokken iniedergeval. er zullen vast straks mensen reageren met super positieve verhalen.
Ik heb ook een draaipoging gehad omdat Louise horizontaal lag (dus niet in stuit). Dat was ontzettend pijnlijk en is ook niet gelukt. Maar ik was dan ook al bijna 40 weken dus dat speelt ook mee. Dit was op een donderdag en op de maandag erna kreeg ik een ks dus door de draaipoging is (gelukkig) niet de bevalling opgewekt.
was bij mij niet meer mogenlijk en de keus voor een stuitbevalling viel af omdat ze te groot en gek ligt dus nu 10 nov een keizersnee
ja is ook heel afhankelijk van hoe je kindje in de buik ligt, en hoe zwaar het is, hoeveel vruchtwater je hebt etc.
Hey Danili, Nou bij deze een positief verhaal. Mijn dochter was een enorme draaier, aantal keer zelf heen en terug, tot ze dus volgens mij in week 36-37 in een volkomen stuit, dus met hoofdje naar boven en beentjes in normale houding bleef zitten. Het keer verslag; bij aankomst CTG en echo, vervolgens naar verloskamer, dit doen ze uit voorzorg, infuus met weeën remmers. Aanvankelijk wilde ik dit niet, maar werd met klem geadviseerd. Kreeg er een soort hyperactief gevoel van, alsof ik liters koffie had gedronken. Keren werd gedaan door gynaecoloog en arts-assistent gynaecologie, link iemand en rechts. Ze werd eerst uit het bekken geduwd en vervolgens gekeerd. Het keren zelf ging met behoorlijk veel kracht en voelde niet prettig, maar heel goed op te vangen hoor. Weet niet of het daardoor kwam maar na de kering had ik ineens behoorlijk striae op m'n onderbuik. Hierna moest ik nog een tijdje aan CTG liggen om zeker te zijn dat er geen weeën volgde. Ook is nog een echo gemaakt. Bovendien moest ik drie en vijf dagen later terug voor controle, daarna werd de begeleiding weer door verloskundige overgenomen. Voor het draaien ook een gesprek gehad met gynaecoloog over wensen wanneer het eventueel niet zou lukken. Zelf zouden we gekozen hebben om een stuitbevalling te proberen. Volgens gynaecoloog was het hierbij heel erg belangrijk zeer gemotiveerd en krachtig te zijn, ook qua persoonlijkheid, want het vraagt nog wat zwaarder werk dan een normale bevalling. Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal, mag me ook altijd een pb sturen als je meer wilt weten. Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Succes en liefs
sorry hoor maar als je gemotiveerd bent en krachtig wil het nog niet zeggen of ze een stuitbevalling aan willen. het komt nu zo over dat iedereen die ze een stuitbevalling afraden niet gemotiveerd of krachtig zou zijn. nou dat vind ik echt beetje belachelijke beredenering. als je kindje te groot is en de kans is daar dat t hoofdje niet door t baringskanaal kan en ook al wil je nog zo graag een stuitbevalling dan begint een gyneacoloog er niet eens aan. heeft niets met krachtige persoonlijkheid te maken. mirell
Zoals ik al schreef het is MIJN ervaring, geen richtlijn of aanbeveling! Wellicht kun je deze discussie voeren met de gynaecoloog in het Academisch ziekenhuis Maastricht en niet mij erop aanvallen. Verder heb ik het over een persoonlijk advies gebaseerd op de grote van onze dochter, die toevallig ook vrij klein was met de geboorte, niet over wat in het algemeen geadviseerd wordt. Voor deze gynaecoloog was het belangrijk goed na te gaan of IK ertoe in staat zou zijn, niet JIJ of een andere moeder in deze situatie. Joop
Ik heb bij Vince een draaipoging laten doen.Vince lag ook in stuit heb met 36,2 wk een draaipoging laten doen.Tijdens deze draaipoging is het 6x geprobeerd maar Vince wilde niet draaien hij lag lekker zoals hij lag Ik vondt de draaipoging toen die aan de gang was nog redelijk vol te houden maar toen ik eenmaal thuis was was ik helemaal beurs en bont en blauw van het harde drukken.Wij hebben uiteindelijk voor een ks gekozen en die is mij 500% meegevallen. Je wordt zowel voor,tijdens en na de draaipoging goed in de gaten gehouden via het ctg ook werd er bij mij een spuit met een weeen remmend middel ingespoten.Ik heb geen last gehad van weeen en de ks is volgens de planning in de 39e week uitgevoerd.Succes met je keuze Als nog iets wilt weten pb me dan maar. Liefs Claudia
dit is een forum ik val je niet aan geef alleen MIJN mening. als je daar niet tegen kan moet je niet op een forum reageren. groetjes mirella
bedankt joop en jentl voor jullie beider ervaringen.... ikvindhet geweldig om alle bei jullie verhalen te lezen...zowel posi als negatief.... net al wat Joop al schreef, je moet er persoonlijk zelf achter staan als je niet met stuit wilt bevallen...ik zie het eerlijk gezegd niet zitten...en ik vind niet dat ik dan om het o maar te zeggen "een mietje" ben, aangezien ik al eerder bevallen ben op natuurlijke wijze...dus ik heb het al eerder meegemaakt.... toen was ons kindje ook klein, net zoals deze zal zijn, maar het persen duurde bijna 2 uur, en kindje is uiteindelijk met een knip en vacuumpomp gehaald,......ik ben er bang voor dat het nu weer zo lang zal duren, en het kindje met hoofdje te lang binnen blijft zitten, of een speoedkeizersnee...al die heisa en stress wil ik niet hebben....veel te bang voor complicaties....dus ik denk dat ik mijn keuze voor een ks al heb gemaakt als de draaipoging niet mag lukken.... de gyn zegt dat een stuitbevalling makkelijk te doen is, aangezien hij mijn vorige bevalling zelf ook heeft gedaan, en de weg al vrij is gemaakt daardoor, en het een klein kindje is...ook al zegt hij dat, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij om een natuurlijke stuitbevalling aan te gaan.... maar das persoonlijk.... dus ik wacht die 4 november wel af.... bedankt hoor!
@ Mirell, sorry hoor, maar heb je last van je hormonen? Er wordt gevraagd om ervaringen, die worden gegeven, en dan ga jij zeggen dat dat niet voor iedereen geldt? Nee duh.
Nou mijn 1e lag ook in stuit. Ik heb gekozen voor hem NIET te draaien. Gewoon voor de risico's en omdat ik het ook reuze eng vond. Dus hij is geboren met een geplande keizersnede. Zou het zo weer overdoen. Bevallen van een kindje in stuit zou ik ook nooit doen, ivm ook weer die risico's. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
hoi! hier ook een draaipoging ondergaan. wat je hoort over draaipogingen is vaak dat het vreselijk, vreselijk en vreselijk is. met die gedachte ging ik er dus ook heen, en uiteindelijk viel het dus mee... het is echt niet prettig of zo, ze drukken behoorlijk, maar het is echt niet onoverkomelijk. en je kan altijd zeggen dat je het niet wilt en dat ze moeten stoppen. de spuit die je van tevoren krijgt is even apart, je krijgt hartkloppingen enzo, maar ook daar ben je zo aan gewend. helaas was de poging bij mislukt, omdat ons meidje al helemaal ingedaald lag. ze kregen haar dus niet meer uit het bekken. daarna ben ik gegaan voor een vaginale stuitbevalling. maar aan dat idee kwam gauw een eind, omdat ik op medische gronden eerder bevallen moest en dat dan met een keizersnee... helaas! had het graag anders gezien. Succes met je draaipoging en hopelijk valt het mee en heb je het gewenste resultaat!
mijn reacktie op joop was alleen om aan te geven al wil je nog zo graag een stuitbevalling proberen(dat wou ik namenlijk heel erg graag) omdat t kindje te groot is dus afgelpopen vrijdag besloten dat een keizersnee de enige optie zou zijn omdat kindje te groot is. en daar had ik niets tegen in te brengen krachtig of niet.
Maar dat is dan toch jouw ervaring? Blijkbaar als het kindje niet te groot is, heb je toch behoorlijk wat kracht nodig om een stuitbevalling aan te kunnen. Maar dat is bij jou niet aan de orde, omdat in jouw situatie geen stuitbevalling mogelijk is.
Hoi, Hier ook een postief verhaal, mijn zoontje lag vanaf week 32 t/m 36 in stuit. En in het ziekenhuis is in overleg mte ons besloten om hem proberen te draaien. Ik kreeg eerst een echo en CTG, daarna een weenremmed infuus. Daar krijg je el even hartkloppingen van, maar je buik wordt zacht, zodat de gynacoloog beter grip heeft. Het lukte in 1 x, dit gebeurt alleen niet altijd. Na een tijdje rustig liggen en weer een CTG, mocht ik weer naar huis. En met 40 weken een gewone bevalling.(nou ja, gewoon, hij lag als sterrenkijker en moest met de vacuumpomp ter wereld komen) Succes ermee, het kan dus ook goed gaan!