Ik denk dat we in de 17 maanden sprong zitten.. Vannacht niet willen slapen, elk half uur gillend overeind in bed staan.. Uiteindelijk maar bij ons genomen om 3 uur, dit werkte niet echt. Ze legde zich af en toe even neer en telkens dacht ik: Die slaapty goed. En zo ineens begint ze weer te praten, heel gek. Dit bleef een uur zo doorgaan toen heeft mijn man haar terug gebracht, gewacht tot ze sliep. Ze heeft vn 5 tot half 8 nog geslapen en wij ook Nu is het middag en wil ze weer niet.. Ik laat haar nu eerst even huilen, sta altijd meteen naast haar, maar we zijn nu allebei doodop, en ze is duidelijk wel aan slaap toe.. Zó moeilijk.. Waarom is dit steeds een paar dagen zo??
Nou, ze hield niet op met huilen, ik heb haar op schoot genomen waar ze *meteen* in slaap viel. Na 10 minuten terug gelegd, maar met overbuigen werd ze al hysterisch.. Is dat normaal? Ik heb haar daarna weer laten huilen, nu is ze stil.. Ik voel me een hele slechte moeder, maar ik weet niet wat ik anders moet.. Ze heeft het zo nodig.. En ik wordt soms uit het niets driftig, dan heb ik liever at ze even huilt dan dat ik boos wordt..
vreselijk he wij hadden het gisteravond/vannacht ook. Daniel heeft toen de nacht tussenin doorgebracht. middagslaapje: geprobeerd om met haar op jullie bed te gaan liggen? heb je alleen wel kans dat je zelf ok in slaap valt als ze gaat slapen dan Bij daniel wil dat nog wel eens werken als hij weet dat mama naast hem ligt
Nou nee bij ons lukte het niet op ons bed.. Steeds praten en lachen.. Ik kan heel slecht tegen weinig slaap.. Dus bij jullie ook, vervelend he.
Nou nee, dat niet, ze heeft het wel eens vaker af en toe, en gaat wel overal liggen verder, op de grond en ook wel in ons bed. Maar ging daar niet slapen omdat het te leuk was..
Onze zoon slaapt altijd bij ons dus wat dat betreft kan ik je geen raad geven. Maar ik kan zelf ook héél slecht tegen te weinig slaap en ben van nature al erg ongeduldig. Wat mij dan helpt, is een soort mantra tegen mezelf dat hij zichzelf nog een stuk slechter moet voelen dan ik. (Hij is namelijk erg moe en wil graag slapen maar dit lukt niet en kan niet zélf iets doen om toch makkelijker in slaap te geraken.) Als onze zoon in ons bed niet wil slapen maar ik merk dat hij écht héél moe is, ga ik bij hem liggen en hou hem stevig vast. Hij huilt zich dan vaak in slaap, ik geloof dat daar niets mis mee is, maar ik ben wél van mening dat een kind zich niet alleen in slaap zou moeten huilen.
Elke, dat ben ik ook wel met je eens, maar ik loop liever weg dan dat ik met deuren of zo ga slaan.. En hoe doe je dat dan, na een kwartier boven haar ledikant hangen is mijn rug gebroken Er naast op e stoel zitten dan kan ik er niet bij om haar rugje te strelen door de spijlen. Bij mij op schoot valt ze soms wel in slaap maar wil dan niet terug. Ze heeft vannacht wel geslapen! Toen ik haar er in legde begon ze wel meteen te huilen.. Ik ben gewoon weggegaan en toen stopte ze na een paar minuten en heeft daarna doorgeslapen tot 7 uur.. Wow..