Mijn vriend komt net met een goede vraag; is Luna niet veel te licht voor de eerste vaccinatie? Normaal is een à terme baby van 8 weken toch wel een kilo of meer zwaarder. Luna is ws morgen bijna of net 3 kilo en 41 weken. Wanneer en met welk gewicht kreeg jullie baby de eerste vaccinatie?
Q's eerste vaccinatie is iets uitgesteld. Zou eigenlijk 18-12 zijn, een dag voor de uitgerekende datum. Maar de volgende dag had hij een MRI en dan mogen ze geen verhoging hebben. Uiteindelijk 28-12 z'n prik gehad, hij woog toen 3250 gram. Ik keek er niet tegenop en Q gaf er ook niets om. Was prikken wel gewend .
Fran Noah heeft 15 juli zijn prikken gehad en woog toen rond de 2500 Wel moest hij voor 24 uur aan de monitor omdat prematuren anders kunnen reageren. Bij de ziekenhuizen in deze regio moeten alle prematuren aan de monitor. Zijn ze al thuis dan worden ze voor 24 uur opgenomen
Het voordeel bij ons was dat Noah nog in het ziekenhuis lag. Plus het feit dat de prikken hier tegelijk werden gezet door 2 verpleegkundige ipv zoals op het cb dat de prikjes apart worden gezet
Hier ook niet gecorrigeerd voor de prikken. Geloof dat ze zo'n 2,5 kilo waren. Omdat ze net boven de grens van 32 weken waren hoefden ze niet aan de monitor. De rs- vaccinaties kregen we dan we wel van september t/m april.
Prikjes gehad ze weegt nu 3040 gram. Rs programma komt ze ook voor in aanmerking dan komt er in september iemand thuis prikken.
Beetje te laat maar toch: hier ook nooit gecorrigeerd voor prikken. Maar ze was dan ook al 33+1 bij haar geboorte dus niet extreem prematuur. Wel heel erg dysmatuur maar geen last gehad met de prikken. Reageert ze goed op de prikjes?
Ze slaapt naar mijn idee meer maar ik merk geen ongemak bij haar. Maat dat kan misschien nog komen. Heb in ieder geval paracetamol 60mg zetpillen gekocht.
Goed dat ze de RS injecties krijgt straks! Ik kan me herinneren dat Hidde met ~3,5 kilo ongeveer op zijn uitgerekende datum de eerste prikjes kreeg. Hij was een dag heel moe, maar verder niet ziek ervan. Wees maar extra lief voor haar vandaag
Hier was mijn zoon geloof ik 10 weken. Hij was net over de 2,5 kilo. Doordat ze zo klein zijn is de kans op een reactie groter, vandaar dat ze dan aan de monitor moeten. Mijn zoon lag nog aan de monitor, dus dat was geen probleem. Omdat hij reactie kreeg (saturatiedalingen) moest hij bij de volgende prik weer aan de monitor en bij de 3e ook. Bij de 3e was hij al thuis en moest toen voor 24 uur terug naar het ziekenhuis.
1e prikken nog int ziekenhuis dus dan was hij niet zwaarder dan 1850gram. Nu ik dit typ vraag ik me helemaal af waarom ik toen overstag gegaan ben, zo klein!
Ik weet het gewicht niet meer maar was nog tijdens ziekenhuisopname. En het viel erg slecht. Veel saturatiedalingen, enz. Dit begon zo'n 8 uur na de vaccinatie. Hij moest weer aan de neussnor e.d. Zo tegen de ochtend ging het weer beter. De 2e vaccinatie daarom ook speciaal voor opgenomen. Toen was was er, buiten verhoging, niks aan de hand. Rs vaccinatie vorig seizoen gehad. Erg goed bevallen, wel veel ziek geweest maar nooit heeft dat een opname geleid.
De kinderarts is nog op ons verzoek gebeld gisteren en het was geen probleem. Ze is al lang van de monitor af en heeft eigenlijk nooit iets laten zien.
Bij mijn zoontje (7 ponder bij geboorte) zijn we een maand later gestart met inenten. Maakt niks uit qua ziektes en ikzelf vond hem toendertijd nog erg klein. Nu hebben we een klein meisje van 2500gram en gaan we ook zeker iets later starten met vaccineren, vind haar zelf nog zo klein....