Is dit duur? (Fotosessie)

Discussie in 'De lounge' gestart door MvLiam, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ligt ook een beetje aan de fotograaf (en hun talent) voor mooie foto;s is het misschien een koopje maar je hebt zoveel mensen die zeggen dat ze fotograaf zijn maar geen talent hebben en dan is het veel geld..

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mvliam het valt wel mee.. ik had laatst bij een hobby fotografe (wel een goede) een cd met 20 foto's voor 75,- daar zaten dan ook wel de opname kosten bij...

Ik zou iig wel voor de cd gaan... heb het een tijdje terug ook bij iemand gedaan waar ik alleen bij haar foto's kon bijbestellen voor 2.50 per stuk, dat loopt zoooo snel op!

3. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Wat trouwens ook leuk bij haar is, is dat zij zich van te voren al helemaal voorbereid. Zo vroeg ze mij of ik al wist wat het werd zodat ze daar alvast rekening meer kon houden (bijvoorbeeld kleur muisjes, bloem). Ik moet dus nog naar haar toe, maar denk dat het erg leuk wordt.

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ben zelf een poosje actief geweest in het fotowereldje, niet als fotograaf, maar als model.
    Vraag goed na hoe je de foto's op cd geleverd krijgt. Veel hobbyfotografen leveren een cd met alleen verkleinde foto's, geschikt voor internet (maar niet voor zelf afdrukken) of zetten in elke foto een watermerk of hun naam, handig voor internet, i.v.m. het stelen, maar dat wil je niet op je afdruk.
    Als je van die cd dus niet zelf kunt afdrukken, omdat de bestanden te klein zijn, dan vind ik de 65,- te duur voor de cd.

Wat ik gewend ben en ook prettig vond, was dat ik eerst een cd, of een link kreeg met alle ruwe opnamen en dat ik samen met de fotograaf een aantal geschikte foto's uitzocht. Deze bewerkte hij/zij dan en die kreeg ik in diverse maten aangeleverd op cd. Over betaling voor een shoot weet ik niet veel. Werkte of op tfp basis, of kreeg betaald, betaalde nooit zelf.

Deel Deze Pagina