zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dame, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik probeer al een tijdje mijn zoontje uit te leggen wat het toilet is en het potje, enz.. ook nog eens een toiletbril verkleiner gekocht omdat hij niks van het potje wilde weten maar hij wil er niks van weten allemaal. Is hij er nog te jong voor? meestal zijn kinderen rond hun 3de toch wel zindelijk of scheelt dat per kind?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn zoontje is 14 maart 3 geworden en wil er ook nog steeds niets van weten..
    Heb vanalles geprobeerd.. maar nee..

    Hoor meer dat jongetjes wat later zijn.. maar pfff zou toch echt wel willen dat hij het tenminste probeert
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat echt die knop om moet. Zit hij op een kdv of psz? Ziet hij daar weleens dat kindjes op het wc'tje gaan? Hier was dat namelijk echt doorslaggevend na echt lang voor jan met de korte achternaam met haar bij het potje gestaan te hebben haha
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee was met 3 jaar dag en nacht zindelijk maar ondanks dat we haar toch geregeld op de wc/pot zette wilde ze vaak niet tot dat ze op een dag zelf kwam dat de luier uit moest want dat was voor baby's zei ze en sinds toen was ze zindelijk, nog wel is een ongelukje gehad in het begin en toen ze precies 3 was wou ze snachts ook geen luier meer.

    hier kwam het dus van zelf.
     
  5. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Waarschijnlijk is ie er gewoon nog niet aan toe, vaak krijgen ze vanzelf interesse, je kan wel al een beetje proberen te stimuleren door hem te belonen als ie op het potje of de wc gaat zitten, bij mijn dochter hielpen stickers heel goed, mijn zoontje boeide het ook niet maar die was er gewoon ineens aan toe.
     

Deel Deze Pagina