Vandaag heb ik een groeiecho gehad. Ze willen weten hoe groot hij ongeveer is om te bepalen of een draaipoging mogelijk zou zijn aangezien mannetje in stuit ligt. Ik ben 34 weken en 1 dag zwanger, maar het hoofdje loopt volgens de echo 4 weken voor... De hoofdomtrek was 33,6 cm wat overeenkomt met 38 weken. Doorsnede van het hoofdje is 9,6 cm wat overeenkomt met 37,2 weken. Verder waren het buikje en het beentje wel op termijn (liepen een paar dagen voor). Eerst dacht ik er niet zo over na, maar nu maak ik me toch wel zorgen... Iemand ervaring hiermee?
hmm ik vind het wel erg veel verschil kijk een groei spurtje kan natuurlijk maar 4 weken voor lopen vind ik echt enorm veel.(2 weken is hier bij de gyn echt de max en dan moet je terug komen om te kijken of het bij trekt) hebben ze ook een reden gegeven? ik bedoel stel dat ze draaien en heft hoofdje blijft voor lopen zou je met 40 weken een kindje met een hoofdje van 44 weken hebben dat zou dus waarschijnlijk betekenen dat het niet gaat passen en dat het een keizersnee word. wat gaan ze nu doen dan?
Ja ik vind het ook echt een heel erg groot verschil, zeker omdat de rest van zijn lijfje wel op termijn is. Overigens heeft de echoscopist verder geen reden o.i.d. gegeven waarom zijn hoofdje zo groot is. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze nu gaan doen... Ik heb alleen de groeiecho gehad en daarna mocht ik weer naar huis. Ik heb pas aankomende woensdag weer een afspraak met de gynaecoloog en ze wilde dan gaan bespreken of draaien uberhaubt wel mogelijk is. Morgenvroeg toch maar eens gaan bellen want ik ben eigenlijk wel heel erg ongerust...
Hoi Bij mijn kindje lag het hoofdje bij de laatste groeiecho ook 4 weken voor op de groei. De echoscopiste zei tegen mij: 'sommige kindjes hebben nu eenmaal een wat groter hoofdje, en sommige een wat kleiner hoofd, ieder kindje is anders'. Bij de omtrek maakt een verschil van 1 cm al meteen een verschil van 4 weken uit. Het is dus milimeter werk, als ze het een beetje onnauwkeurig opmeten heb je al een verschil van weken in de uitslag zitten. Volgens de gyn moest ik me er niet druk om maken, dat adviseer ik jou dus ook.
Hoi hoi, Ik heb vrijdagochtend gebeld en de telefoniste begreep mijn zorgen en ik mocht die ochtend nog langskomen. De assistent vertelde dat hij nog net op de p95-lijn zit en dat wordt dan dus nog als normaal geacht. Ik vond dit wel raar want ik kon in mijn dossier in de grafiek zien dat hij er boven zat (niet veel maar toch). Ze zei ook dat als hij bijv. een waterhoofd zou hebben, dat hij dan echt helemaal buiten de curve zou vallen. Ook vertelde ze dat een groeiecho op deze termijn niet heel erg nauwkeurig meer is aangezien hij zo groot is. Conclusie ik moest me er geen zorgen over maken dus. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik woensdag weer bij mijn eigen gyn terecht kan. Deze assistent was nogal kortaf en gaf ons echt het gevoel dat het haar irriteerde dat we daar zaten. Alsof het echt heel erg raar was dat we ons daar zorgen over zouden maken. Ze begon ook de hele tijd over het feit dat het er verder niet raar uit zal zien bij de geboorte en dat hij heus niet buiten proportie zal zijn (alsof ik me zorgen maak over het feit of hij er wel mooi uitziet)... Maar goed ik zal blij zijn als het woensdag is want we hebben toch nog wel wat vragen.
Jeetje... alsof de mooiheid jou op dit moment wat kan schelen. Je wil toch weten of je kindje wel gezond is... Ik zou me ook zorgen maken hoor!! Hopelijk krijg je vandaag (?) wat meer duidelijkheid