Paniek!! Ik heb 18 jaar geleden een medische borstverkleining gehad en daarbij veel bloed verloren. Ik weet niet meer of ik nu bloed toegedient heb gekregen of niet..... Nu heb ik morgen om 11.00 eindelijk NIPT onderzoek in Antwerpen en ik was weer aan het lezen ter voorbereiding en daar staat: NIPT kan niet worden uitgevoerd in de volgende gevallen: verleden een bloedtransfusie, transplantatie, immuuntherapie of stamceltherapie ondergaan (Ik heb de overige bullets weg gelaten) WAT MOET IK NU???? Kan ik dat nog ergens achterhalen op zo'n korte termijn...? Paniek paniek, Ik heb mijn VK al gemaild maar reactie duurt altijd wat langer...
Kan je niet het ziekenhuis bellen waar de borstoperatie heeft plaats gevonden? Medische gegevens worden jaren bewaard. Zo had het ziekenhuis waar wij de 20 weken echo kregen nog steeds de gegevens van de schisis operatie van mijn vriend 29 jaar geleden.
Hai, Ja ik heb mijn huisarts gebeld, die gaat het uitzoeken maar ik twijfel of hij de gegevens heeft aangezien ik toen in een periode zat dat ik veel verhuisde en allerlei andere ellende. Heb het ziekenhuis gebeld maar ze konden niet snel bij de info aangezien gegevens van zolang geleden op andere archieven staat opgeslagen. De VK zei dat ik Antwerpen zelf moest bellen. Heb ik gedaan (ik was bang dat het onderzoek niet door zou gaan, en ik "kijk er enorm naar uit")....maar gelukkig zei ze dat het waarschijnlijk geen kwaad kon omdat het al meer dan 18 jaar geleden is.... ik hoop echt dat het zo is en dat ik niet voor niets ga en niet zit te wachten op een uitslag die niets oplevert en voor niets betaal.... Afijn ik zal maar uit moeten gaan van wat de telefoniste zei, ben toch wel wat geruster nu.
Wat ik had vernomen is dat je geen transfusie 3mnd voor NIPT mag hebben gehad. Heb ik net voor je gegoogled
Echt sweetlove?! Ahhh bedankt voor het uitzoeken!! Vind het allemaal al spannend genoeg. Je stelt me echt gerust!!