Heb het even opgezocht, via het ziekenhuis valt t ook onder je eigen risico, wellicht heb je eigen risico al opgebruikt of het ziekenhuis heeft de rekening nog niet ingediend, dat gebeurt ook vaker. Alleen consult bij huisarts, verloskundige en kraamzorg vallen niet onder je eigen risico.
Ja idd , je gaat je afvragen of er ineens niet iets mis met je is dat er geen beep blijft plakken .... Maritje is ook echt ons cadeautje ..
Dat is dan weer een zorg voor later.. Kan me niet herinneren dat ik er ooit 1 van het ziekenhuis heb gehad..
Dat wil ik geloven. Wij gaan hierna ook vol goeie moed verder. Eerst even mijn lichaam weer de kans geven zich te herpakken. Hopen dat me cyclussen weer een beetje snel op orde zijn.
Hoe stom klinkt het hè. Niet weten of je zwanger bent. Inmiddels heb ik er wel vrede mee. Maar dat komt ook omdat je al twee keer te horen heb gekregen dat je rekening moet houden met het ergste. Gelukkig ben ik na morgen vier dagen vrij. Wordt mooi weer, even gedachten verzetten..
Zwanger ben je sowieso, alleen weet je nog niet helemaal zeker waar de zwangerschap zich bevindt, en of deze goed is... Onzekerheid is killing... Hier 5 missed abortions gehad (dus nooit een drup bleod gezien) en de kindjes groeiden wel en er was harstlag alleen groeiden ze te langzaam en hartslag ook te langzaam. En dan moesten we weer 2 weken later terug komen. Die onzekerheid zou me gek gemaakt hebben, kon wel tegen muren opklimmen. Hoop dat je even tot rust kan komen even je hoofd kan legen en dat je dan snel maar duidelijkheid krijgt. Dikke knuf en sterkte met alles waar je nu doorheen gaat, een rollercoaster van emoties.
Lief van je... Ik blijf er toch bij dat als het zkh echt dacht aan een bbz dat ze me niet lieten gaan.. Denk dat me hcg vrij laag was, maar hoog genoeg om te denken aan een zwschap. Maar dan 2-4 weken oud.. Ik denk omdat ik er al geen rekening meer mee hou dat ik me daardoor ook niet zwanger voel? Ja ik ben/was zeker zwanger.. Al ben ik in de ochtend nog steeds niet terug in me oude ritme van eten.. HCG moet elke dag minder worden toch? Dus als ik van het weekend nog een test zou doen moet die veel lichter zijn?
Normaal gesproken wel ,maar als er een stukje restweefsel blijft zitten kan je hcg zelfs gelijk blijven of hoger worden..... Ik heb 1x gehad dat ze gelijk lichter werden en bij de ma juist duidelijker... Bij bbz bleven ze ook heel duidelijk...
Oh dat schiet dus ook niet op. Helaas voor mij groei ik wel in omvang. Riem moest gaatjes groter. Hoop dat ik snel weer de oude ben. Normaal gewicht. Normaal eten. Weer energie. Als het mk is geweest dan zit alles er nog want ben niks verloren. Alleen paar druppels bloed voor vier dagen. Meer niet. Sinds maandag niks meer gehad. 1x met afvegen beetje rood slijm.
Hcg was 1140. Stond in het dossier geen reden tot denken aan BBZ. Vrouw aan de telefoon zei dat dit heel goed was. Zei ook dat ik als ik echt een mk had of heb gehad alle symptomen af zouden moeten nemen. Ze wachten een week om zeker te weten hoe of wat.
Een HCG van dik 1100 past niet bij een zwangerschap van 2-4 weken, eerder een zwangerschap van kleine 5 weken. Dat kan te vroeg zijn om op de echo wat te zien. Jammer dat ze het HCG niet om de 2 a 3 dagen vervolgen, geeft toch iets meer duidelijkheid.
Daar vroeg ik ook naar.. Maar dat had niet veel nut omdat ze dan nog niks konden uitsluiten. Als ze week wachten zou het een duidelijke stijging moeten laten zien. Kleine vijf weken kan natuurlijk want zijn alweer een week verder. CB gaf ook 2-3 aan.
heel vreemd hoor ik had met 6 weken een hcg van 980 en ik had toch echt wel een bbz .....Maar goed hun zullen het wel beter weten ,maar ik vind hun persoonlijk echt niet goed handelen hoor ...
misschien gewoon bellen en zeggen dat je pijnklachten hebt ...kijken of je dan wel bloed mag prikken ...
Er stond echt dat er geen reden was om aan een bbz te denken. Heb daar echt om gevraagd. Zij zei ook van als we dat dachten gaan ze je niet een week laten wachten hoor. Dan had ik om de dag terug moeten komen. Elke vrouw is natuurlijk anders.. Ene test bijna een week voor nod al positief ander pas dag van... Ik heb gewoon nog een ongi gehad. Iets wat ook niet iedereen meemaakt.
Zelf ook een HCG van rond die waarde bij mijn BBZ toen ik 6 weken zwanger was. CB zwanger 2-3 was vorige week, dus zou je nu echt voorbij de 5 week moeten zitten. Je HCG zou nu al op 2000 moeten zitten bij een goede zwangerschap en dan moet je op de echo ook al wat kun en zien. Snap de reactie van het ziekenhuis dan ook niet helemaal eerlik gezegd. Je moet nu nog een week wachten op de echo, dat vind ik lang.
juist omdat elke vrouw anders is en het bij iedereen anders kan verlopen moeten ze van het ergste uitgaan .......mijn mening hoor ..
Hun gaan uit van een mk. En ik ook. Ja vorige week gaf ie 2-3. Dus dan zit ik nu niet voorbij de vijf weken natuurlijk. Heb dag voor me ongi ook nog getest en die was hartstikke negatief. Als ik vorige week niet getest had dan had ik nu geen eens geweten dat ik zwanger was...
jij hoeft je zelf niet te verdedigen hoor meid ...misschien is het ook gewoon een mk , kan goed en misschien ook wel de grootste kans , maar het feit dat ze het niet beter in de gaten houden , vind ik heel erg raar ........