Is dit echt nodig?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Eldoli, May 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eldoli

Eldoli Actief lid

May 16, 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Zojuist gewogen en gemeten op het CB. Kleine ukkie van 5 maanden is 100 gram gegroeid in 5 weken. Beetje weinig, maar ach, hij is supervrolijk en weegt al 8 kilo!
    Ze vonden dat ik nu 2x per dag fruit moet gaan geven, en 1x per dag groente. Ik weet niet hoe ik dat in ons schema moet gaan passen, want hij drinkt meestal wel om de 3/3,5 uur.
    Ik vraag me dus af of dit echt nodig is? Ik vind het nog zo fijn om volop BV te geven. Hij krijgt wel af en toe een fruitje hoor, maar niet dagelijks.
    Mocht het wel nodig zijn dan doe ik het natuurlijk met alle liefde ;).

2. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    heb het ook eens te horen gekregen, moest met 2 weken terug komen en hem met eten aanbieden. heb gewoon naar zl "geluisterd" en die welke niet meer eten, na twee werken was hij toch weer genoeg gegroeid volgens cb.

ik zou zeggen kijk naar je kindje en doe waar jij je goed bij voelt, nu is hij kieviten iets minder gegroeid, volgende keer iets meer denk ik dan.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Als jou gevoel zegt dat het goed is zoals het nu gaat, niet doen! Als zijn luiers goed nat zijn is het goed toch? Je zegt dat hij vrolijk en allert is.. Lijkt mij voldoende toch? Is hij toevallig grieperig /verkouden geweest? Dat kost ook een hoop energie voor zo'n kleintje!
    En mocht je gevoel zeggen dat het wel nodig is, zou ik persoonlijk beginnen met 1 ding te gelijk. Dus savonds een stukje groente ofzo. Verwachten ze op jou cb dat je kleintje meteen een bord groente leeg eet? Het is maar bijvoeding, jou voeding is voor nu gewoon nog genoeg :)
    succes!

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hij zou harder groeien op meer borstvoeding in plaats van fruit/groente. Misschien eens een extra voeding aanbieden voor jijzelf gaat slapen? Fruit en groente is nog niet nodig als je uitsluitend borstvoeding geeft: tot 6 maanden is dat dan echt voldoende. Helemaal als hij goed poept en plast (goed natte luiers) en verder een tevreden en vrolijke baby is zou ik mijzelf niet echt zorgen maken en nog eens wegen over een week of twee. Misschien dan wat bijgetrokken? Of misschien nu meer in de lengte gegroeid?

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Heb je toevallig gekeken of hij zijn lijntje wel goed volgt (bij voorkeur op de bv curve op borstvoeding.com). Kindjes die bv krijgen, groeien op een gegeven moment minder hard dan kv-kindjes. Dat snappen ze niet altijd op het cb...

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zou zeggen....doe wat jij denkt wat goed is. Zeker is een advies fijn...maar het is maar aan advies. Als hij het zo goed doet laat het gaan.
    Of je zou er wel eens een fruithapje bij kunnen doen....langzaamaan. Maar meer bv geven zou ik niet doen...

7. Eldoli

Eldoli Actief lid

May 16, 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is hartstikke vrolijk en alert. Hij speelt, slaapt, plast goed. Alleen poepen niet. Maar dat hoort er toch bij met BV?
    Hij zat op borstvoeding.com altijd mooi gemiddeld qua lijn. Nu buigt hij sterk af. Maar dat is ook logisch als je maar 100 gram groeit, lijkt mij.
    Ik maak me geen zorgen. Zojuist fruit gegeven (1,5 uur na BV) en hij eet een paar hapjes maar verder interesseert het hem echt niet. Zal straks ook nog wat groente proberen. En ik blijf hem gewoon voeden zoals ik nu ook doe.
    Bedankt voor jullie tips tot zover!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,472
    113
    Als je zelf wilt afvallen ga je fruit en groente eten, geen handig advies dus. In borstvoeding zitten veel meer calorieën, lekker extra aanleggen dus ipv fruit of groente. Afbuigen zou niet moeten, dus ik zou wel extra aanleggen.

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerder denken dat je meer bv aanbiedt dan dat je fruit/groente aanbiedt. Ze groeien op die leeftijd echt nog op de bv en nog niet op de bijvoeding.

Eet je zelf goed? Heb je genoeg rust? Heb je het idee dat je een productie dip hebt? Bijvoorbeeld net weer gaan werken?

10. Eldoli

Eldoli Actief lid

May 16, 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het probleem lijkt zichzelf op te lossen. Ukkie komt weer voor een nachtvoeding. Hij zal het wel nodig hebben.
    Ik heb inderdaad het idee dat ik een productiedip heb. Misschien gaat hij daarom nu even regelen ;).
    Ik zal hem af en toe fruit blijven aanbieden, maar ga er geen strijd van maken. 2x fruit en 1x groente per dag wordt het sowieso (nog) niet.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Fijn dat je zelf zo'n vertrouwen erin hebt....dat is denk ik wel het belangrijkste .... Gaat helemaal goedkomen!

Geniet van deze periode ik vindt dat altijd zo bijzonder....

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar fruit zit kan geen melk zitten...van fruit gaat ie echt niet groeien, van bij jou drinken wel.
    Bij bv is het echt beter om gewoon tot zes maanden te wachten met vast voedsel. Weer zo'n lekker bv-ondermijnend CB-advies...

13. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Ben met de laatste twee niet meer naar het cb geweest en vertrouw op mijn eigen gevoel. Ik zie het echt wel als ze vermageren of suf worden en dat is nooit het geval geweest, gelukkig. Groeien gaat ook niet in een gestage lijn, dat gaat met horten en stoten. Groeispurts enzo.

Grote kans als je over een maand komt dat ie weer boven de curve zit. Wat moet je dan, cola light geven? CB spoort soms niet.

14. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Dit dus ;)

15. Eldoli

Eldoli Actief lid

May 16, 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik nog even weer...

Ik vraag mij af vanaf welke leeftijd je echt bijvoeding moet gaan geven? Meneer krijgt nu af en toe wat fruit uit een potje. Niet elke dag, en ook niet een heel potje.
    Hij is nu ruim 5 maanden. Moet ik met 6 maanden al beginnen? Of mag ik ook later beginnen met groente en elke dag fruit? Ik vind het geven van borstvoeding nog steeds zo fijn, en ben bang dat mijn productie terugloopt als ik ga bijvoeden.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,823
    5,958
    113
    Female
    Beginnen met bijvoeding kan op zoveel manieren..doe het lekker rustig aan zou ik zeggen! Laat je kindje lekker kennis maken met een hapje hier en een knabbeltje daar. Een beetje met een broodkorst rommelen...
    Als je er voor zorgt dat je eerst bv geeft en dan de bijvoeding hoef je denk ik niet te veel zorgen te maken over je productie. Het is in het begin een beetje zoeken naar hoe het werkt,maar dat is tijdelijk! :)

Share This Page