is dit echt normaal & hoe hou je het vol?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames bv gaat hier helaas niet zo soepeltjes

Eerst flinke overproductie&stuwing en vlakke tepels waardoor meneertje echt niet makkelijk kon drinken

Ook erg overstrekken waardoor hij de. borst soms helemaal niet te pakken krijgt en ik naast. het steeds proberen aan te leggen dus ook nog moet kolven en fingerfweden, of 3 kwartier doet over het aanhappen en dan 5 min drinkt waar hij niet genoeg aan heeft maar ondertussen zo moe en gefrustreerd is.

toen een flinke regeldag en daarna 2 dagen savonds clusteren.

Nu al 2 dagen dat hij bijna niet slaapt, 1xtje 2 uur en 1x half uurtje in de draagdoek. En dat hij elk uur wilt drinken soms nog vaker

Is dit normaal op deze leeftijd? khep ook mega kloof aan de rechter kant omdat hij daar eigenlijk altijd verkeerd aanhapt door het overstrekken maar dan ben ik allang blij dat hij daar drinkt

Maargoed, iemand tips en doe ik het wel goed? en hoe hou je dit vol? Lotgenoten?

Groetjes!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Sorry....geen tips...advies...of ervaring.

Maar wil dit even kwijt:

Diep respect dat je het nog doorzet!

Oh ja...advies: Deskundig advies inwinnen :)

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Dat vele drinken klinkt als clusteren/regeldagen om je productie op pijl te krijgen. Hoe meer je eraan toegeeft, hoe sneller je productie weer geregeld is!

Overstrekken deed ons meisje wanneer ze last van de darmpjes had. Wat hier ontzettend goed hielp was zelf veel rooibosthee drinken. Dat had ook effect op haar darmpjes. Als ik een dag minder gedronken had merkte ik dat meteen bij haar!

Ik drink altijd de rooibosthee zonder toevoegingen, die is ook koud heel erg lekker.

Enneh, het wordt beter meid!! In het begin is het pittig en soms echt moeilijk. Maar na een aantal weken zijn jullie helemaal aan elkaar gewend en gaat het steeds makkelijker en beter!!!!!

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Neem maar snel contact op met een gecertificeerde lactatiekundige: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

DAt verkeerde aanhappen moet sowieso aangepakt worden, vaak zijn daar simpele trucjes voor. En als jij het gevoel hebt het niet meer te trekken, is hulp altijd aangenaam! :)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lactatiedeskundige inschakelen! Je hebt hulp nodig met het aanhappen, voor zowel jouzelf als je kleintje belangrijk want anders krijg je straks dat hij inderdaad wil blijven drinken en/of niet goed groeit. Bovendien is pijn en kloven iets wat je niet graag wilt en dat kun je met goed aanhappen voorkomen.
    Dus nee, dát is niet normaal.

Veel willen drinken en onrust nog wel, ik had ook overproductie en het was voor mijn uk vaak drinken of verzuipen (letterlijk, melk kwam soms uit zijn neusje) en dat zorgde voor veel lucht en dus onrust. Maar.. dat gaat allemaal over.

Schakel hulp in, dan gaat het vast snel beter want op deze manier houd je het niet lang vol denk ik en als je wel bv wil blijven geven zou dat zonde zijn.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik weet trouwens niet hoe je voedt maar op die leeftijd voedde ik altijd boven op bed, liggend op mijn zij. Dan had ik de meeste ruimte om te sturen en te zorgen dat het aanhappen goed ging.
    Maar, lactatiedeskundige dus ;)

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

lactatiekundige heb ik al ingeschakeld, zei wist ook niet wat we nu anders konden doen omdat veel houdingen (eigenlijk alle andere dan die bakerhouding waar hij dan wel op aanhapt maar wel verkeerd) niet gaan omdat hij zo overstrekt waarvoor hij dus ook al in behandeling is bij de osteopaat.

gister nacht weer 2 uur bezig geweest en nu was het de linkerkant die hij normaal altijd goed pakt.. alleen maar aanhappen maar niet vaccum zuigen en dus ook niet drinken

uit eindelijk een flesje gegeven want het was geen doen, mega overstuur/hongerig kind, en ik kon ook wel weer janken.

na het flesje (bv) heeft ie heerlijk liggen tukken

dus nu heb ik besloten, eerst proberen aan de borst, geen strijd van maken, lukt het niet, dan flesje gekolfde melk geven.

geeft hem een stuk rust, en mij ook.

en als de osteopaat hem dan helemaal weer "goed" heeft en hij drinkt nog steeds uit de borst dan kan ik het weer proberen om hem helemaal aan de borst te krijgen.

nou groetjes!

Deel Deze Pagina