33 en voor het eerst zwanger willen worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jane1972, Aug 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi, ik ben 33 (A'dam) en wil nu zwanger worden. Altijd een beetje lacherig over gedaan en ontkend dat ik het wilde (ik was er denk ik nog niet aan toe), maar nu gaan mijn vriend en ik er ook voor!

Ik ben erg benieuwd naar meiden die ook rond de dertig zijn en ook voor het eerst zwanger willen worden. Mail me even of reageer hier!

Vandaag trouwens 1e menstruatiedag, dacht dat het al raak was (op vakantie) maar niet dus.... :oops:

2. Salomina

Salomina Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,225
    0
    0
    Hoi en Welkom :)
    Ben 32 en zwanger van ons eerste :)
    Liefs Sal

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Welkom hier!!
    Ik ben 33 en hoop zwanger te mogen worden van ons eerste kindje!

Gr, Mirre

4. Debby70

Debby70 Actief lid

Dec 22, 2005
    470
    0
    0
    Welkom!

Ik ben 35,ook uit Amsterdam en heel pril zwanger van ons eerste kindje!
    Succes

liefs

5. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

Ik ben 32 en we gaan nu ook voor onze eerste.......

Twinny

6. Sophie

Sophie Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    3,129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi, ik ben 33 en hubbie en ik zijn ook net 'begonnen' voor 1e!
    Hopen dat t gaat lukken. Spannend heh.

Ik dacht ook 1e keer dat t raak was...maar zou wel heel bijzonder geweest zijn, aangezien halverwege cyclus spiraaltje eruit is gehaald ;)

Veel succes!

7. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Jane,

ik ben 29 en heb net zoals jij altijd gezegd dat ik geen kleine wilde hebben. Maar het moment is hier (waarschijnlijk, kan het zelf nog niet geloven, en durf eigenlijk nog niet echt blij te zijn). Ik ben zwanger!!!!! Morgen afspraak met de HA. Ben in nov. vorig jaar gestopt met de prikpil en ben nu dus zwanger. Veel geluk en ik hoop dat jij ook snel blij mag zijn.

8. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

Feb 10, 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    hee daar!

Ik ben 33 en zwanger van de eerste.
    Hoop voor jullie dat het snel lukt!

Groetjes,
    Cat

9. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Jane.

Mij was altijd verteld dat ik geen kinderen kon krijgen.
    Heb dan ook altijd de grootste mond gehad dat ik ze écht niet wilde.
    Kinderen dat was niets voor mij, gaf mij maar mn vrijheid...
    Ha! Totaal onverwachts tóch zwanger en ik vind 't geweldig!
    Ik hoop dan ook dat 't jou ook snel lukt!
    Succes!

Lizzy

10. kyra75

kyra75 Actief lid

Aug 14, 2006
    391
    0
    0
    hoi

ik ben kyra en word 31 wij zijn gaan ook voor de eerste spannend hoor

liefs kyra

11. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    He, leuk allemaal, bedankt voor jullie berichtjes! Jeetje, tof om te lezen dat er dus meer meiden in het zelfde 'zwangerschapsschuitje' zitten. Vandaar ook leuk om op dit forum te lezen wat jullie reacties zijn. =D>

Vraagje: ben je nou op je 'vruchtbaarst' 14 dagen na je 1e menstruatiedag? (tsss, dat ik dit ooit nog op zou schrijven, hi hi!). Mijn 'cyclus' - jaja, ik heb zo'n beetje alle sites doorgelezen over hoe en wat, maar sommige zijn onduidelijk en de een zegt dit, de ander dat - is 28 dagen. :(:

12. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Hoi ik ben Mona 33 jaar en zijn 8 maanden bezig voor onze grootste wens. Ik hoop vurig dat onze wens deze ronde in vervulling mag gaan!

Succes en veel leesplezier op deze geweldige site! Ps voor veel info omtrent je vragen kijk naar onderwerp "zwanger worden"

Groetjes Mona

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi jane1972

JE bent het vruachtbaars net rondom (voor) je eisprong. Dat verschilt nog wel eens per vrouw. Vaak is het na ee dag of 12, maar kan ook langer zijn hoor.
    Denk dat je voor jezelf moet uitvogelen wanneer jij je eisprong hebt. Die is vaak te herkennen aan je cervixslijm en je temp. maar sommige vrouwen voelen ook duidelijk krampjes. steekjes ed.....

Type maar eens eisprong in bij de zoekfunctie en dan word je waarschijnlijk nog veel wijzer.....

succes
    Twinny

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    3,129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Jane,
    Nog een aanvulling:
    meestal gaat men uit van het gemiddelde van eisprong 14 dagen vóórdat je (niet) ongi wordt. De drie dagen ervoor en op de dag zelf ben je t meest vruchtbaar.
    Maar wat Twinny al aangaf, timing eisprong verschilt nogal per vrouw.
    Toen ik er op ben gaan letten vorige ronde, kon ik mn eisprong precies voelen. En klopte precies met gemiddelde: 14 dagen voor NOD (heb cyclus 30/31 dagen). Hoop voor je dat je t ook kunt voelen. Is makkelijk.
    Ik ben overigens al snel gaan temperaturen uit nieuwsgierigheid.
    veel succes en have fun :)

15. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Ik ben 35 en *poof*, de 1e ronde zwanger van de eerste. Tis nog heeeeel pril en kan het nog nauwelijks geloven...ben dus nog een beetje onzeker over - maar toch vooral gelukkig met - de uitslag.

Mijn vriend en ik stonden (terecht) bekend als het stel in onze vriendenkring dat echt nooit kinderen wilde.

Het leuke was dat de mededeling dat we ervoor gingen ongeveer een even heftige reactie opriep, als wanneer mensen melden dat ze zwanger zijn. Alleen onze beslissing al was shockerend nieuws, hehe! Gewoonlijk zou je zoiets niet vertellen, laat je het pas weten als je zwanger bent maja, dit nieuws was al opmerkelijk genoeg en mensen hebben ons letterlijk bedankt dat we dit al vertelden. Oh en we zijn zelfs uitgelachen, een vriend dacht dat we een goede grap met hem uithaalden... :)

Omdat ik verwachtte dat het met mijn leeftijd best een lang verhaal kon worden, ben ik meteen gaan tempen en mn baarmoedermond gaan controleren. Dat was tof want vooral door het voelen van de baarmoedermond wist ik precies wanneer mn eisprong was. Ik kan het je aanraden! :)

16. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    hoi ben 32 (in okt 33) en wij gaan ook voor ons eerste kindje. Ben nu vanaf januari gestopt en vanaf april zijn we echt aan de slag gegaan. Mijn cyclus is nog onregelmatig en lang dus ben ik vorige cyclus begonnen met ovulatietests, en heb nu rond dag 20 mijn eisprong, maar vorige cyclus pas op dag 41 ongesteld geworden, dus maar weer afwachten wat het deze keer wordt (hopelijk pas na 270 dagen ofzo)

17. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Jane,

Ik word in oktober 30 en heb tot een half jaar geleden altijd geroepen dat ik nooit, maar dan ook nooit moeder wilde worden.

En zie nu :oops:
    180 graden de andere kant op. In eens is het zo ver..
    Nu nog maar geduld hebben haha

Succes en hou ons op de hoogte!!!

Gr Heel

18. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    JEETJE Marielize, in EEN keer zwanger? Zo, dat hoor je niet vaak zeg! Pfew! Gefeliciteerd hoor! Heb wat fora doorgelezen en als ik lees hoelang meiden soms moeten wachten, zo echt sneu voor die meiden!

Leuk om je verhaal te lezen! Hoe waren jullie eerst dan, zeg maar tegen je vriendenkring? Altijd anti-kinderen of meer onverschillig? En hoe ging dat bij jou, had je 'opeens' een moment dat je het wel zag zitten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik had het deze vakantie, voor het eerst (bewust)geklust zonder iets, ben al een tijd gestopt met de pil, maar dat is ook omdat je met pil - hoewel het niet wetenschappelijk bewezen is - een grotere kans op kanker hebt. :cry: Iets wat helaas in mijn familie zit. Ik dacht de hele tijd: zou het? Zou het? En het voelde super, dat had ik nooooit verwacht van mezelf! Maar toen werd ik ongi. Achteraf bleek dat we het ook nog eens na de eisprong gedaan moeten hebben, stelletje knutselaars... #-o

19. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    He Janice: ook weegschaal? hehehe, ik ook! Succes met zwanger worden, jeetje ik heb me nooit beseft dat het nog wel eens zo lang zou kunnen duren om zwanger te raken. Ik dacht meer: geen voorbehmiddel en raak. Hmmm.... niet dus

20. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    @ iedereen: oke, bedankt voor de tips, ik ga even goed lezen wat er op de fora staat over dit onderwerp. Het is alleen zo dat het soms met elkaar in conflict is wat er staat.

Ik heb toch nog een vraag, misschien weet een van jullie dit: ben je nou ongesteld vanaf de dag dat je zeg maar van die bruine sliertjes heb, OF pas het moment dat je echt 'rood' bloed hebt?

Ik heb er zelf nooit aan getwijfeld dat je ongesteld bent vanaf het moment dat je ook maar IETS ziet verschijnen (dat worden hier 'duiveltjes genoemd') :evil: :evil: :evil:. Dit klopt toch? Ik raak in de war van wat sommige posters hierover zeggen.... Nou, hopen maar dat iemand het juiste :idea: antwoord kan geven.

Share This Page