hallo meiden, Ik ben een beetje aan het proberen voor 1 slaapje voor onze dochter! voorheen altijd van 10-12 en dan van 14.00-16.00 aangezien ik ook een zoontje heb die naar school gaat, heb ik dat ene slaapje verplaatst van 13.00 tot 15.00u. Alleen ik die ochtend dan ineens wel een hele ruk, ze is er dan ook echt aan toe! hoe dan andere mama's dit??
ie van mij slaapt 's ochtends meestal tot 8.30-9.00 uur. Hij blijft dan wakker tot na het eten. Hij gaat meestal `tussen 12.00-13.00 uur naar bed en slaapt dan tot 14.30-15.00 uur. De rest van de middag was hij dan wakker tot dat om 19.00 uur weer naar bed ging en zo doe ik het eigelijk nog steeds.
Mijn mannetje slaapt `s avonds van 20:00-7:00 a 7:30 en dan rond 10:30-12:00 a 12:30 en verder niet behalve op de fiets of in de auto. Maakt niet uit of hij net heeft geslapen of niet meneer valt vrijwel altijd in slaap.
Ik heb ook verplaatst in verband met school. Het wordtstraks nog iets verzet. Van 13.00 tot 15.00 Julian is van Juli en is dus iets ouder. Hij redt het nu tot 12 uur en knalt dan meestal in de fietskar in slaap. Ik weet nog even niet of het lukt pas om 13.00 uur. We zjn nog niet naar school dus nog even afwachten.... Mijn dochter sliep overal en ik had haar gewoon in de buggy neer kunnen leggen. Misschien lukt dat bij hem ook. Ik ben er nog niet uit. Dan slaapt hij plat in een buggy zijn slaapje.
nou gisteren heeft ze het goed gedaan moet ik zeggen!! 8.00u wakker (mn man was nog thuis, normaal zou dit wel een uur vroeger zijn..) en toen om half 1 nr de gastouder en om 1uur naar bed!! Ze was toen echt wel aan slapen toe, maar toch ze heeft het knap volgehouden!! gelukkig, was wel heel benieuwd!! geslapen van 13.00 tot 15.00 en s'avonds er rond 19.30 weer in!!!
hier ligt het eraan hoelaat hij wakker is en hoe hij snachts geslapen heeft. Normaal is ie rond half 7 wakker en dan gaat ie er rond half 12 weer in tot ongeveer 2 uur en dan om 7 uur zoiets weer.. Soms komt het voor dat hij op 2 slaaptjes zit, dat ie rond 11 uur naar bed gaat tot 13.00 uur en dan rond 5 uur weer een uurtje.. maar dat moet ik gewoon per dag bekijken omdat hij de ene keer meer moe is dan de andere keer.. en nu ga ik even een pamper verschonen want er komt hier een lucht langs..
Hier verschuift het ook nogal vaak, maar meestal wordt hij rond 8 uur wakker. Dan gaat hij rond een uur of 11 nog een half uur-uur slapen en dan meestal tussen 16 en 17 uur nog een keer een half uur-uur. En in de meeste gevallen is hij dan wakker tot 22 a 23 uur.
,mijn zootnje slaapt meestal van 11/12 tot 14 ofzo...als ik in die tijd ergens moet zijn..vertrek ik meestal al eerder...zodat hij om die tijd kan slapen in de wagen... lijkt me wel lastigggg
hmmm, hier echt nog twee slaapjes hoor. mijn dametje houdt het max 2 uur vol wakker rek het wel eens een beetje door te gaan wandelen ofzo maar met maar 1 slaapjes redt ze het echt niet. mijn zoon was precies zo'n slaapkoppie. lekker toch, ik snap dat sturen niet zo. als ik zoon op moet halen van school dan gaat ze mee, dan slaapt ze daarna wel weer. hij blijft trouwens over op de meeste dagen (doen alle kindjes hier), alleen op de vrije middagen moet ik hem vroeg halen.
Is je kindje tot 10 uur 's avonds wakker? Hoe dat zo? Vind dat wel erg laat voor zo'n kleintje. Hier is het echt 19,00 a 19,30 bedtijd met het hele ritueel van bad tandepoetsen enz.
Nee, gewoon eentje die heel weinig slaap nodig heeft. Dit is ook door de kinderarts bevestigd, voordat jullie denken dat ik dit gewoon zelf heb bedacht en eigenlijk met een oververmoeid kind zit. Hij heeft al sinds baby af heel weinig slaap nodig gehad en komt nu echt heel erg toe met een uur of 10-12 per etmaal. Hij is dan ook helemaal niet lastig of zo, maar gewoon aan het spelen. Volgens artsen en dergelijke geen probleem zolang wij er geen probleem mee hebben dat we altijd gezelschap hebben.
En als je hem overdag niet naar bed doet maar 's avonds eerder slaapt die dan niet gewoon de nacht door? Is wel apart heb er nog nooit van gehoord eigelijk. Wel makkelijk met een verjaardag eigelijk hoef je niet als een van de eerste op de stoep te staan omdat je kind naar bed moet.
Hier ook nog 2 slaapjes op de dag. 09.00 uur wakker worden 11.30 uur na fruit lekker slapen 14.00 uur weer wakker 16.00 uur na tussendoortjes slapen 17.00 uur spelen en aansluitend eten 19.00 uur naar bed
tussen 6 en 7 wakker. Om 12 uur naar bed (we komen rond 11.15/11.30 thuis van de psz en eten dan wat). Rond 14.00/14.30 weer wakker. S'avonds rond half 8 slapen.
@diaan1982: we gaan inderdaad meestal allemaal samen slapen. @jewe: als hij bv zijn middagslaapje overslaat, dan gaat hij 's avonds wel iets eerder slapen. Maar uiteraard gaat hij gewoon slapen wanneer hij moe is en voorlopig komt hij dan vrijwel altijd op 2 slaapjes per dag en 's avonds "laat" er in. En het heeft ook zijn voordelen ja.
Jeetje tot 23 uur wakker, dan heb je 's avonds ook nog je handen vol. Ik vind het wel lekker hoor als we onze avonden lekker vrij hebben Simone kan ongeveer 3 a 4 uur wakker zijn achter elkaar. Het hangt er een beetje vanaf of je het een slaapje noemt als je na een uurtje wakker weer 2 uur verdertukt, maar op zulke dagen slaapt ze later nog 1 keer 1.5 uur rond 3en, als we vroeger opstaan slaapt ze 2 keer op de dag. Bedtijd is altijd tussen 7 en 8...