Honger, maar niet te veel mogen eten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fleetwood, Jul 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat mijn dochter een lange slungel bleek bij de geboorte (56 cm, dank u :D ) ben ik nu door mijn VK op een soort van dieet gezet. Ik ben destijds in de zwangerschap 24 kilo aangekomen, wat de VK liever niet weer ziet gebeuren. Nu mag ik weinig suikers, weinig vet, want blijkbaar neemt mijn lijf alles op en stopt het in de baarmoeder en maak ik daardoor lange en grote kinderen.

Door de misselijkheid heen, merk ik dat ik sneller honger heb en dan ook echt een lege maag gevoel. Dus geen trek, maar flinke honger waar ik op moet reageren, which means: eten.

Maar: fruit en rauwkost vliegt zowat door mijn systeem en dan heb ik binnen een mum van tijd weer honger.

Hoe kan ik dus iets eten wat meer vult, zonder dat ik te veel eet? Tricky is, er gaat nu niet alles in, want de misselijkheid werkt niet mee. Brood en yoghurt en rauwkost gaan momenteel 'mwuah'.

Tips, anyone?

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Kwark
    Noten
    Ei

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met 7 weken zwanger en misselijk, vind ik het zeer frappant dat de vk iets over minder eten zegt. Je maakt het kindje nu, het groeit nu niet breedte/ lengte.

ik zou dus ook eten wat ik wil en wat je binnen houd , lijkt mij belangrijker dat je genoeg energie hebt op dat je nu minder eet en je beroerd voelt+ minder energie krijgt.

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou advies inwinnen van een diëtiste. Daarnaast zou ik sowieso wat dingen eten die wel goed vallen, dat kan de misselijkheid ten gunste beïnvloeden.
    Verder vraag ik me serieus af hoeveel invloed jij uberhaupt hebt op de groei van je kindje. Stel dat je nu geen 24 maar bijvoorbeeld 15 kg aankomt, zou je kindje dan echt korter en/of minder zwaar zijn?

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ik vind het ook een beetje vreemd. Voor die eerste periode is het echt een beetje 'overleven' qua eten en dat wat je binnenhoudt en de misselijkheid tegengaat is prima.

HIer overigens ook 23 kilo aangekomen en een peuter gebaard van ruim 9 pond en 55 cm. HIer is de opmerking alleen dat ik groeiecho's en suikercontrole krijg deze zwangerschap en er bestaat een kans dat ik naar de gyn moet als het weer een reus lijkt te worden. Daarnaast ben ik lang en mijn vriend nog langer (182 en 195) dus ik verwacht ook geen minimensjes.

Dus richting 3e semester rekening houden met je eetpatroon, absoluut een goed idee. Maar voor nu lijkt het me wat aan de vroege kant voor je.

Verder een eettip:
    volkoren tortilla met kipfilet (vleeswaren) kruidenkaas en sla. Licht, makkelijk en goed verteerbaar.

6. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Helaas heeft wat je eet echt geen invloed op de groei van je kindje

7. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik vind dat ook grote onzin van je VK. Ik ben zelf maar 10 kilo aangekomen, relatief weinig gegeten omdat ik veel last had van maagzuur, maar mijn kleine was toch echt een dikke 9 ponder!

Luister naar je lichaam is mijn advies, gewoon eten als je honger hebt. En het spreekt voor zich dat dat geen pizza, patat en snoep moet zijn :D

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, ben ik gelukkig niet de enige die haar wenkbrauwen optrekt bij mijn VK, ik twijfelde er namelijk al zo aan.

Die 24 kilo ben ik op de een of andere manier aangekomen, maar niet door het constant eten, heb haar dat destijds meerdere malen gezegd maar bleef tegen dovemansoren praten had ik het idee. Na de bevalling ben ik in 3 weken 21 kilo afgevallen, dus het zijn geen keiharde kilo's geweest.

Bedankt voor de reacties dusver, al fijn dat ik me geen volstoppende idioot voel. Ik beperk sowieso friet en fastfood tot een minimum want dat werkt momenteel niet zo lekker samen met mijn maag...

9. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat raar zeg van je vk..en je bent pas net zwanger.
    jammer dat er ook niet naar je geluisterd wordt..

ik ben 41 weken lang misselijk geweest waarvan ik de eerste 16 weken alleen op rijstewafels en water leefde.
    maar toch 2 weken geleden bevallen van een zoontje die 4720 gram woog en 56 cm lang is. was in totaal iets van 10 kg aangekomen die er inmiddels ook alweer af is.
    heb ook tijdens de zwangerschap 3x een suikertest moeten doen maar die waren steeds goed. mijn dochter was ook de kleinste niet dus ik 'maak' gewoon geen kleine kindjes. maar het is niet dat je daar zelf controle over hebt!

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    vind het ook een rare opmerking.
    zolang je verder geen gezondheidsklachten hebt of krijgt zoals zwangerschapssuiker geloof ik ook niet dat hoeveel je eet invloed heeft op de groei van je kindje.
    je kindje pakt wat het nodig heeft ongeacht hoe gezond je ook eet.
    het zal naar mijn mening hooguit invloed hebben op je eigen gewicht

11. Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit topic vanmorgen las, maar ik wilde niet tegen je VK ingaan omdat ik bij je eerste post het idee kreeg dat je jezelf er wel in kon vinden :) Maar goed, ik deel dus de mening van alle anderen hier; ik vind het ook een heel raar advies en geloof ook niet dat je kindje, zéker niet in de lengte, groeit door wat jij eet.. Gezond eten kan nooit kwaad natuurlijk, maar wéínig eten zou ik juist níét doen nu..

12. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar advies! Natuurlijk moet je niet te vettig eten en op suikers etc letten, maar op 'dieet' omdat snders je kindje 'te groot' wordt... zo werkt het niet hoor!

Ik at beide zwangerschappen de hele dag door. Worteltjes, komkommer, tomaat, crackers, fruit, fruit met kwark en nootjes, etc etc.

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Nou dan had onze dochter ook wel wat groter mogen zijn want ik heb 9 weken rust moeten houden en dus niet echt meer bewogen en wel gewoon normaal gegeten maar ze was nog geen 5 pond en nog geen 44cm

14. Johanne25

Johanne25 Lid

Oct 30, 2014
    87
    1
    8
    Ik heb 6 weken geleden een dochter van 4900 Gr. En 56 cm. gekregen... Was 9 kg aangekomen en na 2 weken 14 kg kwijt. Mijn eerste was 4150 gr. En 56 cm. Bij deze zwangerschap was ik 15 kg aangekomen. Geen van beide zwangerschappen op m'n eten gelet, maar redelijk gezond, niet alles gegeten wat los en vast zit, hoor.

M'n vk zei ook dat ik een evt volgende zwangerschap ook beter op m'n eten moet gaan letten, zou toch zo'n 400 gr kunnen schelen op het eindgewicht. Maar ik vraag me af of t klopt. Mijn moeder heeft ook grote kinderen gebaard, is gewoon een stukje erfelijke aanleg volgens mij. En mijn moeder at heel gezond in de zwangerschappen, dat moest van haar vk toendertijd, ze mocht max 10 kg. aankomen. Maar ondanks dat dikke 8 à 9 ponders gebaard hoor. Dus kan me niet echt voorstellen dat het echt veel invloed heeft.

15. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige mensen krijgen nou eenmaal geen baby maar een dreumes. Ik heb ook drie keer een suikertest gehad. LM was uiteindelijk 4400 gr en hij is met 39 weken geboren.

Ik zou zeggen gewoon lekker gezond eten. De hele dag honger hebben de volgende 33 weken wordt je ook niet beter van.

16. DDara

DDara Bekend lid

Mar 20, 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik maak zelf vaak groente smoothies om lekkere en verschillende smoothies met groente en fruit te maken die gezond zijn en goed vullen heb ik wel een advies voor een smoothieboek voor je.
    GROENE SAPJES van uitgeverij Brecht (het boek is te verkrijgen of te bestellen bij de Bruna)
    Let wel op dat je ze niet langeren dan 24 uur bewaard.

Verder zorg ik dat ik om de 2 uur eet in verdeel mijn brood dus over de hele dag en verder een aantal smoothies en magere kwark. Allemaal laag in calorieën maar hoog in voedingstoffen voor jou en je kleintje!

SUCCES

17. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Ik vraag me af hoeverre het wetenschappelijk bewezen is wat je verloskundige allemaal beweert.

Ik denk dat in deze fase van de zwangerschap het nog niet uitmaakt wat je eet (mits je niet dagelijks bij de friettent zit).
    Ik ben zelf ruim 9 weken, ik probeer gezond te eten, maar door de misselijkheid kan ik bijna niet eten. Drinken gelukkig wel, en ik mijd suikers sowieso al. Maar als ik toevallig een keer trek heb in ontbijt, en dat is toevallig een keer een bolletje (waar ik het de hele dag dan mee doe omdat ik niet meer naar binnen krijg) dan moet dat kunnen.
    Ik ben in 3 weken 6 kilo afgevallen, vinden ze ook niet goed. Nadat ik groen en geel zag bij allerhande etenswaren die ze opnoemde is ze gelukkig gestopt. Alleen het idee van eten...brrrrr

Probeer gewoon te eten wat je kunt, ga voor de meest gezonde keuzes, maar als er een hele slechte dag bij zit...je moet ook wat brandstof over houden.

Ik ben op dit moment hondsmoe omdat ik bijna niet kan eten. Als ik het al ruik hoef ik niet meer. Gisteren lukte vanillevla wel...nou so be it. Vandaag heb ik pompoensoep op...maar dat zit ik al de hele middag te herkauwen.

In hoeverre heb je trouwens in je vorige zwangerschap last gehad van vocht? Ik ben in mijn zwangerschap van de eerste tot de 35e week 7 kg aangekomen, maar die laatste 4 weken kwam daar 10 kg vocht bij. 1 week na de bevalling was ik ruim 14 kg kwijt. 1 maand na de bevalling zat ik onder mijn startgewicht.

Succes ermee!

Share This Page