Hallo allemaal, Ik dacht dat ik het allemaal goed geregeld had met het kinderdagverblijf maar nu begint iemand uit mijn omgeving me elke keer onzeker te maken met haar opmerkingen. Mijn zoontje gaat vanaf volgende week 2 dagen achter elkaar naar het KDV. We brengen hem dan om 7 uur 's morgens heen en halen hem om 17.45 uiterlijk weer op. De rest van de week is hij thuis bij mij. Het KDV adviseerde ook om hem 2 dagen achter elkaar te brengen omdat het fijner is voor de kindjes omdat ze al zoveel indrukken krijgen die dagen. Nou weet ik niet of dat zo is, maar bij mij kwam het zo uit ivm mijn werk. Maar die iemand uit mijn omgeving zegt nu elke keer als het gesprek daar over gaat dat het wel hele lange dagen zijn en dat ik misschien maar dagen om moet gaan ruilen. En dat zij het vroeger zeker niet zo heeft gedaan met haar kinderen. Ben ik nou zo'n uitzondering op de regel? Er gaan toch wel vaker kindjes lange dagen naar het KDV en dan 2 dagen achter elkaar of soms misschien nog wel meer? Ik word er een beetje onzeker van of ik het wel goed doe zo op deze manier... zucht...
Wij brengen Liam ook 2 dgn achter elkaar naar het KDV. Wel iets later 's ochtends (8 uur) maar dat maakt niet uit denk ik.. Liam heeft er iig geen last van hoor. Die vind het allemaal geweldig op het KDV. Soms is hij 's avonds iets eerder moe, maar alleen als hij weinig geslapen heeft. (wil niet teveel missen wat er allemaal om hem heen gebeurt) Maar hij wordt er absoluut niet vervelend ofzo van hoor. Het is natuurlijk voor ieder kindje anders, maar ik zou het gewoon doen hoor.
Ik heb op een KDV gewerkt en het komt absoluut vaker voor hoor. Ik vind twee dagen ook helemaal niet zo raar. Wel vind ik dagen van 11 uur best lang voor zo'n kleintje, maargoed...wat niet kan kan niet toch?
Ook ik werk op n KDV en het is eerder regel dan uitzondering hoor. Er komen wel eens kinderen van 7 tot 7 en dan vaker dan jouw kleine.. tja dát vind ik persoonlijk wél sneu. Maar het is ieder zijn keuze. Zelf breng ik Justin 1 dag naar opa en oma van half 9 tot kwart over 4 en hij zit nog 2 dagen op het kdv van gemiddeld 9 uur per dag.
Bijna 11 uur op een dag is wel aardig wat, maar 2 daagjes vind ik absoluut niet veel. Dat ze achter elkaar zijn is ook geen nadeel hoor.
Mijn zusje werkt ook op een kdv en daar zijn ook kindjes die 4 dagen worden gebracht (en dan 10 uur). Dus twee keer 11 uur valt volgens mij best mee. Tuurlijk zijn het wel lange dagen, maar hij is ook gewoon 5 dagen thuis, dus het kan denk ik prima!
2 dagen valt best mee. Zou me er niet zo druk over maken. In het begin is het misschien vermoeiend, al die indrukken, ze moeten tenslotten aan iets nieuws wennen.
Waar bemoeit die gene zich mee? Ik zou daar best wel een beetje pissed om worden... 2 dagen is echt niet abnormaal dus ik zou je niet schuldig voelen hoor. Daarbij is ieder kind anders en misschien dat jouw kleintje het hartstikke prima vindt die 2 dagen. Dat weet je toch pas zeker als je het eerst probeert.
Louise gaat 1,5 dag naar het kdv. Op dinsdag breng ik haar rond half 8 en haal ik haar tegen 6 uur weer op. Op vrijdag haal ik haar tegen 1 uur op. Het zijn inderdaad lange dagen maar de rest van de week is ze toch lekker thuis? Ik kan het ook niet anders regelen want mijn vriend en ik moeten allebei tot half 6 werken... wat niet gaat, gaat niet en Louise is er echt niet minder op geworden hoor. Mensen moeten zich er niet zo mee bemoeien.. ik zou ook kwaad zijn geworden.
Ik vind het ook niet zo veel hoor. Mijn dochter gaat nog maar 1 dag en ik haal haar rond 3 uur op omdat ze zo weinig slaapt, maar ik krijg het huishouden niet meer voor elkaar (ze slaapt helemaal niet meer) dus ik overweeg heel sterk om haar later op te halen en eerst de boodschappen te gaan doen ofzo...
Ik vind het wel kunnen hoor. Onze zoon ging ook 2 dagen per week, op donderdag en vrijdag. Dat kwam zo uit, voor de andere dagen waren er lange wachtlijsten. We brachten hem om 7.30 uur, tot gemiddeld 17.45 uur (allebei lange reistijd naar werk). Ook lange dagen, maar hij heeft er geen last van gehad. Ik zou het gewoon zo laten als je kind er geen last van heeft.
De meeste kinderen zitten er toch zolang? Ons dochtertje gaat nu 1 dag per week van 7.15 uur tot meestal ergens tussen 17.30 uur. Ze hebben daar ook een heel ritme hoor waar ze aan gewend zijn en mijn dochtertje is 's avonds niet oververmoeid ofzo.
ik ben van mening dat kinderen het naar hun zin (kunnen) hebben op een KDV (tenminste die waar ik die van mij heen ga brengen ziet er prachtig en gezellig uit) die van mij gaat straks ook: tussen 7 en 9 brengen en om 1800 uur halen drie dagen per week. en idd twee dagen achterelkaar (het liefst deed ik ze alle 3 dagen achterelkaar maar dat komt verder niet uit. leek me juist een goed idee, dan went hij of zij aan het ritme daar) en een dag los. tja er zijn mensen die het zielig vinden voor het kind. Mijn zus haar kinderen vinden het gezellig om naar een KDV te gaan (2,5 en 1 jaar oud)de oudste speelt er lekker samen met andere kinderen en leert delen. trouwens lullig dat iemand zich jouw zijn mening probeert op te dringen!
Bedankt voor jullie reacties! Is wel een fijn een steuntje in de rug. Mijn zoontje gaat nu voor de 2de week naar het KDV en ik moet zeggen dat het heel goed gaat. Hij is weliswaar wel moe als hij thuis komt, wat niet meer dan logisch is volgens mij. Maar hij is een heel blij jongetje als we hem ophalen. Giechelen tegen de meiden daar en tegen ons. Ook al als we hem 's morgens wegbrengen. En de meiden daar zijn ook erg lief voor hem. Dus ik ben wel opgelucht tot nu toe. En degene die commentaar had zegt er nu ineens niets meer over nu ik gezegd heb dat hij heerlijk vrolijk is.... heeft waarschijnlijk toch haar mening moeten bijdraaien
Camila zit op woensdag, donderdag en vrijdag op het kdv en heeft het er mega naar haar zin. Ik breng haar om half negen en haal haar om tien over half zes weer op. Vanaf half februari ook de dinsdagochtend erbij. Gaat super.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en het is idd heel normaal. Er komen ook kinderen die langer komen. Mijn ervaring is dat kinderen die twee of meer dagen komen sneller gewend zijn en hun plekke vinden dan kinderen die maar 1 dag komen. Ook maakt het verschil of kinderen al vanaf hun baby tijd naar het kdv gaan of vanaf een jaar of 3. Op zich is van 07.00 tot 17.45 een lange dag, das voor ons ook om weg te zijn! Maar dat hoeft niet verkeerd te zijn hoor. Als het goed is letten de leidsters goed op je kindje, wanneer hij moe is laten ze hem slapen en wanneer hij even op schoot wil zitten geven ze hem de aandacht.