Dag dames, Even een vraagje....ben helemaal uit de voedingen! Ons meisje is bijna 7 weken en krijgt 120+4 scheppen om de 4 uur ongeveer dus zit op 6 voedingen per dag! Nu lijkt ze wat ontevreden al voor de voedingen. Met 4 weken woog ze 4170 (geboortegewicht 3510) nu is dus bijna 7 weken. Als ik zou ophogen naar 5 voedingen 150+5 .... Hoe kom ik dan uit? Ze komt 1 keer 's nachts rond 4.30 dan zou ik rond 20.30 's avonds de laatste fles geven dat kan toch niet?? Weet echt niet meer hoe dat ging.. Ik hoor graag jullie adviezen, dank alvast!
Mijn dochter is ruim 7 weken en zit nu drie weken op 5 flessen van 150+5. Ze komt overdag na 3,5 tot 4 uur. De eerste fles is ook rond 04.30 uur, soms een uurtje vroeger of later. Daarna slaapt ze weer een paar uur. De volgende flessen zijn rond 10.00, 14.00, 18.00 en 22.30 uur. Als ze zich te vroeg meldt overdag rek ik het soms met het speentje om niet vóór 22.00 uur uit te komen met de laatste fles.
Tussen de eerste en de tweede fles zit 5,5 uur! Als ze dan eerder komt dan zit ik zeker voor 22:00 uur 's avonds toch? En 6 flessen 150+5 is veel te veel toch?!
Iemand nog die wil reageren ???? Ze heeft beetje gebrabbeld maar heb speentje gegeven en ze lijkt t goed te vinden ipv nu voeden. Mag dat wel, steeds speen geven om voeding s nachts te rekken ? Ze huilt niet maar knort. Nu vervalt er een voeding wellicht??? Hellllp
ik heb ook wel eens 6 keer 150 cc gegeven hoor als dat zo uitkwam, de ene keer waren het 5 flessen andere keer 6... vaak gingen de flessen ook niet helemaal leeg als ik op 6 flessen uit kwam en zo kreeg hij toch een beetje de zelfde hoeveelheid binnen!
Bij ons ging de flesvoeding van 6 naar 5 flessen geleidelijk. De zesde fles werd een 150/5. Daarna geleidelijk twee/drie/vier/vijf flessen van 150/5 op een dag. Onze dochter sliep na haar laatste flesje door tot 's ochtend rond 8 uur. Het werd dus: 8/12/16/20/23 ongeveer.
Probeer anders te startten met de laatste fles 150/5 en kijk wat ze dan met de nacht doet. Hier ging het net zoals bij Jesi 79 2 langere periodes rond de nacht.
Onze zoon was ook ontevreden met 6 x 120 +4., schreeuwde het uit na de les van frustratie. Zijn toen naar 6 x 150 +5 gegaan. Hadden hierna een tevreden baby. De ene dag komen we op 5 flessen uit en de andere dag op 6. Hij laat dan ook af en toe wat staan. Hij zal uiteindelijk uitzichzelf naar 5 flessen gaan. Dit is ook wat de cb adviseerde. Je baby geeft zelf aan hoeveel voeding hij nodig heeft. Ik zou me geen zorgen maken. Zolang je niet boven de liter zit per dag is er geen enkel probleem. Gewoon luistren naar je baby en je gevoel.