Is dit echt zo abnormaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eeyore, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eeyore

eeyore Lid

22 feb 2007
    24
    0
    0
    Mijn zoontje is net drie maanden en weegt nu 7.950kg en is 65cm. Hij zit qua gewicht boven de curves van k&g. Hij krijgt wel nog steeds vijf flessen van 210en 7schepjes.
    Zijn schema:
    8.30u
    12.30u
    16.30
    20.00u
    naar bedje
    22.30u wakker maken en laatste flesje die hij volledig leegdrinkt
    Als ik hem zijn laatste fles niet geef dan is hij om vier uur s nachts wakker en slaapt dan echt zeer onrustig tot hij een fles krijgt

Vind het helemaal niet erg dat hij wat dikker is maar vraag me af of ik hem teveel eten geef of nie?
    Hij is natuurlijk ook wel groot.
    Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die een grote of zware baby hebben.
    Voor de rest een superlieve baby die altijd vrolijk is.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier bepaald geen 'grote' baby's/kinderen. Lees de jongste is nu 9 mnd en weegt 6465 gram ;)!

Maar het enige wat me op valt is dat je boven de maximale hoeveelheid kunstvoeding uit komt met de flessen die je opschrijft.

210cc water + 7 schepjes = ong 230cc voeding.
    230cc voeding x 5 voedingen = 1150 cc voeding.

Persoonlijk zou ik dus die voedingen wel iets kleiner gaan maken en evt over op voeding voor hongerige baby's omdat hij zulke grote flessen leeg drinkt?
    Max is naar mijn weten 1000cc voeding per dag.

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Mijn zoontje kreeg met 3 maanden ook nog gewoon 5 flessen hoor, maar geen flessen van 210/7. Volgens mij (pin me er niet op vast, want ik weet het niet zeker meer!) was de max. qua flesvoeding toch 30 schepjes voeding per dag? (Dus 5x een 180/6 fles) Zijn gewicht zou ik me verder nog niet al te druk om maken, dat zijn nu vooral nog allemaal babyvetjes en dat verdwijnt wel in de loop der tijd, maar voor z'n niertjes is het volgens mij niet goed om zoveel fv te geven. Als ik jou was zou ik dat toch nog eens ergens navragen. En heeft hij geen genoeg aan 180/6, kun je altijd nog voeding voor hongerige baby's proberen, dat verzadigd weer wat meer dan 'normale' fv.

4. eeyore

eeyore Lid

22 feb 2007
    24
    0
    0
    Daar had ik nog nooit van gehoord, voel me helemaal schuldig nu. Ik dacht da het 150cc was per kilo per dag. We hebben even voeding gebruikt voor hongerige babys omdat hij nog op 7 flessen zat en volgens k&g moest hij naar vijf flessen volgens zijn gewicht maar hij was toen nog maar amper twee maandjes. Toen hij dan op 6flesjes zat ben ik dat gestopt want toen verdikte hij daar erg van. Als hij kleinere flesjes dri nkt houdt hij het nooit vier uur vol.
    Hij is anders echt heel vrolijk, weent alleen als hij honger heeft, lacht; speelt en slaapt wanneer je hem in zijn bedje legt.
    Zou dit nu echt kwaad kunnen of gevolgen hebben?

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier wel een grote baby (ik schat nu 64 à 65 cm), maar niet zo zwaar (de laatste keer 6340 gram, ik schat nu tussen 6500 en 6600). Mij hebben ze ook verteld dat het max is 5 flessen van 180/6 en beneden de 3 maanden max 900 cc. Nu drinkt Sam deze sowieso niet alle flesjes leeg, maar ik denk dat je zoontje nu wel wat te veel krijgt ja.

Of het kwaad kan weet ik niet. Ik denk alleen dat je er goed aan doet toch even het CB te bellen voor advies. Ik denk dat ze je zullen adviseren naar 5 x 180/6 te gaan en dan voeding voor hongerige baby's. Maar ik zou dat dus even in overleg doen ;).

Groetjes,
    Josien

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hier ook een grote baby!
    Met 4 maanden 67 cm en 8,1 kg, maar gaf m nooit zoveel als jij gaf.
    Hij heeft heel lang 150/5 gedronken en is toen overgegaan op 4 flessen van 180/6 en krijgt nu elke fles 210/7 aangeboden en krijgt nog 4 flessen,maar drinkt ze niet altijd leeg...
    De ene week drinkt hij ze bijv wel allemaal leeg en deze week weer niet.

7. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier ook een grote/zware baby.
    bij 8 mnd al 10 kg.

ze zit tegen de bovenste lijn aan.
    maar ze krijgt nog steeds borstvoeding.
    dus heb geen idee hoe het zit met fv.

8. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ons zoontje is nu 8 en een halve kilo en 68cm lang bij 4mnd. Wel vergelijkbaar dus. Hij kreeg met 3 mnden 4 flessen van 180+6 en 1 van 210+7. Nu zit hij op 4 flessen van 210+7 waarvan ik van twee flessen een papfles maak.
    Hij is ook best hongerig soms huilt hij ook na de fles dan geef ik hem een speentje. En soms doe ik ook extra water in de fles 30 cc extra maar dan geen extra voeding.

Oja het schema is bij ons bijna hetzelfde alleen die laatste fles krijgt hij niet meer die heb ik met 3 mnd en 2 weken weg gelaten en dat ging prima. Hoewel hij hem schoonleeg dronk.

Heb je hier iets aan? Wel eens leuk om een mama te spreken met een grote baby.

9. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Redt hij het dan ook niet op een flesje 180/6 met die voeding voor hongerige baby's?!

Ik zou anders idd even contact opnemen met het CB morgen, want om hem 5 flessen van 210/7 te blijven geven, lijkt me persoonlijk niet de bedoeling.

Vanaf 4 mnd zou je eventueel in de late fles nog wat rijstebloem kunnen toevoegen, het schijnt dat dat helpt voor een langer verzadigd gevoel bij je kleintje. Hier viel dat alleen niet zo in de smaak, maar goed.....

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hier ook een grote baby, 7900 gram en 68 cm bij 3,5 maand. Maar jouw kindje krijgt idd wel teveel voeding, 5x180 is echt de max.

Het kan helaas wel kwaad om zoveel te geven. Misschien dat het niet direct gevolgen heeft, maar goed is het zeker niet. De nieren van je kindje kunnen de klaargemaakte hoeveelheid flesvoeding niet goed verwerken.

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik ben pas met mijn dochtertje naar het cb geweest,en ze was 88 cm en 13 kilo en 690 gram! en dat vonden ze al aan de zware kant..

Dus ik moet nu minder dingen geven met suiker erin,alkrijgt ze van mij af en toe best wat lekkers hoor!;)

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat het gewoon aan je kindjes bouw zelf ligt hoor... en als hij straks gaat lopen dan raakt hij al dat babyvet wel weer kwijt.. vindt persoonlijk niet dat je teveel geeft hoor...

mijn dochter is bijna 5 maand en krijgt ook 5 flessen van 210/7 schepjes en ook nog 2 schepjes rijstebloem erdoorheen.. en heel af en toe een fruithapje... ze weegt nu denk ik zo'n 6,5 kilo en is 62 cm lang... ze draagt nu al maatje 74 van kleding... maar ze ziet er gezond uit!! ze zit in de groeicurves wel overal boven maar mijn man en ik zijn zelf allebei lang en onze oudste dochter is ook lang...

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou me niet druk maken over zn groote! Hier ook een reusje!
    Ik zou wel minder per fles gaan geven en of anders 4 flessen!
    Dat hebben wij (op aanraden van Finn zn kinderarts....voordat iedereen gaat gillen) vanaf een maand of 3 ook gedaan.

Hij krijgt nu nog steeds 4 flessen van 210+7
    een liter is echt de max! ook al is ie zo groot!

Desnoods geef je (als 4 nog niet gaat of je dat niet wilt) alleen de 1e en laatste 210+7...de 1e omdat hij dan lang heeft geslapen en honger heeft...en de laatste omdat hij lang moet slapen;)

succes!

14. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Mijn zoon is vier maanden en 66 cm en 6690 gr en zit naar mijn weten op de gemiddelde groeicurve, dus ik snap niet zo goed hoe jouw dochter daar dan boven kan zitten...tenzij cb's er verschillende groeicurves op na houden. Ik lees mee want mijn mannetje zit ook aan zijn max en blijft hongerig. (lees: slapeloos!)

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier een meisje van 8 en halve maand en ze weegt 8 kilo, en jouw kindje zit daar al bijna aan als ik het goed heb gelezen dus hij is inderdaad zwaar maar dat kan toch ook met zijn bouw te maken hebben? ik zou me niet gek laten maken in ieder geval maar wel goed op de maximale hoeveelheid flesvoeding per dag letten want teveel kan slecht zijn voor de nieren en dan ben je verder van huis.

16. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook een reuzin in de dop hoor... ik heb haar toevallig van de week weer op de weegschaal gezet en hoewel die natuurlijk niet zo betrouwbaar is als die van het cb: toch over de 11 kilo (en dat voor haar 1e verjaardag...) Gelukkig is ze ook lang: al zo goed als 80 cm..

Ze zit vanaf haar geboorte al op de +2 curve en ik heb dus altijd goed opgelet wat ik gaf.. meer dan de aangegeven hoeveelheid fv zou ik niet doen (maar ook vanwege de nieren, wat al eerder is gezegd). En verder: gewoon lekker genieten van je stevige kindje; ik denk altijd maar zo: 'dan kan ze wat hebben als ze een keer goed ziek wordt'

17. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik zal als ik jou was even aan het cb vragen hoe het zit. Ik moet wel zeggen ik ben met 3,5 maand aan de rijstebloem gegaan want hij was te hongerig vond ik. Vonden ze bij het cb prima maar het wordt niet echt aangeraden. Maar ja ik wist het ook niet meer. Hoewel ik die tip van Sarah ook niet zo gek klinkt.
    2 flessen 210 en de rest 180.

Lastig hoor helemaal omdat je er al opzit (zoveel voeding). En een hongerige baby vind ik persoonlijk echt zo zielig. Had je mijn tip al geprobeerd dus 210 water en 6 schepjes? Misschien dat dit ook goed werkt?

18. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve Eeyore,

Ten eerste wil ik je graag zeggen dat je je echt niet schuldig moet voelen over het meer voeden van de liter. Dat meer dan de liter slecht kán zijn voor de niertjes, kan pas slecht zijn (als dat al gebeurt) als je dat een héél lange periode achter elkaar zou geven, dus daar gaat echt niet zo snel iets fout mee.

Het is wel het meest ideale als je onder de liter blijft. Echter, bij ons is dat ook vaak niet gelukt, omdat onze zoon gewoon erg veel honger had en regelmatig fases had dat hij 1 of meerdere weken achter elkaar zo 1200 CC melk wegdronk in 24 uur. Als hij het niet kreeg, schreeuwde hij de hele boel bij elkaar. Ik was erg blij toen hij 4 maanden was en ik kon gaan bijvoeden. Heel snel at hij al een heel potje leeg. Hij had het blijkbaar echt nodig. En nog steeds is hij een flinke eter: op een dag eet hij 's morgens 2 boterhammen, uurtje of 10 2 stukjes fruit, tussen de middag 2 boterhammen, klein tussendoortje en dan rond half 6 avondmaaltijd + toetje. Hij is gewoon een grote eter en dus ook al toen hij klein was.

Wel is hij altijd binnen de gemiddelden gebleven (tussen de max en min lijn, maar wel boven het gemiddelde), dat kwam voornamelijk ook door zijn lengte, hij is erg lang.

Als jij nu boven de max schiet, is dat heus niet zo erg. Ik denk dat je pas echt je kind "dik" kan maken als je straks steeds chocoladepasta op het brood zou doen, wit brood gaat geven en veel frisdranken en koekjes/chips etc. Daar worden ze echt dik van. Nu is die melk de enige voedingsbron van je kindje en een krijsend kind omdat 'ie honger heeft is wel héél erg zielig!

Wat ik je nog wel als tip zou willen geven is om het volgende schema te proberen:

08.30 uur 200 CC melk (180+6 dus)
    11.30 uur 200 CC melk
    14.30 uur 200 CC melk
    17.30 uur 200 CC melk
    20.30 uur 200 CC melk

en eens kijken hoe hij het hierop doet. De kans is ook nog wel aanwezig dat hij overdag meer tijd tussen de flessen zal laten zitten en dat is dan alleen maar mooi meegenomen (dan komt de laatste fles ook beter uit qua tijd). Maar ook dit schema als hij er maar 3 uur tussen laat is prima te doen. Dan zitten de laatste 2 flessen ook niet zo dicht op elkaar (2,5 uur tussen 2 zulke grote flessen zou ik wel proberen te voorkomen).

Sterkte en hou je ons op de hoogte?

Liefs
    AA

19. Ik zou eventueel de fles waarvoor je hem wakker moet maken niet wakker maken en hem gewoon laten liggen, dit zal na een paar dagen zo zijn dat hij ipv 4 uur gewoon in de ochtend wakker word, Dit had mijn dochtertje ook.
    en dan eventueel in de fles van half 9 wat rijstebloem doen?

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier was de kleine rond de 8 kilo toen hij 8,5maand was, maar nu is die van mij ook wel een krielkipje (word nu minder)
    Een kind is zo groot als hij is, en daar kan je niets aa veranderen dus zou me er niet druk over maken. Je hebt kleine kindjes en je hebt grote kindjes, zo simpel ligt het!

Je kan evt ivm die flessen wel zeggen dat je wel gewoon 210 water blijft geven maar wel bij bijvoorbeeld de middelste 3 flessen maar 6 schepjes geeft. Want het water zorgt ook voor vulling. Dus dan start en eindig je de dag wel met een goeie volle fles en er tussen in gewoon een schepje poeder minder.

Deel Deze Pagina