Wat vervelend dat je hier zo mee zit. Je moet echt iet denken dat je zelf iets verkeerd doet hoor. Kindjes geven zelf vaak goed aan wat ze willen. Maar mag ik vragen waarom je hem dan niet om de 4 uur voedt? Want overdag doe je dat wel, maar daarna na 3.5u en daarna na 2.5u. Als je er steeds 4u tussen houdt kun je uiteindelijk die laatste fles laten staan. Of heb je echt een rede dat je het zo doet?
Weet je wel dat 1200 cc aan melk 200 cc teveel is op een dag en dat het heel slecht is voor de nieren? Ze mogen toch echt niet meer dan 1000cc en dat is niet voor niks!!!
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik wist dit dus echt niet van de maximale hoeveelheid melk en het is ondertussen al mijn tweede kindje. Vandaag toevallig eens met de huisarts gesproken en die zei dat het helemaal niet zoveel kwaad kon. Nu moet ik wel zeggen dat hij niet elk flesje helemaal leegdrinkt overdag. Heb het al geprobeerd om zijn laatste flesje weg te laten maar dat lukt echt niet. Ik zal eens proberen om 180/6schepjes te geven, denk eigenlijk wel dat het zal lukken, hij heeft gewoon een hongerige periode gehad en heb daar dan te snel aan toegegeven zeker. Mijn dochter is nu twee jaar en zei zit qua lengte en dikte ook aan percentiel 95 terwijl ze echt niet dik is. Ikzelf ben ook 1.78m dus ik verwacht niet echt kleine kindjes, dan heb ik zelfs nog niet over zijn schoen(lees kous)maat gesproken. Haha op de echo's zei de gyn al dat hij ongelofelijk gote voeten had. Alvast bedankt voor alle tips weet zeker dat ik de flesjes kan kleiner maken en hoef me dan niet meer schuldig te voelen!
Haha mooi dat je er uit bent meid! Bij ons ook net zo van die grote handen en voeten. Toen hij net geboren was van die sokjes 0-6mnd aan.. Nou die zaten toch strak! Maar snel grote aangedaan. En ach je kan ook niet alles weten toch...!
ACh zou me er niet zo druk om gaan maken! En het heeft helemaal niets te maken met hoe ze er eruit gaan zien als ze ouder zijn! Die van mijn zus waren echte michelinpoppetjes, niet normaal! En nou? Echt hele slanke kinderen 5/10 en 13 jaar... Die van mijn andere zus waren echt magere baby's . geen grammetje teveel, en nou? Die zijn juist mollig terwijl ze super gezond eten en niet teveel! 10 en 13 jaar.. Dus ja het zegt geen donder. Zolang je kindje maar vrolijk is ! En zolang hij maar niet TE word overvoed... Maar ik zou idd wel oppassen met die 210+7 flessen...Want dat lijkt mij iets teveel van het goede. En ik denk dat het lichaam dan ook heel snel went aan de hoeveelheid voeding! Anders geef je die 210+7 sochtends en de laatste fles...
Nou hier ook! Die heeft ie 2 weken aangehad! Hahaha! Daarna vana 6 maanden...en die worden nu toch wel erg krap! Hij is nu 6,5 maand en ongeveer 9 kilo....bovenaan de curve dus! Maar bij het CB en de KA zeiden ze dat je je daar echt niet druk over hoeft te maken hoor! Niet iedereen is even groot en zolang hij gewoon het lijntje van de curve volgt maakt het niet uit of dat onderaan bovenaan of in het midden is! Zolang het maar regelmatig gaat!
Wil nog even laten weten dat Sem nu vijf flessen van 180/6schepjes krijgt en hij heeft hier helemaal geen last van heeft. Heeft wel iets sneller terug honger maar dat lijkt me wel normaal, krijgt zijn voorlaatste flesje nu iets vroeger. Binnen enkele weekjes laten we zijn laatste flesje weg. Nu mag hij van mij lekker blijven verdikken weet nu zeker dat het niet aan teveel voeding ligt! Bedankt allemaal voor de goede tips!
Ik maakte mijn meisje rond die leeftijd ook gewoon wakker voor een fles omdat ze anders de nacht niet redde... Ook zij zit boven de curves... Ik denk maar zo, het gaat er straks allemaal wel weer af.. Je eigen slaap is ook heel wat waard en als ze door het krijgen van een late avond fles lekker doorslapen. WAAROM DAN NIET HE
mijn dochtertje weegt ook bijna 7 kilo en krijgt gewoon 5 flessen van 180/6 op een dag hoor! ze zit ook bovengemiddeld, maar als ze straks gaat lopen en kruipen dan gaat dat er vanzelf weer af.. dat is helemaal niet slecht hoor!