Is dit echt zo gek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt toch niet helemaal gezond. Eén nachtje zou je toch echt nog moeten kunnen verteren. Misschien je bloed eens laten controleren?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Nee ik snap je helemaal. Mijn dochter is dan wel jonger maar heeft ook hele slechte nachten er tussen zitten. Wanneer die zijn weet ik ook niet en zul je net zien dat het is als ik het heel laat heb gemaakt. Ik slaap ook licht en ben ook bij het minste geringste wakker dus mis ook vaak wat uurtjes. Ik probeer er wel rekening mee te houden maar ik weet wel dat als ik een keer een slechte nacht heb ik het best volhou de volgende dag.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #23 Lumiere, 4 okt 2016
    Laatst bewerkt: 4 okt 2016
    Vroeger kon ik die zondag uitslapen tot 11 uur en de rest van de dag op de bank hangen ;)
    Mijn vriendinnen hebben ook kleine kinderen en die vieren hun verjaardagen 's middags, als de kinderen erbij zijn. De vrienden van mijn vriend zijn allemaal nog vrijgezel (mijn vriend is een stuk jonger dan ik) en die vieren het wel 's avonds, daar gaat mijn vriend dan alleen naartoe terwijl ik thuis bij onze zoon blijf. Daar zit ik toch als enige vrouw tussen en die wonen ook in studentenhuizen waar we onze zoon niet te slapen kunnen leggen.

Als we een keer samen een bruiloft hebben (1x per jaar) dan gaat hij logeren. We hebben geen grote vriendengroep.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het is je eigen keuze natuurlijk. Wil je fit zijn, moet je op tijd naar bed. Accepteer je een hele brakke day after, dan kan je uit/minder slapen. Wat dat betreft is er voor mij niks veranderd tov vroeger (toen ik een drukke baan had kon ik eigenlijk ook nauwelijks uit, maar deed het toch).

Hier concentreren de sociale dingen zich rond het avondeten.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde, maar dan dochter van 1,5. 8 uur is uitslapen! :p;)

Maar met zoals zoveel geldt: als jij er tevreden mee bent en achter je keuzes staat, wie zijn wij of anderen om daar wat van te vinden? Als jij het fijn vindt op deze manier, doe je dat toch gewoon? En dan anderen lekker laten lullen zou ik zeggen! ;)

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je moet doen wat voor jullie het beste voelt en anderen hebben dat maar te accepteren.
    Het zou welliswaar niet mijn persoonlijke keuze zijn. Wat is wel eens doe als ik het laat heb gemaakt is: of met partner afspreken dat ik mag uitslapen en hij er even met de kinderen op uit gaat (ik ben ook een lichte slaper). Of wanneer de kinderen in de middag slapen, dan zelf ook even wat rust pakken. Voor een keertje red ik het hier dan prima mee.
    Het is ook net wat je zelf wilt.......
    Je kiest voor kinderen en alles wat dat met zich mee brengt. Je levert hier simpelweg wat vrijheid voor in.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als enige vrouw is toch leuk:D niet allemaal van die kakelende vrouwen om je heen haha

En je kan ook iemand vragen bij jou op te passen? dan kan je zoon gewoon lekker in zn bed blijven :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ik zou ook mosselijk en duizelig worden van 10 koppen koffie ja:p

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik bedoelde misselijk en duizelig door slaaptekort, niet door 10 koppen koffie. Ja, daar zou ik ook misselijk van worden:p. Maar als je slaaptekort hebt, dan snakt je lijf naar rust, niet naar koffie.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja, ik zou het wel erg vinden. Maar ik houd dan ook enorm van stappen en verjaardagen en feestjes. Toevallig was ik twee weken geleden nog knetterbrak. De hele ochtend hebben we met alle kindjes in bed gelegen en een film gekeken en smiddags hebben we sloom een paar uurtjes door de dierentuin geslenterd.

Als we een feestje hebben blijven ze inderdaad thuis bij de oppas of we nemen ze mee en ze slapen daar ergens in een bed of kinderwagen.

Ik zou toch inderdaad je bloed eens laten nakijken, want klinkt echt niet gezond!

11. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Tsja gek? Nee dat niet maar ik zou t zo niet kunnen.
    Onze zoon van bijna 2 wordt ook nog regelmatig wakker en slaapt tot 7u/h8. Ik werk ook bijna fulltime en moet 4 ochtenden om 5.45 op.
    Slaap is dus best heilig. Ga doordeweeks ook op tijd naar bed (21.30/22u). In t weekend gaan we echter wel naar feestjes. Zijn geen stappers maar in een grote vrienden kring is bijna iedere 14 dgn wel iemand jarig, onze beste vrienden zijn onze buren dus best vaak op vrijdag of zaterdag een borrel tot 1u en gaan ook gerust naar de film of theater savonds.

Ik denk dat je ook tijd moet besteden aan jezelf en dat dat ook energizers zijn. Herken je schuldgevoel wel van wegbrengen. Ben nu 1 dag (grotendeels) thuis en dat scheelt veel.
    Ik zou wel uitkijken dat je niet veel sociale contacten verliest op deze manier. Je wil over eem paar jaar meer doen maar dan is t ook fijn als mensen je nu regelmatig zien

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Op dit moment heb ik 2 vriendinnen die ik al heel lang heb. Met een heb ik wel plannen om over een paar jaar een keer samen op vakantie te gaan zonder de kinderen en de mannen.

Maar erg groot is de kring dus niet. Nooit geweest ook. Maar binnenkort zijn we voor het eerst uitgenodigd op de verjaardag van de buurman. We wonen nu een jaar in ons dorp en hebben behalve met de directe buren eigenlijk geen contact met anderen. Ik wil wel naar deze verjaardag want de andere buren komen er ook dus ik hoop wel dat we de mensen wat beter leren kennen.
    Maar dan nemen we de babyfoon mee en ik was toch wel van plan om uiterlijk 23u weer thuis te zijn.

13. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Hier ook hoor. Ik lig er bijtijds in want ik heb mijn slaap hard nodig. Ik raak ook een beetje gestresst als ik van de voren weet dat ik bijv. minder dan 8uurtjes zal slapen die nacht:D.
    Ik ga wel naar bruiloften, babyfeesten etc maar dan gaan de kinderen mee waardoor zij ook uitslapen.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat zou ideaal zijn, als dat kon:D
    Helaas is er bij ons geen peil op te trekken. Zoon lijkt op willekeurige momenten opeens een gat in de dag te slapen, ongeacht hoe laat hij erin lag. Normaal gaat hij tussen 19-19.30 naar bed, maar soms zijn we wat later thuis en is het 20.15. Maar dan kan hij gerust om 8u wakker zijn (hij doet geen middagslaap meer) en 's nachts een paar keer huilen. Terwijl, vorige week zaterdag lag hij er klokslag 19u in, geen zuchtje meer gehoord en zondagochtend heb ik hem om 10.45 (!!) wakker staan maken. Bedje blijven, zei hij nog.
    Als hij daar nou eens een gewoonte van zou maken...;)

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Zo doen wij het ook.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zijn ze 2 en 4; de oudste gaat de laatste tijd erg erg lastig slapen. Om 6.30 zijn we weer wakker. Ik lig iedere avond rond 21u in bed met een boek, om 22u gaat de lamp uit ;)

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik ga wel eens stappen en mijn man gaat ook regelmatig naar feestjes.
    We gaan dan vaak apart en dan mag het "feestbeest" de volgende dag uitslapen.
    Als we samen ergens naar toe willen dan gaan de meiden logeren.
    Hier slapen ze trouwens goed, van 19.00 tot 19.15/30 uur aan één stuk door meestal.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij gaan regelmatig samen naar feestjes. Meestal dance / hardcore / hardstyle feestjes. Van 10 tot 6. Mijn moeder wil dan best oppassen..

Wij houden er alle 2 van, en zijn danxgewoon echt breng - vriendin ipv alleen papa en mama. Voor ons is het dus toed..

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ging vroeger ook heel veel naar hardcoreparty's. Een vriendin van me ging een keer mee precies 5 weken nadat ze was bevallen van de eerste. Toen vond ik dat heel normaal, maar nu ik zelf kinderen heb zou ik het niet eens de hele nacht volhouden vrees ik :)laat staan de vlg ochtend...

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Gekukkig ben ik niet zo'n stapper....
    Want door de clusterhoofdpijn kan ik dat soort dingen helaas niet echt meer.

Te weinig slaap is voor mij een trigger voor aanvallen. Aangezien ik dat echt probeer te voorkomen lig ik er bijna altijd op tijd in. Door de medicatie ook erg moe. Afgelopen vakantie elke middag samen met dochter 2u geslapen.

Wij hebben wel t geluk dat ze eigenlijk nooit wakker wordt s'nachts! :)

Deel Deze Pagina