Is dit echt zo gek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De balans is voor iedereen anders, ik vind keuzes die andere mensen maken niet snel 'raar'. En ik trek me doorgaans weinig aan van wat anderen van mijn keuzes vinden :D

Ik heb regelmatig sociale activiteiten waarbij ik wel rond 23.00 in bed lig: uit eten met vriendinnen, 's avonds even langs een vriendin om een kopje thee te drinken etc.

Soms ga ik echt op stap en we gaan regelmatig op zaterdag met de kinderen naar vrienden van ons toe, dan gaan de kinderen daar op de normale tijd naar bed en gaan we om een uur of 01.00 naar huis.

Ik vind het erg fijn om mijn vrienden ook regelmatig te spreken zonder de kinderen er bij/als de kinderen slapen omdat je dan meer aan 'echte' gesprekken toekomt.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Nee hoor maar ik moet ook bekennen dat ik op het punt sta om te gaan slapen,viel net bijna op de bank in slaap. Onze uk is ook bijna 2.5 en is ook bijna altijd 1 keer wakker. Slaapt gelukkig snel weer en ik ook. Helaas is onze uk een vroege vogel en is meestal rond 6 uur wakker.

Voor de zwangerschap sliep ik in het weekend toch echt 11/12 uur en nu als ik geluk heb 8 per nacht.
    Dat is al beter dan toen hij een baby was toen sliep ik maanden achter elkaar 4 per nacht en lag ik te gelijk op bed als uk.

Je moet doen waar jij je fijn bij voelt.voor mij is dat optijd slapen.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik vind het ook helemaal niet raar.
    De enige keren dat ik dat nog wel eens wil "doorzakken" is als ik zeker weet dat ik de ochtend erna kan uitslapen....dus dat gebeurd hier ook max 2-3x per jaar wanneer ze bij opa en oma logeren.

Mijn zoon wordt 5 in december maar slaapt juist vanaf zijn 3-4e jaar juist veel slechter dan als baby/peuter omdat hij veel droomt en hier vaak wakker van wordt.
    En dan is het vaak even plassen, slokje drinken etc.
    Hij slaapt wel meteen weer verder maar ik heb hetzelfde probleem...niet meer meteen verder kunnen slapen.
    Hier dus ook altijd weer netjes op tijd thuis bij eventuele uitjes. :)

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.850
    1.060
    113
    Oooh ik hou zo van stevig doorzakken. Dat gebeurd zo'n 2 a 3 keer per jaar. En dan slaapt mijn zoon bij opa en oma. Wat hij zelf ook erg leuk vindt gelukkig. Tijdens het eerste jaar werd er niet doorgezakt hier haha, ik vind het lastig om een baby weg te brengen voor een hele nacht. Helemaal omdat ze niet zelf kunnen aangeven of ze daar wel zin in hebben.

Ook nu is mijn nacht wel eens onderbroken. Dromen of heel vroeg wakker om vervolgens tegen mij aan verder te slapen. Vanochtend werd hij ook wakker van een droom. Ik legde hem in de cosleeper, op onze zij naar elkaar toe en hij pakte mijn beide handen en zo sliepen we allebei weer verder. Ik heb dan wel oordopjes in. Zo vroeg op de dag lukt het me niet meer om als een blok in slaap te vallen en word ik ook wakker van elk geluid.
    Ik vraag me af waarom mensen niet vaker oordopjes proberen als je zo licht slaapt. Als mijn man de zorg voor de (halve) nacht op zich nam, deed ik ze in hoor. Als een roosje!
    Dit doe ik alleen als ik zeker weet dat mijn man alert genoeg is om wakker te worden van echt verdriet. Droomgeluiden, daar slaapt hij dan weer wel doorheen. Mooi team zo, dacht ik.

Af en toe gaan we een keer uit eten, maar verder ben ik meestal 's avonds thuis. Sociale dingen doe ik overdag. Vind het heerlijk om een beetje te lummelen thuis en ga vaak niet zo heel laat slapen (behalve nu dan :)) Voor verjaardagen vragen we geen oppas. 1 van ons blijft gewoon thuis. Grote verjaardagen/feesten wel.

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij blijven lekker thuis bij de kids... wij maken er thuis een gezellige avond van.

Mijn middelste ben ik al vanaf zijn geboorte ELKE nacht, nu ruim vier jaar, mee bezig. TEgenwoordig slaapt hij tussenin zodat we in elk geval nog iets slapen kunnen.

Jongste van 2 jaar en drie maanden en oudste van 7,5 jaar horen we nooit snachts.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als ik de dag erna zo bak ben dat ik chagrijnig naar de kinderen doe heb ik al geen zin meer om uit te gaan bij de gedachte alleen al. Hoe kom ik de dag door denk ik dan. Wij zijn namelijk niet zo van de kinderen voor de tv droppen.

Ik slaap liever voldoende, ik ga er altijd uit voor de kinderen. Echt maar zelden dat het aders is. Ik ben toch wakker als er wat is dat ik liever zelf ga.

Volgend weekend gaan w en weekend weg met de schoonfamilie. Dan heb je wat meer leven om je heen dus dan kom je de dag beter door als je laat naar bed bent gegaan.

De jongste komt uiterlijk 6:45 uur voor het eerst. Is zindelijk dus moet dan plassen. Leggen we daarna wel weer terug, maar ik slaap niets meer.

Deel Deze Pagina