Hoi, Ik hoorde zojuist een korte piep uit die paal van het luchtalarm. Erop volgde die piep uit de andere palen uit de omgeving en uiteindelijk ebte het weg. Het leek de toeter van een stoomboot, maar dat is onmogelijk want er is hier alleen een recreatieplas die nergens open is voor grote schepen. Toen ik helemaal wakker was, besefte ik dat het van het luchtalarm is. Ik heb het al eens eerder gehoord. Weet iemand wat het is? Extra test ofzo?
Geen idee. Anders moet je de gemeente straks even bellen, misschien kunnen ze het je direct vertellen wat het was.
HALLELUJA, iemand die het ook hoort!!! Ik heb dit vorig jaar ook tig keer gehoord, maar met mij was er níémand anders in Zoetermeer die het ook hoorde Ik heb het gemeld bij de gemeente en uiteindelijk stond handhaving hier voor de deur. Zij wisten het eigenlijk ook niet precies, maar ze dachten dat het inderdaad om tussentijdse tests ging. Afgelopen winter heb ik het niet meer gehoord, maar een paar weken terug begon het weer. Meestal op maandag, soms op vrijdag. Eerst was het vaak 's morgens, natuurlijk áltijd als ik alleen thuis ben. Nu merk ik aan m'n dochter dat zij het ook hoort, maar toch, als ik er tegen iemand over begon, wist niemand waar ik het over had en ik begon echt te denken dat ik gek werd 2 weken geleden was het ineens op maandag om 6:15. We schrokken allemaal wakker. Het zit gewoon zo in je systeem ingeprogrammeerd dat dat geluid betekent dat er iets ernstigs aan de hand is en dat je actie moet ondernemen.. Weer gemeld bij de gemeente, want ik vind het echt belachelijk. Zeker als het tussentijdse tests zijn. Juist daar hebben we die eerste maandag van de maand om 12 uur toch voor? Heb van de gemeente niks meer gehoord. Vanmorgen om 8:02 was het geluid er weer. Was het bij jou ook rond die tijd en woon je ook in (de buurt van) Zoetermeer? Wij wonen hemelsbreed zo'n 30 meter van het luchtalarm af en het is hier dus echt kéíhard. Door een traumatische ervaring raak ik vrij snel in paniek van onverwachtse, harde geluiden en ik vind dit echt heel vervelend. Ik merk gewoon dat ik, vooral op maandag en vrijdag, al zenuwachtig wakker word omdat dit de dagen zijn waarop dat geluid meestal te horen is en dat die dag eventueel dus ook weer zou kunnen gebeuren..
Jaaa, ook ik hoor het soms maar dacht dat het aan mij lag dos niks over gezegd tegen iemand😊 Woon niet in Zoetermeer.
Haha, volgens mij staat handhaving vrij snel voor de deur zonder informatie of oplossing oid. Hahah. Maar ze laten weten dat ze je gehoord hebben in ieder geval! Ik had dat paar weken terug met overlast (plus ziekte) kattenpoep. Die avond stonden ze voor mn deur. Ik woon inderdaad ook in Zoetermeer. Was indd iets na 8en. Ik weet om eerlijk te zijn nu ff niet waar de paal staat. De eerste was hard inderdaad daarna hoorde ik in de verte de andere palen een piep geven.
Ik hoorde het laatst ook heel kort. Niet op een maandag en ik riep tegen zoontje dat hij stil moest zijn want het eerste wat ik dacht was de kerncentrale tihange wat niet zo ver van ons af was. Had 5 seconden lichte paniek haha
Niets gehoord maar woon een stukje van de palen. 3mpolder stad grens nu ga ik toch eens opletten. maar heb ook 25% gehoorverlies aan een oor.
Wijk 18 / 19? Ik ken meer mensen uit Zoetermeer, maar die wonen allemaal in andere wijken en horen het allemaal niet Wat ik dan weer vreemd vind, want je hoort hem inderdaad na-echoën, alsof er ook andere palen zijn, verder weg, waar het vandaan komt. Of het is alleen deze ene paal die ook die echo-geluiden maakt.. Het slaat nergens op, maar ik ben wel blij dat ik de enige niet ben hoor @Din0; Oh, 3MP is toch wel een andere kant van Z'meer.. Raar hoor!
Nee, wijk 24. Ik hoor 'm hier ook verder weg. Dacht ook al dat het aan mij lag. Verder was er niemand die het hoorde. Maar het klinkt of er een grote stoomboot door de straat komt.
Toch wel door heel Zoetermeer dus.. Wat stom dan dat niemand die ik persoonlijk ken het ook hoort Ik kreeg net een facebookbericht van gemeente Zoetermeer terug, ze zijn aan het uitzoeken of het van het luchtalarm komt (D'oh ). Daar zijn ze inmiddels dus al 2 weken mee bezig, terwijl ik vorig jaar precies dezelfde vraag heb gesteld (en er werd gezegd dat het inderdaad daar vandaan komt) . Zodra 'er meer bekend is', hoor ik weer wat van ze..