Ik heb een bijna 8 weken oude baby die sinds ongeveer 2 weken constant op een nieuwe manier vermaakt moet worden. Tussen slaapjes is hij ongeveer 1,5 uur wakker overdag, wat betekent dat ik na voeding en verschonen steeds een uur lang nieuwe manieren moet vinden om hem tevreden te stellen. Momenteel vindt hij de muziekmobiel ongeveer 10-15 minuten leuk en wil hij ook wel 5 minuten 'kletsen', maar de resterende tijd wil hij rondgedragen worden met zijn gezicht naar buiten toe. Als ik ga zitten, te lang op een plek blijf staan of hem naar mij toe draag gaat hij jengelen en uiteindelijk echt huilen. Hij slaapt en drinkt verder goed en lijkt geen pijn te hebben. Ik denk daarom dat hij zich verveelt. Wie herkent dit of wie heeft ideeën om mijn zoontje te vermaken?
Ik denk dat dit vrij normaal is op deze leeftijd. Ik kon mijn zoon nog niet vijf minuten in de box leggen... Wat je kunt doen is een draagdoek gebruiken, dan heb je je handen vrij en kun je gewoon dingen doen. En anders lekker gaan wandelen! ik zette mijn zoon ook in de wipper en dan nam ik hem overal in huis mee terwijl ik het huithouden deed. Succes!
Wat ik deed met deze leeftijd ik legde dochter op mijn voeten en zo deden wij lichte gym oefeningen. Zachtjes op trekken en weer terug. ( niet staan lichtjes tot zit) vond ze heerlijk.Of op bed leggen en dan even masseren beentjes armen nek rug billen. zonder luier wel onder een deken of lakentje. En dan ook wel een om rollen op de buik ect ect. Dus idd een beetje spelen met je baby ja dat kan ook met 2 maanden alle wel zachtjes. Dit heb ik zeker gedaan tot ze een jaar geweest was elke dag even samen op bed spelen of zingen of omrollen ect ect. Jij bent als moeder nu zijn belangrijkste speelgoed. Je kunt ook een babygym over het wippertje zetten en zo kan de baby met zijn handjes gaan ( mikken) om er tegen aan te kunnen tikken. Leg het even in de huis kamer op de vloer met kleed als het niet te koud is. het is idd dus je baby vermaken.
Wat hier werkt: activity kleed, voorlezen en kind het hele huis doorslepen met wipstoeltje (terwijl ik ondertussen vertel wat ik doe). We hebben daarnaast een stoel waarmee ze aan tafel kan zitten (wij hebben de bloom, maar er zijn meerdere merken) en mee kan kletsen als ik een kopje koffie of thee drink. Ik hou ook wel een poppenshow voor haar terwijl ik ondertussen eet of drink. En veel liedjes zingen.
Herkenbaar! Al heeft onze kleine ook veel krampjes. Maar als hij rustig is houd hij het even uit in de box, wipper of iets. Daarna wil meneer ook wandelen. Zitten of stilstaan is not done. Zodra ik weer ga lopen is het weer goed. De draagdoek werkt hier inderdaad en lekker naar buiten met de wagen als het lekker weer is. Hij heeft het standaard na de voeding van 10 uur sochtends en 7 uur savonds. Ik houd er maar gewoon rekening mee en plan m'n eigen dingen als hij smiddags weer slaapt!
Draagdoek, wipper, op de bank met speelboog, muziek aan, rondje lopen, ik heb ook zo'n speelmat waar hij tegen aan kan schoppen dat dan een muziekje afspeelt. Ik had het ook zo erg en probeerde vooral speelgoed te stimuleren, met als gevolg; met 2.5 maand kon meneer al speeltjes pakken en in ze mond stoppen. Sindsdien vermaakt hij zich prima! Hij verveelde zich op n gegeven moment zo erg dat hij tv ging kijken als je hem op schoot had.. Baby TV vind hij geweldig, maar dat doen we alleen als hij klaar is met spelen en kletsen
Ons dochtertje verveelt zich ook. BabyTv vind ze wel leuk en mijn gezicht en stem zijn heel interessant, maar in haar eentje zich vermaken nee, dat wil ze niet. Dusja dan maar rondlopen en praten, praten, praten. Maakt niet uit wat je zegt, ze geniet ervan. Ik heb volgens mij alle boekjes in huis al voorgelezen en ze is nog geen eens 2 maanden
Dl keek ook veel naar de hond. Of ik zette verschillende flessen en glimmende dingen in zonlicht op vensterbank. Of box voor tuindeuren, dan keek ze naar de vogeltjes.
Klinkt heel herkenbaar en denk ik ook normaal. Ze kunnen nou eenmaal nog weinig. Dafne is vandaag 3 maanden oud en kan zich sinds een paar weken veel beter zelf vermaken. Kan haar lekker in wippertje zetten met boog erover, of op sperlkleed met boog erover. Pakt al vanalles vast en alles gaat die mond in Toen ze 2 maanden was wilde ze ook vooral rondgedragen worden.
Ik wandelde enorm veel met mijn zoon, toen hij zo oud was. Hij was ook een baby die erg vermaakt moest worden (nu soms nog steeds), Ik ging ook vaak gewoon in de speeltuin zitten, kijken naar spelende kindjes vind ie schitterend. Het wordt wel steeds makkelijk, vind ik.
Hahaha, het klinkt precies alsof je onze oudste beschrijft. Altijd moesten we met haar door het huis lopen en inderdaad altijd met haar rugje tegen onze borst, zodat ze alles kon zien. Zichzelf vermaken deed ze hooguit 10 minuten achter elkaar (op een hele goede dag ). Dit heeft erg lang geduurd, hoewel het ronddragen gaandeweg veranderde in op de grond spelen en steeds anders speelgoed pakken en er "iets leuks" mee doen. Eigenlijk kon ze tot ze ruim een jaar was bijna nooit even lekker zelf iets doen. Hoe anders is dit nu bij mn jongste, die zich al vanaf de eerste week met gemak meer dan een uur alleen vermaakt. Het is dus denk ik echt een kwestie van aard van het beestje. Overigens is het helemaal goed gekomen met de oudste toen ze mobieler werd en leerde praten, maar tot die tijd... oef soms wist ik echt even niet meer wat ik nu weer met haar kon doen. Succes met entertainen!
Bedankt voor de tips! Ik ga ze eens uitproberen. Ik heb nog geen wipstoeltje, maar die ga ik zsm aanschaffen. Ik hoorde gisteren van mijn moeder dat ik zelf ook zo was. Inmiddels word ik ook niet meer rondgedragen, dus het komt goed Een vraagje over de draagdoek: is er een manier van knopen dat je baby ook iets kan zien? Nu valt de kleine de ene keer in slaap en de andere keer wordt hij wederom jengelig omdat hij niets ziet. Je hoort wel eens van kinderen die te veel prikkels krijgen, die van mij krijgt er geen genoeg van!