Verkoudheid baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chocoladekoekje, Jan 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Sinds een paar uur is mijn dochtertje van 4 weken verkouden. Ze is echt aan het zagen en duidelijk af en toe wat benauwd. Zo durf ik dus niet te gaan slapen! Neusspray lijkt niet te werken. Wie heeft er een tip om wat verlichting te geven?

2. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geef je bv?? Mss n druppeltje in ieder neusgaatje dat heeft hier heel erg goed geholpen. Heb je niet n neuspeertje? Wat ik bij mijn oudste ooit eens heb gedaan is het met mijn mond eruit zuigen. Klinkt mss vies, maar t heeft wel geholpen.

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    ui onder t bed
    hoofdeinde wat verhogen
    insmeren met luuf baby

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Druppeltjes bv ga ik proberen! Hoe krijg je dat alleen in het neusje?

Ui staat inderdaad naast ons bed. Ze ligt op mijn buik ( ik zit half ). Mag luuf ook al als ze zo klein zijn? Ga ik die zo ook eens tevoorschijn toveren!

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Luuf mag volgens mij gewoon. Staat er volgens mij ook op vanaf wanneer.. Bv erin krijgen is nogal een gekluns haha. Ik deed altijd n beetje eruit masseren en dan proberen direct in t neusje. Wat ook kan in n bakje laten lopen. Dan met je vinger n druppeltje eruit vissen en hop in t neusje. Evt n paar druppeltjes meer voor je zekerheid... Succes!! En beterschap voor je kleine meid!!

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    dat hangt dr v.a welke luf je hebt luuf baby of luuf kind

bv in een potje ofzo en met een pipet in brengen als je die hebt

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn dochtertje heeft het helaas ook. hier nog niets geholpen helaas. elke keer als ze in slaap valt wordt ze wakker van haar verstopte neusje, zo zielig:( beterschap voor je dochtertje.

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Dit! En het neusje even uitzuigen met je mond. Beterschap

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Ik had hetzelfde toen ze 4 weken was, hier ben ik anderhalve week met de neusspray bezig geweest, ze is er nu wel vanaf, alleen elke dag nog wel een hard stukje in elk neusgat. Die haal ik er uit met een wattenstaafje, en dan zie je duidelijk dat weer opgelucht is dat haar neus weer vrij is... Erg zielig die verkouden kleintjes, ze willen een speentje, maar dan krijgen ze geen lucht genoeg, was hier echt huilen huilen huilen... :( een lekker warm badje vond ze trouwens ook fijn, sliep daarna als een roosje :)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met je mond uitzuigen vind is dus bijzonder onhygienisch.
    Weten jullie wel hoeveel bacterien er in je mond groeien??.
    Zou ik dus niet doen en al helemaal wanneer de weerstand laag is.
    Baby luuf is vlgns mij vanaf 6 mnd maar je zou wel wat op haar dekentje kunnen smeren.
    Het blijft aantobben wanneer ze ze verkouden zijn.

Beterschap!!

11. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar je zuigt het toch uit..? En je geeft toch ook kusjes..? Dus zie niet echt waarom het kwaad zou kunnen voor de gezondheid van je kindje.. Niet om je aan te vallen, maar zie niet echt n probleem... ;)

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    het klinkt misschien raar,
    maar ik kreeg als tip mee, om een ui onder dr bedje te leggen....
    merk wel dat het helpt.(mijn dochter is namelijk al een paar weken verkouden)

Share This Page