Fijn dat het beter gaat. Even over dikgedrukte voor een eventuele volgende keer; ik zou me niet druk maken om de Italiaanse gezondheidszorg, die is gewoon goed.
Mwoah, er zijn wel betere. Mijn oom en tante woonden in Rome en die schrokken zich rot van de zorg daar, ze woonden daarvoor in Thailand en dat was veel beter. Zou ik niet verwacht hebben.
Zo vind ik de zorg in Apeldoorn ook om te janken maar dat zegt natuurlijk verder niks over de algemene zorg in de rest van ons land. Ik blijf er dus bij dat de algemene gezondheidzorg in Italië gewoon goed is.
Haha ik heb toevallig als verpleegkundige in het ziekenhuis in Apeldoorn gewerkt Maar ik moet zeggen dat ik gelukkig nog geen ervaring heb met de zorgmedewerkers hier, alleen wel met heel veel andere Italianen die óf geen Engels kunnen, óf überhaupt geen zin hebben om fatsoenlijk te doen tegen toeristen. Dat vond ik niet echt hoopvol.
Oeps hahaha sorry Wat jammer dat dit je ervaring is tot nu toe Italianen staan er juist om bekend heel gastvrij en hartelijk te zijn. Hopelijk geniet je toch nog van je vakantie.
Geen probleem, ik vond de organisatie en de mentaliteit onder collega’s ook niet altijd even fantastisch in Apeldoorn. Hier in Italië vinden we het erg wisselend, vanmorgen toevallig juist weer heel vriendelijk geholpen in een winkel en een lunchroom, dus het kan wel
Ligt eraan wat voor ziekenhuis wellicht? Bij ons is het niet bepaald aan te raden om naar een openbaar ziekenhuis te gaan, privéklinieken zijn wel weer prima (nu is noord-Afrika niet echt te vergelijken met Italië natuurlijk, maar toch...).
@Paardenbloem Beetje offtopic, maar hoe warm is het nu bij jullie? Misschien ook wel niet zo offtopic, van de hitte kan je je namelijk best beroerd voelen. Ik had laatst ook overal uitslag ineens (ook bekend met allergieën), het voelde alsof ik in brand stond. Maar dat bleek door de warmte te komen
Het is hier 35-40 graden. Ik zat er later nog over te lezen en las dat je ook sneller en heftiger op iets reageert waar je normaal misschien maar een klein beetje last van zou hebben als je bijvoorbeeld zware fysieke inspanning geleverd hebt of het heel warm hebt. Dus daar zou het ook best eens mee te maken gehad kunnen hebben inderdaad.