zorgverlof

Discussie in 'De lounge' gestart door Suprise, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Uit een ander topic van een poos geleden weet ik dat er hier dames zijn die hier het een en ander van afweten. Dus wie heeft antwoord.

IK ben afgelopen zaterdag opgenomen in het ziekenhuis wegens sterk schommelende suikers. Nu is gisteren bekend geworden dat ik moet blijven tot de geboorte van onze babyboy en als alles goed mag blijven gaan wordt dat pas eind volgende week. tot die tijd lig ik dus hier

Nu is het zo dat wij nog 2 kinderen hebben. Normaal gesproken is mijn man door de weeks van huis van maandagmorgen een uur of 4 tot vrijdagavond een uur of 7. Onze kinderen kunnen niet tot die tijd bij de opa's en oma's logeren. Kan mijn man hier zorgverlof voor opnemen? omdat er steeds gesproken wordt over een zieke patner/kind enz verzorgen maar ik lig dus in het ziekenhuis. Wie kan mijn het antwoord geven. Ik kom er niet uit

2. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ja, hij kan hier zorgverlof voor opnemen. "kost" je wel 30% van je loon.

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hoe lang is de periode?

Kortdurend zorgverlof is voor maximaal 2 weken per 12 maanden. Als je dus langer zorg nodig hebt, dan moet je man andere afspraken met zijn werk maken. Er is wel zoiets als langdurend zorgverlof, maar dat is niet betaald.

Kortdurend zorgverlof is eigenlijk ook alleen bedoeld voor de zorg aan iemand die zorg nodig heeft. In de toelichting/uitleg staat ook wel dat kortdurend zorgverlof toegekend kan worden in jouw geval, maar het zou kunnen dat werkgevers daar wat moeilijk over doen.

Sterkte!!

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Aangezien de kinderen niet ziek zijn, maar jij en je ligt zelf in het ziekenhuis en er wordt voor je gezorgd.is hier volgens mij geen sprake van zorg verlof. Het zal aan je mans werkgever liggen of ze dit wel als dusdanig willen geven... Anders zal het waarschijnlijk zijn verlofdagen/vakantie dagen kosten.
    Beterschap in iedergeval!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook gehad zogverlof mocht maar op eigenkosten

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier was zorgverlof niet mogelijk toen mijn man in het ziekenhuis lag. Heb het opgelost door mijn ouders te laten oppassen en heb zelf af en toe vrijgenomen. Ging om 6 weken en mijn man had altijd de woensdag vrij en daar had ik dus opvang voor nodig.

7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Eens met bovenstaande. Beterschap!

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Helaas krijgt je man niet zomaar zorgverlof. Je ligt in het ziekenhuis dus de zorg ligt daar voor jou.
    Hopelijk is de werknemer schappelijk en geeft die wel xorgverlof of verdeelt die t met vakantiedagen.
    Beterschap!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland

Mijn werkgever was in een vergelijkbare situatie gelukkig wel zo schappelijk. Mijn vriend lag in het ZH na een hartinfarct en mijn sociale vangnet was op dat moment niet toereikend om mijn 3 jarige en 11 maanden oude dochters op te vangen. Voor de eerste periode toen wel zorgverlof gekregen.

Maar het ligt inderdaad aan de insteek van de werkgever, ze zijn het niet verplicht in ieder geval

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij zijn er nu mee bezig omdat ik een operatie krijg en hij krijgt zorgverlof als ik uit t ziekenhuis kom en niet tijdens t verblijf in t ziekenhuis. Hij heeft recht op 2 weken en krijgt daarvan de helft terug van de werkgever ,dus één week verlof krijgt ie terug in zijn verlofuren,heel netjes dus. Ligt ook aan de regels die er bij de werkgever zijn... Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina