hallo allemaal ik heb een vraag. en wil ff iets kwijt. mijn kindje van bijna 3 maanden houd zijn lijfje strak. met aankleden met uitkleden. zijn beentjes en armpjes houd hij dan zo stijf dat ik soms niet eens normaal kan uit en aankleden. in bad zijn zijn beentjes dan wel weer ontspannen, maar zijn armpjes niet, probeer die dan maar eens onder water te krijgen, hij krijgt er dan zelfs blauwe armpjes van omdat ze dan boven water bengelen. ik oefen veel door fiets bewegingen te maken. dat gaat dan wel weer goed, maar hoe ik met zijn armpjes moet oefenen weet ik niet. in de box vindt hij het erg leuk, hij ligt dan lekker te foeksen, (trappelen) weet er iemand hoe ik hem kan laten ontspannen. xxx sharon
Lekker masseren? Verwarming vol aan en heerlijk op een deken op de grond of op je bed in zijn blootje masseren met babyolie. Doe dit lekker na het voeden. Is genieten voor beiden. Armpjes niet onder water is niet erg, bekertje bij je en dan water over zijn armpjes doen. Of tummytub en bij gebrek aan beter een emmer. Kan vast nog wel.
Ik heb geen tips, maar herken het wel. Mijn meisje heeft een bloedhekel aan verkleden en zet haar beentjes dan ook schrap. Dit schrap zetten doet ze nog maar kort (de hekel aan verkleden had ze al). Misschien is het een fase, sinds deze week heeft ze echt haar beentjes ontdekt.
Masseren direct na het voeden is juist niet zo goed, verder wel goede ideeen. Je kunt hiervoor ook samen een cursusje doen, leuk! Met de armpjes kun je ook voorzichtig bewegen, bijv de armpjes opzij strekken, en dan voor zijn borst kruisen. Of armpje beetje strekken en dan cirkeltjes draaien. Of op en neer bewegen alsof hij "marcheert". Maar natuurlijk heel zacht, en de kans is groot dat hij ze niet "los" laat. Bij babymassage leer je daar waarschijnlijk ook wel iets voor.