Is dit een eisprong of wordt ik ongi? help ajb!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Zograagnog1, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Dank je Sparky! Heb hem wel met de hand in gevuld dat dan weer wel.

Mamalap ik ben echt een leek op dit gebied weet niet wanneer je een iets moet zien ofzo.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ke hebt twee soorten temperaturen voor en na je eisprong .
    Als voorbeeld bij mamalap , zie je voor de eisprong een temp van max 36,45. En erna is hij hoog.
    Je ziet toch twee delen in het kaartje?
    De dag dat hij lager is en daarna minimaal drie dagen hoger is de eisprong geweest op de dag van de lagere temp

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij mij is de temp hoger

4. Zograagnog1

Dank je Moonlight voor de uitleg!
    Ik had best hoge temp ervoor en daarna diepte daling van 36,4 en weer omhoog. Dacht eerst dat het mijn eisprong was maar iemand zei mij daar was mijn temp te hoog voor in de eerste voorgaande temps. Dus dacht diegene dat het wel een innestelingsdips was... Nu een week na die lage temp veeg ik roze af, even kijken of ik ongesteld word of een innestelingsbloeding heb. Volgende week kan ik dan pas testen als het niet doorzet.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Een ovulatiebloeding lijkt mij aannemelijker. Hopelijk snel duidelijk. Die onduidelijkheid lijkt mij heel vervelend.

6. Zograagnog1

Ovulatiebloeding? Maar mijn temp is 36,8? Dat is toch te hoog of niet Sparky?

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee hoor dat is zeker niet te hoog. Basale temp verschilt per persoon. Hier is het voor eisprong tussen 36.6 en 36.9 met soms een enkele uitschieter omhoog of omlaag en na eisprong tussen 37.0 en 37.3 ongeveer.
    Om te weten wat standaard jouw basale temp is moet je minimaal een hele ronde vanaf menstruatie tempen en beter nog meerdere rondes.

Het kan dus heel goed dat je nog geen ovulatie gehad hebt. En dat de streepjes reageren op een aankomende lh piek. Of je hebt je eisprong gehad voordat je ging tempen en dat het roze verlies op aankomende menstruatie lijkt. Of je hebt de 1e ronde helemaal geen eisprong, wat ook gewoon nog kan omdat je pas gestopt bent met anticonceptie.

8. Zograagnog1

Dank je wel Sparky voor je theorieën.
    Ik ga nu gewoon maar afwachten of mijn ongesteldheid dan komt. In ieder geval is het roze helemaal weg voor op het moment dan.
    Word ik niet ongesteld ga ik volgende week als ik het nog niet ben een zwangerschapstest doen en dan is het afwachten als ie negatief is op een menstruatie. Ben me er goed van bewust iig van na de pil enzovoorts. Misschien zet het ook wel door later ofzo. Ik wacht af.

9. Zograagnog1

Oja en ik blijf doortempen iig. Kan goed zijn dus voor later.

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Doortempen is altijd goed. Als je eisprong nog moet komen zal je die zeker vinden met tempen. Ben benieuwd!

11. Zograagnog1

Ik hou je op de hoogte hier als er veranderingen optreden.
    Heb totaal geen ongesteldheidsbuikpijn die ik meestal 1-2 dagen van te voren heb... als het door zou zetten weet ik gelijk waar ik aan toe ben! En kan ik opnieuw beginnen te tempen voor een hele ronde.

12. Zograagnog1

Het is 18.09 uur en ben niet ongesteld en ook het gevoel nog steeds niet gekregen ervoor. We wachten gewoon rustig af.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hey, heb jij je niet pas laten verwijderen van het forum omdat je je 'niet welkom voelde'?

14. Zograagnog1

Hey Hilly, klopt helemaal.
    En ben weer terug want bij sommigen ben ik wél welkom :D
    En daar doe ik het dan mee.

15. Zograagnog1

Goedemorgen,

Heb geen menstruatie gehad vannacht, maar wel geklust omdat je zei dat het eerder een ovulatiebloeding kon zijn.

16. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Gelukkig!maar ik heb niemand gelezen,waaruit je op zou kunnen maken dat je niet welkom bent hoor...Heb wel heel veel goede adviezen aan jou gezien.En mensen die met je meeleven.Probeer niet meteen boos te reageren als mensen niet zeggen wat jij wilt horen.Iedereen heeft z'n eigen ervaringen,en bedoelen het allemaal goed.Fijn dat je terug bent.

17. Zograagnog1

Dank je Pipo30.
    Denk jij ook dat dat roze afscheiding een ovulatiebloeding is?

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.157
    15.671
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je nu ff helemaal nergens meer vanuit moet gaan en eerst je menstruatie moet afwachten.
    Hierna gelijk op dag 1 beginnen met tempen op de juiste manier, zodat je een helder beeld gaat krijgen van je cyclus.

Dit advies heb ik je een aantal dagen geleden ook al gegeven.

Die bloeding kan trouwens van alles zijn, contactbloeding na sex, ovulatiebloeding, innestelingsbloeding, voorbode op menstruatie.
    Afwachten is het enige wat je kan doen.

19. Zograagnog1

Hoi RoGiJuLi, contactbloeding kan het iig niet zijn. En de overige 3 tja, ik moet inderdaad afwachten. Maar waarom denk je dat ik nu ff helemaal nergens meer vanuit moet gaan? Wat is de reden dan daarvoor? Het zou toch kunnen een innestelingsbloeding? Of zie ik hier iets groots over het hoofd?

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.157
    15.671
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat je niet je volledige cyclus hebt getempt, weet je dus niet wat jou basale temp is (temp voor ei) en weet je dus ook niet of dat je nu al na je ei zit of er nog voor.
    Je weet dus ook niet of je overtijd bent, of dat je nog heel lang moet wachten op je nod.

Het grootst wat jij over het hoofd ziet is dus dat je niet weet waar je nu in je cyclus zit. Dus je kan gaan hopen op innestelingsbloeding en al telkens testen gaan doen, maar feit blijft dat je geen idee hebt waar je in je cyclus zit.

Daarom zeg ik dus: Ga ff nergens vanuit.
    Wanneer je jezelf nu dingen in je hoofd gaat halen en je wordt zometeen ongesteld, val je een dalletje.
    Heb je nu de instelling van: "wachten op mijn nod", dan is de verrassing zometeen groter als je toch zwanger blijkt te zijn.

Ik merk gewoon dat je er wel heeeeeel erg mee bezig bent (beetje TE erg)! Vergeet niet dat dit pas cyclus 1 is voor je en dat je lichaam je behoorlijk in de zeik kan nemen.

Ik hoop dat je snel zwanger bent, maar vergeet niet dat het ook nog wel heel lang kan duren.

Deel Deze Pagina