Kinkhoest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door popje, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

KVD heerst kinkhoest

1. thuis houden

2. gewoon naar het KDV

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Er heerst kinkhoest op het KDV. Heb al op een site gekeken. Van hoe en wat, Ons dochtertje heb het nog niet.
    Moet ik mijn ongerust maken?
    Wat moet ik doen?
    Thuis houden of niet?
    Is het dodelijk? ( heb het wel eens gehoord dat er kindjes overleden)

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik weet niet veel van kinkhoest, maar ik denk wel dat ik mijn meisje thuis zou houden tot de kinkhoest over is. Zeker als ik had gehoord dat er kindjes aan overlijden....

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ze heeft het nog niet er heerst daar op het KDV kinkhoest,

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    O, ja dat bedoel ik ook, tot de kinkhoest (epidemie?) op het kdv weg is. Tot het niet meer heerst of tot je zelf meer info hebt.

5. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    op ons KDV heerst het ook maar in een totaal andere groep. De kinderen van die groepen komen niet in aanraking met elkaar dus ik maak me niet zo heel veel zorgen.

Kindjes op die groep waar het heerst hebben een penicillinekuur gehad en het kind wat het heeft is overigens wel thuis natuurlijk.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou me kindje thuis houden en het niet opzoeken.
    Maar dan moet je natuurlijk wel andere oppas zien te kunnen regelen

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jullie kindjes zijn toch ingeent tegen kinkhoest?
    Vaak kun je wel nog een milde variant van kinkhoest krijgen, maar het kan geen kwaad. Alleen bij hele kleine baby's kan het gevaarlijk zijn, omdat ze het slijm moeilijk kunnen ophoesten.

Als mijn zoontje ingeent zou zijn, zou ik hem wel laten gaan. Maar omdat hij niet ingeent is, zou hij er zieker van worden en dan zou ik hem niet laten gaan.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Mijn schoonmoeder heeft kinkhoest. We gaan dus niet naar haar toe voordat het over is. Wil het risico niet nemen. Jasmijn heeft net haar 2e inenting gehad, maar de arts adviseert om niet al te dicht in de buurt te komen met haar. Ook mijjn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou lekker vrij nemen totdat het niet meer heerst

10. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    misschien off topic, maar waarom is jou kindje niet ingeent?

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kinkhoest heeft een incubatietijd van 7-10 dagen .Daarna krijg je dus echte klachten. Het is dan nog zo'n 3-4 weken besmettelijk.
    Ik heb zelf een paar jaar terug kinkhoest gehad, en ik ben wel degelijk ingeent. Nu moet ik er even bij vertellen dat bepaalde charges kinkhoestvaccin in '75-76 verminderd werkzaam waren dus ja..... ik had gewoon pech.
    Het is een bacterie die overgedragen wordt door hoesten en niezen.

12. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Zou het risico ook niet nemen. Dan maar thuis tot het over is. Ik zou wel een andere oplossing zoeken.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Weet je wat het is, voordat de ziekte zich openbaart kan hij al lang besmet zijn. De periode daarvoor is het al actief, dus erg lastig.

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Na veel lezen oa op de site van http://www.nvkp.nl/ heb ik besloten om te wachten en eerst zijn eigen weerstand de kans te geven om zich te ontwikkeling voordat hij moet gaan beginnen aan de entstoffen.
    Hij krijgt wel inentingen, met 15 maanden, maar niet allemaal.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook volwassenen die met een goede batch zijn ingeënt kunnen het krijgen, eigenlijk moet je namelijk het hele DKTP-gebeuren elke 10 jaar herhalen voor optimale werking van de vaccins. Wat kinderen hier krijgen beschermt ze voor de kinderleeftijd, tot ze volwassen zijn, maar als oudere volwassene word je wel weer vatbaarder. Vandaar dat voor veel verre reizen de booster DKTP ook op het lijstje staat!

Deel Deze Pagina