M'n zoontje moest afgelopen vrijdag de 12 maanden vaccinatie krijgen (geloof dat dit de bmr is). Maar aangezien hij een rood oortje had en 37,6 wilden ze het hem niet geven. Wij willen eind aankomende week op vakantie naar Marokko. Ik neem aan dat deze vaccinatie dan wel belangrijk is? Heeft hij daarnaast nog iets anders aan vaccinaties nodig voor deze bestemming? Hij is nu ook verkouden geworden maar hebben voor as vrijdag een nieuwe afspraak staan. Mocht hij dan nog verkouden zijn maar zonder koorts oid, kan de inenting dan gewoon doorgaan? Waarschijnlijk gaan we dan de dag daarna weg, dus hopelijk zijn de bijwerkingen niet al te vervelend!!
Misschien handig om ruim van te voren uit te zoeken of die vaccinaties nodig heeft voor Marokko in plaats van zo laat? Vaccinaties hebben vaak inwerktijd nodig. Hiervoor moet je bij de huisarts of GGD zijn.. GGD Reisvaccinaties
Met met me 3 maanden oude zoontje naar marroko gegaan afgelopen zomer hij was niet Inge ent Is niks aan de hand Zolang je goede hygiëne hebt Wij hebben eigen huis Zou gewoon gaan en die prik er na geven straks word die ziek ervan
De vakantie is Pas kort geleden gepland vandaar... En voor zover ik op internet kon vinden is alleen momenteel die bmr wel redelijk belangrijk en verder niets bijzonders, maar dacht laat ik het hier eens vragen misschien heeft iemand een antwoord! Sowieso morgen ha vragen
Ik geef denk ik liever wel de prik voor de reis want dan is hij tenminste beschermd.. Kan het ook een paar weekjes uitstellen natuurlijk maar als hij er ziek van wordt dan is dat maar zo. We zijn toch thuis bij m'n schoon familie dus heel erg is het ook niet. Al hoop ik natuurlijk dat hij er geen last van zal krijgen
Hoe lang ga je op vakantie? Bij de bmr prik komt de reactie pas na 5 tot 12 dagen (of zoiets, weet het niet uit mijn hoofd) en er zijn kinderen die ook uitslag krijgen en dat kan zo erg zijn dat het echt lijkt alsof ze een besmettelijke kinderziekte hebben. Word je misschien geweigerd in het vliegtuig als je binnen 2 weken de terugvlucht hebt.... Extra overweging om rekening mee te houden Wat betreft het fit zijn: de consultatie-arts hier zei: bij de dktp maakt het niet zoveel uit als kinderen een beetje ziek zijn, zolang ze geen koorts hebben, geven ze die (als ouders akkoord zijn natuurlijk). Bij de bmr willen ze graag dat kinderen wel fit zijn, anders stellen ze hem liever uit.
Ik vind zelf BMR geen vereiste om te hebben naar het buitenland. Bof, Mazelen en Rode hond zijn tenslotte geen risicofactoren in die landen. Dat is Hepatitis bijvoorbeeld wel. Nu ben ik zowizo voorzichtig met de BMR, dat is wel DE prik waar de meeste kindjes flink op kunnen reageren en onze zoon heeft hem dan dus ook nogsteeds niet gehad en gaat hem de komende jaren ook nog niet krijgen. Dit is overigens besproken met zijn arts en die geeft ons gevoel hierin gelijk. Zelf zou ik het dus uitstellen tot na de reis. Het risico om ziek te worden op reis van de prik, is groter als het risico om de ziekten op te lopen tijdens de reis. Mijn mening.
In jouw situatie zou ik eerst op vakantie gaan en dan pas inenten. En ik ben echt behoorlijk pro-vaccinatie. Die 2/3 weekjes niet vaccineren maakt echt geen verschil. Het lichaam moet het vaccin eerst verwerken en je wilt niet het risico lopen dat je met een ziek kind in het vliegtuig moet stappen omdat hij net op die vaccinatie heftig blijkt te reageren. Als je een arts zegt dat je een dag later op vakantie gaat, zou het mij niks verbazen als ze ook uitstellen van vaccinatie adviseren
Sommig kinderen kunnen idd heftig reageren En Als er een complicatie is wat zelden voorkomt maar zoumaar net gebeuren Dan is Marokko niet het beste land voor medische zorg Wat betreft medicijnen voor griep oorontsteking en dat soort dingen zijn ze top Maar voor medischehulp betreft ziekenhuis en spoed ben je liever hier Ik zou hetidd evenuitstellen hoor
Bovendien zou je koorts en vlekken kunnen verwachten en dan laten ze je kindje niet aan boord van een vliegtuig!
Toen onze oudste de BMR prik moest, had ze koorts. Toen twee maanden uitgesteld. Zijn tussendoor in het buitenland op vakantie geweest.
Ja daar zit wel zeker wat in, dat het ook geen pretje is als ze er toch ineens heftig op reageren.. We blijven wel ruim een maand weg.. Zou dat geen kwaad kunnen?
Lijkt mij niet, maar ik ben natuurlijk geen arts. Anders morgen even de huisarts bellen om advies? Die kan je waarschijnlijk beter informeren dan wij hier (of er moet toevallig een arts hier op het forum aanwezig zijn)
In nederland geven ze de bmr pas met 14 maanden, dus lijkt me niet direct een probleem als je het een maand uitstelt en hem met 13 maanden geeft...
Ja ik ga het sowieso ook nog even navragen. Nu hij toch ook niet zo fit is kunnen ze waarschijnlijk toch nog niet prikken, dus even advies vragen
Zoek even na en denk even reëel na, hoe groot is de kans op de 3 ziekten, bof, mazelen en rode hond? In die ene maand dat je het uit zou stellen? Als je kindje het nu nog niet gehad heeft, en je niet in enorme spanning zit omdat je kindje nu dus risico's zou lopen, is de kans net zo groot dat je kindje het komende maand ook niet krijgt. Er zijn nu geen epidemieën... Dat was 2 jaar geleden, een mazelen epidemie! ( En ook toen heeft mn zoontje het zonder prikken gewoon gezond gered tussen de vele kindjes )
als je nog tips hebt in die regio, zijn ze welkom. Wij willen er later dit jaar naartoe (individuele rondreis). Mag ook per pb natuurlijk
Hihi leuk! Niet echt tips eigenlijk want wij gaan eigenlijk altijd alleen maar naar het huis van m'n schoonouders! Hopelijk dat we dit jaar nog ergens anders heen gaan maar dat is niet zeker.