Hij kan zijn voetjes niet pakken...Dikkie dik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lavendelay, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

Onze poppie kan zijn voetjes niet pakken
    Probeert het met alle macht maar mag niet baten...
    In oei ik groei staat dat hij nu wel zijn voetjes kan pakken en ook nog draaien op zijn as

Hij heeft een bol buikie en al die babyvetjes zit hem in de weg lijkt het wel ;):D

Hoe zit het nou?
    Wanneer zou hij dat echt kunnen?

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik vind het eigenlijk wel snel met bijna 4 maand.. mijn dochter deed het volgens mij met 5 maand dat ze haar voetjes pakte

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi lavendelay!

Hier ook nog niet hoor! Lucas probeert het inderdaad ook wel, met name als hij op schoot zit, dan leunt ie ver voorover en kan ie ze wel pakken. In ruglig is hij ook niet echt lenig.....:D

Komt volgens mij vanzelf hoor!

Trouwens: hou niet te strak vast aan de 'Oei, ik groei' richtlijnen! Ik heb het boek ook en vind het erg handig, al zijn er maar weinig kindjes die de dingen zo snel kunnen als ze daar staan vermeld. Een kindje zou het vanaf dan kunnen gaan doen, wil niet zeggen dat ie het dan ook echt zou moeten doen... beetje verwarrend soms! Heb ook wel eens gedacht dat Lucas achterloopt, terwijl dat ontzettend meevalt! Loopt in andere dingen weer wat voor...

Liefs!

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Idd Oei ik groei moet je niet te letterlijk nemen. Het is idd de leeftijd dat je kind het zou kunnen gaan doen wat niet wil zeggen dat hij het dan ook al doet. Hier werden voetjes met ong 5 maanden vanaf uitgerekende datum gepakt.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook ongeveer met 5 maanden vanaf uitgerekende datum.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier ook met 5 maand!

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zou me niet zo'n zorgen maken hoor, sowieso vind ik het nu nog best vroeg maar mijn dochtertje heeft haar voeten nooit gepakt:D
    Ze kon er wel bij maar nooit intresse ofzo in gehad om ze te pakken haha. Verder doet ze alles super maar dat heeft ze nooit gedaan;)

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij hebben ook een kleine dikkie dik, en met 5 maanden pakte hij zijn eigen voetjes liggend. Komt vanzelf!

9. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hoi

ik kan me eigenlijk niet herinneren dat Levi als baby zijn voetjes heeft vastgepakt. Doet hij nu wel, nu legt hij er vanalles op :D

misschien eens van die slofjes met belletjes aandoen? Die zouden dat bevorderen (ik heb ze gekregen bij Levi maar nooit gebruikt, dus weet niet als het werkt)

10. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ach joh, als je kind alles kan op de momenten die Oei ik groei voorspelt dan zou ik me pas zorgen gaan maken :)... en geniet er nog maar even van, zodra hij ze te pakken heeft wordt verschonen er niet makkelijker op en dan moet je hem juist gaan leren dat ie ze los moet laten hihi!

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Neem dat oei ik groei maar niet te serieus haha wat betreft de sprongen liep mijn zoon gelijk op maar wat ze "moeten" kunnen volgens dat boek daar klopte echt niks van hier haha ;) dus neem dat maar niet te serieus volgens mij zijn dat wonderkinderen ofzo die daar in beschreven worden haha. Mijn zoon was 4 of 5 maand toen hij zijn voeten kon pakken en in de mond kon stoppen kwam daarna ook nog.

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier pas met 6 maanden hoor. Ik lees al die boeken niet en ik stoor me ook niet aan 'opscheppende' moeders. Als ze vier zijn doen ze uiteindelijk allemaal hetzelfde. Lekker genieten van de kleine is veel belangrijker dan je druk maken om wat je kind al zou moeten kunnen.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Geef je helemaal gelijk Arja :D

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik lees oei ik groei niet meer hoor. Mijn kindjes zijn best snel, maar dat zijn allemaal wonderkindjes.

Over de voetjes, mijn dochtertje doet dat nu een week of 2 en is morgen precies 5 maanden.

15. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

Ja het is genieten geblazen het gaat zo hard allemaal
    Hij zit nu in maat 74...

Het leek me gewoon zo lief als hij het zou doen en zal geduldig wachten tot hij het me laat zien 8)

Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina