Justin heeft last van exceem Hij heeft er duidelijk jeuk aan.(word 's nachts regelmatig wakker en ik vermoed van de jeuk) Het zit op zijn borst en in zijn hals. Van de dokter kreeg ik een vettige zalf,maar dat werkt nauwelijks Ik smeer liever niet met hormoonzalf. Hebben jullie nog tips of een goede zalf die ik eventueel zou kunnen gebruiken? Heb exceemzalf van VSM al geprobeerd en bepanthen,en heb nu speciale shampoo 3 in 1 wash van zarqa
is het echt droog eczeem? als de zalf van de huisarts niet werkt zou ik gewoon teruggaan en vragen om iets anders.
Ik zou even geen zeep gebruiken en maar 1 x per week een badje geven. Quinn heeft heel erg eczeem gehad en het enige wat echt hielp was zo weinig mogelijk in bad doen eng een zeep gebruiken. Na het badderen smeerde ik hem wel in met Zarqa trouwens. (erg goed spul) Vaseline Lanette creme zou je kunnen proberen, maar mijn zoon reageerde daar niet goed op. Wat je snachts eventueel zou kunnen doen is je kndje krabhandschoentjes aan te trekken, zodat hij zich niet openkrabt. sterkte!
pinguin72@at is de zalf die ik van de huisarts heb voorgeschreven gekregen,maar het helpt niet. Pinkpuma@:Ja het is droog exceem,ik vermoed dat het door het extreme kwijlen(doorkomende tandjes) van Justin komt,moet steeds een ander truitje aandoen.
Ik zou niet teveel verschillende middeltjes achter elkaar proberen, het heeft soms ook wat tijd nodig om verbetering te kunnen geven. Ik deed Louise sokjes om haar handjes snachts zodat ze niet zou krabben. Hier werkte bepanthen erg goed.
Hier werkte maar 1 ding: hormoonzalf in combi met vaseline lanette creme. De hormoonzalf werkt direct en is de meest milde vorm (volwassenen krijgen een veel zwaarder soort). De vaseline lanette houdt de huid vet. Ik moest per dag 1x hormoonzalf smeren en 2x de lanette. Binnen drie dagen alles weg! Zelf heb ik soms ook last van exceem, dus ik weet hoe hardnekkig het is en ook hoe vervelend het voelt. Ik zou je kleine ventje blij maken door de jeuk weg te nemen met de hormoonzalf. Als je er twijfels over hebt, is het dan een idee om het met je huisarts te bespreken? Misschien dat die je gerust kan stellen. Als je het heel dun opsmeert kan het echt niet zoveel kwaad. Vooral omdat het maar een paar dagen hoeft.
Mijn meisje heeft ook in haar nek last van eczeem. Helaas heb ik geen zalfje van mijn huisarts meegekregen, alleen het advies om het vet te houden en zo min mogelijk te badderen. Ik smeer nu met cardiflor (van VSM) en het ziet er een stuk rustiger uit maar ze blijft zichtbaar jeuk houden. Ik hoop maar dat de jeuk snel weggaat want ze heeft er echt last van. Ik last trouwens op internet dat eczeem ook veroorzaakt kan worden door wasmiddel/verzachter en voedselallergie.
Vigo heeft ook erge last van eczeem. Kom net weer bij de dermatoloog vandaan... Wij hebben een andere vette zalf (nog vetter dan vaseline lanette) want die werkte hier ook niet. Weet zo even niet hoe die zalf heet, maar zal het vanavond voor je opzoeken! Echt mega goed spul! En ik zou toch een (lichte) hormoonzalf aanraden... doet echt wonderen en je hoeft het natuurlijk niet altijd te gebruiken!
Ik had zelf als baby heel erg last van eczeem en het enige wat hielp was dagelijks in bad met johannesolie. Succes!
Nou ik ben ook benieuwd naar die andere zalf van jou. Hier werkt ook niks en ik begin er een beetje moe van te worden.
zelf heb ik ook vak last van eczeem. op dit moment ook weer.... ik hou het zelf vettig met vaseline-zalf en verder wil/kan ik er (vanwege) mijn zwangerschap niets op smeren. Door het vettig te houden zal er minder aan gekrabt worden! (kriebelt minder) Probeer verder ook even de oorzaak te achterhalen. Huisstofmijt (heb ik last van - juist nu omdat de CV weer aangaat in deze maanden) Zeep Wasmiddel / wasverzachter Succes ermee, hopelijk gaat het snel beter met Justin!
Ik had hier nog een tube Aloe vera Gelly liggen. Dat heb ik er gisteravond laat nog erop gesmeerd en vanmorgen ook. Het is een heel stuk minder geworden! Echt wonderspul is dat,dat ik daar niet eerder aan gedacht had. Had dat een keer op een pasar Malam gekocht en vergeten dat ik nog bijna een volle tube had Deze tube aloe vera gelly heb ik
ja aloe vera is inderdaad HET middel bij huidirritatie Heb ik ook gebruikt (had alleen een flesvorm) let er alleen op dat het (volgens mij) beperkt houdbaar is na opening...
Hij was wel open,maar heb het zekers al een paar jaar in huis liggen. Kan nergens op de tube vinden hoelang hij houdbaar is na openen. Alles staat in het Engels erop. Was sowieso van plan om een nieuwe tube te bestellen. Ik weet nog dat Max een keer kwam te vallen tijdens onze vakantie in Spanje. Hij was toen 2 jaar en er zat een behoorlijke snee in zijn onderlip. Toevallig zag een Nederlandse mevrouw het gebeuren en kwam met zo'n tube aan gerend. Dikke klodder op zijn onderlip(die zalf kun je overgens ook eten)en na een paar minuten was de snee al dicht getrokken.
mijn beide kids hebben last van eczeem, m'n zoon vooral op zijn armen,benen en buik en mijn kleine meisje op haar gezichtje. Op de ergste plekken bij mijn zoon doe ik hormonen zalf verder smeer ik hem s'ochtends en s'avonds in met vaseline die ik van de dokter heb gekregen. hij gaat 3 keer in de week in bad met babyolie dan smeer ik hem nog in met vaseline als hij nog nat is. Dit laat ik opdrogen zonder handoek. Zo in bad doen is haast het enige wat helpt hij krijgt daar echt een mooie zachte huid van. Dus misschien is dat ook nog een idee? M'n dochter haar gezichtje smeer ik in met vaseline. Daar liever geen hormonenzalf op, want ze kunnen er wel vlekken van krijgen op de huid.
Sorry meiden, ben vergeten te kijken naar de naam van de zalf. Het was nogal een hectichs bedtijd-momentje... Hormoonzalf is niet zonder recept verkrijgbaar, en kan via je HA of een dermatoloog worden voorgeschreven.
Klopt,mijn dochter van 10 heeft ook een hele kwetsbare exceem huid. Toen ze nog baby was kreeg ze regelmatig triamcinoloni zalf en dat zie je nog (heeft ook redelijk veel haar op haar benen) Het werkt wel snel,maar ben er gewoon geen voorstander van.
ik ben er zelf ook geen voorstander van maar op sommige plekken bij mijn zoon kan gewoon niet anders, heb alles geprobeerd en niks hielp. Dus dan de ergste plekken maar met hormonen zalf en de rest anders oplossen. Hebben jullie kids er trouwens ook last van tijdens bepaalde jaargetijden?
Justin heeft het nu sinds een week of 2 en eerder nog geen last van gehad,dus daar kan ik nog niets over zeggen. Bij Jamie merkte ik altijd wel dat het in de zomer wat minder was dan de herfst en de winter.