KMA voeding vergoed, al voor de provocatie test?

Discussie in 'Voeding' gestart door Eiland, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er meer mensen die de voeding (Nutrilon pepti)voorgeschreven kregen van de huisarts, en deze al vergoed krijgen in de weken voor de provocatie test?

Op aanraden van het CB moeten wij moeten na 4 weken thuis een fles op een dag vervangen voor een fles oude voeding, maar ik lees hier ook dat sommige mensen de voedingen langzaam moeten mengen? Is in een keer een hele fles oude voeding niet erg rigureus?

2. Purk

Purk Niet meer actief

Ligt eraan wat je wil: als je een sterke reactie wil uitlokken is een hele fles vervangen wel een optie.

Wij hebben niet hoeven provoceren en krijgen nu al zo'n 9 maanden pepti vergoed voor de kleine man

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij ons zoontje hebben wij de pepti voor de provocatie zelf gekocht. Dit kregen wij wel naderhand van de verzekering terug.

Nu bij ons dochtertje hebben wij de voeding vanuit het zh gekregen. Zij krijgt een dubbelblinde provocatie in het zh.

Ik vind een hele fles vervangen tijdens provoceren wel veel hoor. Het provoceren thuis bij mijn zoontje (ging toen ook via het cb) was de 1e dag 10cc. Dag 2 1/3 voeding per fles vervangen. Dus bij bijv 180/6 4 pepti en 2 standaard. 3e dag dan andersom 4 standaard 2 pepti en 4e dag volledig standaard.
    Zodra de symptomen terug kwamen was het direct stoppen. In ons geval was dit al bij dag 1. Maar omdat ik er wel heel zeker van wilde zijn we door gegaan en op dag 2 gestopt omdat het toen overduidelijk was.

Mijn dochter krijgt in het zh totaal 250cc aan voeding. Echter dit is gewoon friso pep en daarin wordt iets van koemelk gedaan. Wat ze daar precies voor gebruiken weet ik niet, weet alleen dat het smaak en geurvrij is. Dus ze zullen er wel een speciaal goedje voor hebben.

Je ha kan wel een tijdelijke machtiging uitschrijven. Dan stelt hij als ware wel al de diagnose kma en op het machtiginsformulier kruist hij de machtiging aan voor bijv 1 maand of 2 maanden. Dan krijg je het gewoon vergoed. Heb je nu zo'n machtiging gekregen dan?
    Op deze site kun je zien welke machtiging het moet zijn. Het is de dieetpreparaat artsenverklaring
    https://www.zn.nl/zn-formulieren/?Azfilter=D#
    Als je die hebt kun je er gewoon mee naar de apotheek.

4. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze apotheek en huisarts zit samen in een gebouw en ik kon na de blikken zo meenemen en hun zouden het met de verzekering regelen. Het voordeel van 1 fles op een dag vervangen vond ik wel dat je niet weer geheel over hoeft op de oude voeding, maarja, als je een fles ineens andere voeding geeft kan hij daar ook enorme krampen van krijgen, en dus daarom weer erg onrustig en huilerig worden..

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij provoceren moet je sowieso nooit in zijn geheel overstappen. Dit is iets wat je voorzichtig en opbouwend doet. Zolang het goed gaat, ga je door. Zodra er weer symptomen voordoen stop je direct. De meeste kindjes reageren wel al bij de 1e 10cc en anders wel op de 2e dag.

Had het cb geen provocatieboekje met zo'n schema? Deze heb ik toen gekregen.

6. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat boekje heb ik helaas niet gekregen.
    Nou dan wachten we mooi dus na de volgende afspraak bij het CB en dan doen we daarna die test wel, dan kan ik het de volgende keer weer bespreken. Mischien had ik het dan verkeerd begrepen met die hele fles.

Moet je dan op een dag beginnen met 10cc vervangen van een fles, en dan de voeding daarna bijvoorbeeld met 20cc, ofdoe je dan de dag erna bij 1 fles 20 cc en dan de dag daarna 30 cc?

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Het schema wat wij toen mee kregen was: op de 1e dag 10 cc van de standaard voeding te geven.
    Op de 2e dag 1/3 voeding per fles. Dus bij een fles van 180/6 werd dat dan: 4 scheppen pepti en 2 scheppen standaard.
    Op de 3e dag was 2/3 voeding per fles: 180/6 2 scheppen pepti en 4 scheppen standaard.
    Bij dag 4 volledig standaard voeding.

Deel Deze Pagina