Ons mannetje van bijna 10 maanden is een tevreden kereltje. Hij komt 's nachts en 's avonds laat nog wel altijd voor een voeding, maar dat vind ik geen probleem. De laatste week is hij 's avonds en ook 's nachts echter vaak klaar wakker. Hij hoeft/wil dan niks drinken maar vind alles om hem heen reuze interessant. Leggen we hem terug in bed dan is het huilen en komt hij echt niet in slaap. Hij wil echt op avontuur. Maar ja, dat is midden in de nacht natuurlijk niet de bedoeling... Hij is onlangs van 3 naar 2 slaapjes gegaan dus hij slaapt overdag al minder. Is dit een bekende fase op deze leeftijd? En zo niet... hoe lossen we dit op?
Ik lees mee.. mijn zoontje is al wekenlang savonds wakker.. Snachts slaapt hij overigens wel door. Hij is bijna 11 maanden.
Ons zoontje is 15 maanden en doet het nog steeds. Ligt soms tot 9 uur te zingen s avonds of wordt s nachts wakker en wil dan feest vieren. Kan dan ook goed anderhalf uur wakker zijn (is dan gelukkig wel gewoon vrolijk). Dus even wat water en dan ga Ik weer slapen (met oordoppen haha). Geen idee waarom ze dat doen. Ik zie geen patroon met het overdag meer of minder slapen...
Zou het verlatingsangst kunnen zijn? In dat geval is geborgenheid bieden toch de beste optie. Wel lastig hoor!
Hier was dat echt een (lange) fase. Begon ook rond die leeftijd en heeft wel een maand of 2 geduurd. Steeds klaarwakker in de nacht en het duurde meestal wel anderhalf uur voordat hij weer sliep. Van de een op de andere nacht was het ook weer over en sliep hij weer door.
Wij hebben het ook bij mijn zoon van 11 maanden. Drama om 's avonds op bed te krijgen. En als het dan zingen is, geen probleem. Maar hij gilt de hele buurt bij elkaar. We zijn nu ruim een week 2 uur bezig hem 's avonds in slaap te krijgen. Gelukkig slaapt hij de nacht redelijk door. 4:45 was het vanmorgen... uiteindelijk pas om 7:00 uur ontbeten. Verlatingsangst denk ik. Het is een fase maar ik hoop wel dat deze binnenkort stopt!