hallo, mijn uk is nu bijna 6 maanden maar drink nu sinds een week of 4 slecht zijn melk en nu sinds anderhalve week laat hij steeds zon 100 a 120 cc staan en soms wil hij helemaal niet. omdat ik vond dat hij toch vocht nodig had hem ik hem af en toe water gegeven of wat diksap. dat wil hij namelijk wel. hij eet zijn fruit wel en een klein half potje groente met een toetje na. het lijkt erop dat hij zijn melk gewoon niet lekker meer vind. hij duwt het gelijk weg. als ik hem water aanbied wil hij het wel. dus aan de fles ligt het niet. hoe kan ik dit oplossen? zelfs na een nacht slapen hoeft hij maar een beetje melk. melk is toch wel iets wat hij voorlopig moet drinken tot 8 maanden?
ja zowiezo 500ml zuivel tot 1 jaar en daarna 300 . na 10 maanden kan je geloof ik over gaan op gewone koemelk maar daar is het nu nog wel wat vroeg voor. je kindje heeft nu echt nog die bouwstoffen/groeistoffen nodig voor ontwikkeling enz. heeft hij ergens last van? pijn in zijn keel? reflux ? anders het cb even bellen morgen voor opties ik heb veder niet echt tips helaas
uit een tuitbeker, rietjesbeker, gewone beker laten drinken? Zou hem persoonlijk geen diksap geven. Daar zitten toch niet de voedingsstoffen in die hij nodig heeft (als je het ipv melk geeft)
idd tuitbeker is een goeie , mijn dochter drinkt sochtends en smiddags haar melk zelf uit een tuitbeker en alleen savonds uit een gewone fles.
nee hij heeft nergens last van zover ik kan zien.( hij is 2 weken terug verkouden geweest ) tuitbeker ook al geprobeerd daar ligt het niet aan. als hij last van zijn keel zou hebben zou hij ook geen water of ander drinken willen. want dat wil hij wel. ik heb meer hget idee dat hij het gewoon niet lekker vind. nee hoor ik geef geen diksap in plaats van melk. dat doe ik enkel als hij de hele dag weinig drinkt dan vind ik het wel nodig om hem, wat water te geven of een theelepeltje dikasp door zijn water. wil natuurlijk niet dat hij uitdroog. hij wil eigenlijk gewoon alles behalve zijn melk. water drinken of wat anders wil hij wel. geef ik weleens in zijn fles of anders in zijn tuitbeker hij vind beide prima. ik wil nu op nutrilon 2 overgaan als nr 1 op is.. zou dat schelen? of is dat eigenlijk precies herzelfde als 1? hier willen ze liever niet dat je bel naar cb. maieln mag wel maar dan duurt het antwoord lang. ik denk dat ik ze toch maar bel! dan ben ik maar een zeurende moeder
zeurende moeder ?! helemaal niet zeurend..je kindje moet toch genoeg voedingsstoffen binnen krijgen en zonder melk red hij dat niet . want bijvoeding is bijvoeding maar.. ik vind je geen zeurderige moeder in iedergeval haha. volgens mij maakt dat niet echt verschill , hoeveel cc drinkt hij per dag nu ?
Zeuren? nee joh! heb ik ook gedaan toen mij dl minder ging drinken (is weer goed gekomen trouwens.) Over de soort voeding kan ik geen tips geven. Ik heb echt nul verstand van fv. hahaha
Heel veel baby's hebben deze dip rond 6 mnd. Je kunt niet stoppen met melk, daar groeit hij op. Niet op water/sap en nog amper op bijvoeding. Wij hadden deze dip met 2 kinderen en hier was de overstap op een ander merk kv de oplossing. We zijn overgestapt op friso (romiger en zoeter als nutrilon) en toen dronken ze beter. Je kunt ook andere veranderingen aanbrengen: melk heel lauw geven. Als ik keelpijn heb wil ik ook geen warme melk, maar koud water. Misschien zijn tandjes opkomst en dan geeft water juist verkoeling. Dan kun je wat dentinox smeren een kwartier voordat je de fles geeft.
hij heeft nu gelukkig vandaag weer 2 redelijk volle flessen op. de fles van net wilde hij nog geen slok van. ( dat nemen we dan voor lief ) ik heb altijd zoiets als hij minimaal de helft drinkt van de hoeveelheid wat hij op een dag mag dan zie ik nog geen probleem . maar zodra hij daaronder gaat zitten ga ik me wel zorgen maken. ik ga deze week opvolgmelk kopen nr 2. mischien zit daar net een anders smaakje aan. en anders ander merk proberen.
Hier rond die leeftijd ook slechter drinken ivm doorkomende tandjes... toen die er waren was het weer als voorheen! Gewoon aan blijven bieden en misschien eens van voeding/warmte wisselen, misschien dat het helpt...
Naast flessen melk mag je kind nu ook een deel van z'n zuivel in de vorm van aangezuurde melkproducten, zoals yoghurt, kwark en karnemelk. Natuurlijk zonder smaakje of zoetigheid, en het liefst vol!