Ik heb dit ookal bij Voeding geplaatst, maar krijg daar geen reactie, vandaag dat ik het hier ook ff post. Sinds een aantal dagen doen mijn zoontje moeilijk met eten. Het begon met het weigeren van de ochtend en avond pap en nu begin hij ook zijn middageten en de boterhammen te weigeren. Kortom, hij krijgt bijna niks binnen op een dag... Af en toe wat slokjes water of melk maar verder is het niet echt veel... Alles wat bij zijn mondje in de buurt komt slaat hij weg! Poep- en plasluiers zijn voldoende tot nu toe. Het ene moment is hij vrolijk en het andere moment héél driftig aan het huilen... Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.... Is dit een fase of wat?
mischien last van de tandjes?? als hij echt honger krijgt gaat hij wel drinken of eten,heb je al geprobeerd met iets wat hij echt lekker vind?? mis aan het uitproberen?
Daar dacht ik in eerste instantie ook al maar, maar ik kan niets ontdekken. Onder heeft hij nu 2 tandjes en verder is niets te bekennen. Zo extreem als nu heeft hij ook niet gedaan met die 2 onderste tandjes.... Ik bied hem vanalles aan waarvan ik weet dat hij dat normaal lekker vind, maar slaat alles weg! Heb daarstraks zijn handjes vastgehouden, zodat hij niet kon slaan en toen heeft hij wel melk uit zijn beker gedronken en deed hij rustig... tsja...
Het hoeft niet te betekenen dat als hij bij zijn eerste 2 tandjes nergens last van had het bij de rest ook zo is.. dus zou er toch rekening mee houden dat het misschien aankomende tandjes zijn. ze gaan vanzelf weer eten als ze echt honger hebben zoland doe poep en plas luiers goed zijn hoef je je geen zorgen te maken.
Soms wil mijn dochter alleen eten wat ik ook eet dus geef ik haar 'pluisjes' brood van mijn brood e.d.
Dat gaat hier helaas niet, hij heeft een koemelkallergie, dus mag niet alles eten wat ik eet... Had vanmorgen al eens extra een boterham van mijn brood voor mezelf gemaakt, maar daar trapte hij niet in haha! Maar volgens mij klopt het wel als ze echt honger hebben, eten ze! Hij heeft net zijn middag helemaal opgegeten en zelf nog fruit als toetje na (ben helemaal blij)