Om te beginnen: ons meisje doet het supergoed! Ze groeit goed, ontwikkelt zich snel en lacht veel. Ook slapen gaat prima, echter...mijn nachtrust bestaat al ruim vier maanden uit bij elkaar gesprokkelde uurtjes... Hopelijk heeft iemand een tip voor me. Mijn dochter is bijna zeven kilo. Zou dus volgens mijn berekeningen vijf flessen van 200 cc mogen drinken, maar dat doet ze dus niet. Overdag drinkt ze drie keer (ongeveer om 7, 11 en 15) en dan zo'n 120 tot max 150 per keer. Om zeven uur savonds heeft ze honger dan gaat de fles van 210 + 7 schepjes helemaal leeg en ook later op de avond en snachts drinkt ze flessen van respectievelijk 200 en 165 zo goed als leeg. Zodoende krijgt ze dus genoeg binnen om te groeien, maar ik zou natuurlijk graag zien dat ze overdag meer gaat drinken en met name de fles van 3/4 uur laat vallen. Iemand iets soortgelijks meegemaakt en tips over hoe ik dit aan kan pakken? Heb alles voor m'n meisje over, maar als het zou lukken haar van 23 tot 6/7 te laten slapen, dan zou ik ook eindelijk weer wat bij kunnen tanken. Sinds afgelopen week ook gestart met bijvoeden, maar lepeltje interesseert haar nog niet zo, dus dat mag nog geen naam hebben.
Ik vrees dat je het er nu eenmaal niet kan inproppen. Mijn dochter dronk heel goed overdag, maar had tot 7 maand nog een nachtvoeding nodig. Je kan misschien proberen overdag vaker kleinere flesjes te geven?
Bij ons precies hetzelfde verhaal! Het enige wat een beetje helpt is op een saaie plek voedingen geven, maar de gouden tip heb ik ook niet. Dus ik lees mee
Mijn tip is om je er allereerst er bij neer te leggen dat van 23 tot 7 doorslapen voorlopig nog niet zal gebeuren. Ze is pas 4 maanden oud en is het nog heel normaal dat ze nog om een nachtvoeding vraagt. Onze zoon sliep vanaf 6 maanden door en dat gemiddeld genomen is al vrij snel! Als je accepteert dat het voorlopig nog zo blijft dan valt het iets minder zwaar. Go with the flow. Is denk ik helaas niet het antwoord wat je wilde horen En wat ook al is gezegd, je kan het er niet in proppen. Wat je eventueel wel kunt proberen is in de laatste fles om 23 uur rijstebloem toevoegen. Dit hielp onze zoon met 4 maanden iets langer door te slapen 's nachts. Rijstebloem kan bij sommige kindje echter verstopping of krampjes veroorzaken.
Dat we het er niet in kunnen proppen weten we. Ze duwt de speen namelijk consequent uit haar mond. Dat niet alle kindjes vroeg doorslapen weer ik ook, maar had gehoopt dat iemand toch een tip zou hebben waardoor ze overdag meer gaat drinken, snachts heeft ze namelijk echt honger en slaapt na (tijdens) de fles weer verder. Meer kleine flesjes werkt helaas niet. Totdat het "tijd" is voor haar fles, weigert ze de fles totaal. Overdag een rustiger plekje zoeken is met een peuter van 2 niet echt mogelijk. Dus denk inderdaad dat me erbij neerleggen dan de enige optie is... En op de dag dat ze doorslaapt gaat de vlag uit!!