Mijn schoonsis hoorde net op haar werk dat haar baas failliet is. Het loon wat afgelopen donderdag op haar rekening zou staan is nog steeds niet gestort. Ook haar baas vertelde dat hij het geld niet heeft om haar te betalen. Wat zijn de stappen die zij nu moet ondernemen? Is er een manier om haar verdiende geld alsnog te krijgen? Mag zij alvast gaan solliciteren of moet zij afwachten wat er verder gaat gebeuren? Ik heb hier geen weet van, dus misschien kan ik haar hiermee een beetje op weg helpen! Alvast bedankt voor jullie tijd en info!
Normaliter neemt het UWV in ieder geval de betalingstermijnen over. Als het goed is is het UWV inmiddels ook ingeseind. Laat je schoonzus anders even contact zoeken met UWV en evt ook met CWI in hoeverre zij nu al sollicitatieplicht heeft enzo.
Inderdaad rechtsbijstand inschakelen! Wat rot voor haar! vaste lasten en decembermaand.. wat een gedoe!
als de baas echt falliet is dan komt er een curator, die kijkt welke rekeningen nog betaald moeten worden en die regelt dat. Dat duurt ontzettend lang. Ondertussen moet ze zich iig meteen bij uwv melden en het geval uitleggen. ze krijgt dan een ww uitkering, maar het salaris van deze maand zal dan niet meer gaan lukken. Als het faillisement uitgesproken is, mag ook niemand meer aan het geld komen dus ook salarissen worden niet uitbetaald.
Daarom springt het UWV hier in. Die neemt dan de lopende verplichting qua salarissen dan over voor die maand en daarna gaat het over in WW.
Solliciteren mag altijd lijkt me. Ik heb alleen geen idee of ze dan nog officieel een ontslag moet indienen bij een bedrijf dat failliet gaat.
Nou wij zitten al maanden op het laatste loon te wachten van mijn vriend! dit ook omdat het bedrijf in financiele problemen zat. De bond er achter maar niks hielp en wij hebben nog steeds geen cent!!!!!
ze moeten eerst officieel ontslag in dienen die baas dan!voor dat je een ww kan aanvragen buurjongen van ons is ook net zonder werk komen te zitten door faissement.
Juist Contact opnemen met afdeling failissementen en alvast ww aanvragen! Ze moet vooral niet zélf ontslag indienen want dan vervalt haar recht op ww! Door het failissement is ze automatisch ontslagen, dus onverwijtbaar werkloos!