Even een vraagje ( ben vandaag nogal actief hier op het forum ,sorry voor mijn vele vragen )!!! Maar ben met mezelf aan het brainstormen wat ik nu ga doen. Wilde BV afbouwen om voor mij en mijn meisje wat meer rust te creeeren, helemaal nu ik weer werk. Maar vind het toch zonde helemaal te stoppen aangezien het best wel goed is gegaan, alleen kolf de laatste tijd gewoon te weinig melk en dat levert alleen stress op waar Esmee en ik niets aan hebben. Nou heb ik een idee, ook aan mijn man voorgelegd, maar mannen jullie kennen het wel. Hij zegt alleen: "schat, welke keuze je ook maakt, ik sta altijd achter jou"! Onwijs lief natuurlijk ! Esmee drinkt gemiddeld 5 voedingen per dag, tijden verschillen en soms heeft ze wel eens voeding meer. Ligt er ook aan wanneer ze wakker word. Nou was mijn idee haar BV te geven als ze wakker word, en de laatste voeding BV. Verder tussen die voedingen door KV. Ik ga dan kolven op vaste tijden, om 09.00, 13.00, 17.00 en 21.00. Is dit een idee? Of heeft iemand misschien tips? Die hoor ik graag.
Ik denk eerlijk gezegd dat je je productie hier nooit mee hoog gaat houden.... je hebt veel te weinig voedingsmomenten, daardoor zal je kolfproductie alleen maar verder acheruit lopen... Vragen over kolven: Met wat voor kolf kolf je? Hoevaak kolf je op werkdagen? Heb je wel een goed TSR met kolven?
Wel te weinig he , was er al bang voor! Ik kolf met de medela electrische kolf ( enkel ) Op werkdagen houd ik dezelfde tijden aan. Mijn TSR is geen probleem, die heb ik vrijwel altijd meteen. De tijden dat ik kolf, zijn ook wel ongeveer dezelfde tijden dat Esmee drinkt, verschilt wel eens, maar dan 1 keer minder. Gaat je productie daar echt zoveel minder van worden? En als ik op die vaste tijden kolf, dan geven mijn borsten toch aan dan melk te willen, dus houd je toch ook wel melk? In elk geval voor twee voedingen.. nam ik aan i.i.g! Maar ik zou het ook anders kunnen doen. Bijvoorbeeld 07.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00. Zou dat meer effect hebben?
Als je dit wil gaan doen kun je het beste een dubbele kolf aanschaffen. Dan heb je profijt van je toeschietreflex aan beide kanten en ben je sneller klaar. Je opbrengst is dan hoger. Als het lukt voorlopig 's nachts ook nog een keer kolven. En voor het kolven syntocinonspray gebruiken.
Die spray is toch voor het TSR? Maar daar heb ik verder geen problemen mee, dus hoef daar niets voor. Vanmorgen gekolft, en weer 175 ml. Het is bij mij denk ik echt die stress: "oeh, ik moet genoeg hebben", en dan mag ik blij zijn met 75 ml uit twee borsten, dat is nu 100 ml meer en dus meer dan 1 voeding. Ik kijk het vandaag weer eventjes aan, want deze hoeveelheden bevallen me een stuk beter . En ik heb met de kolf altijd geweldig gekolft. Net 175 ml, en heb er een kwartiertje over gedaan. Dat is het probleem dus ook niet. S'nachts kolven doe ik niet meer, Esmee slaapt ook door. Ben nu ook weer aan het werk. Ik werk in de zorg dus onregelmatige diensten. Daarom is mijn nachtrust voor mij wel belangrijk. Merkte wel dat zodra ze door sliep en ik s'nachts niet meer voedde de productie ook lager is geworden, maar goed! Dat is dan maar zo. Ben allang blij als ik haar nog twee BV kan geven als dat gaat lukken. Kijk het vandaag gewoon weer even aan. Maar aan de reacties te lezen.... mijn idee maakt volgens jullie geen lange kans van slagen dus .
Ik heb een tijdlang gecombineerd met bv en kv en het werkte perfect! Moet wel zeggen dat ik teveel bv had.
Ik ga het gewoon proberen. Neem aan dat je wel melk blijft houden als je gewoon 4/5 keer per dag kolft. Ben allang blij als ik haar twee BV kan geven tot ze 6 maanden is, en verder KV. Alhoewel, vandaag heeft ze al twee BV gehad en ik ga nu zo kolven, dus heb nog niets te klagen. We zien wel hoe dit gaat verlopen. Bloem, hoe deed jij dit, het combineren. Had jij vaste tijden wanneer je KV gaf? Vandaag is het een beetje om en om gegaan. Ze krijgt zometeen weer KV, dus begonnen met BV, toen KV, toen BV en nu zo KV. Moest jou kleintje erg wennen? Esmee was wat aan de dunne toen ik begon met combineren, maar nu gaat het weer steeds beter met de poepluiers .
Ik heb het volgens mij langzaam afgebouwd. Dus als ik 5 voedingen gaf dan werden het er 4xbv en 1xkv en na een week of zo 3x bv en 2x kv en dat om en om. Ik deed het niet op vaste tijdstippen maar gewoon wanneer mijn zoontje erom vroeg, wel moest ik in het begin zelf een regelmaat erin brengen omdat mijn zoon dus altijd vroeg, hier zat dan 2 tot 3 uur tussen geloof ik. De nachten en een eventuele extra voeding gaf ik bv of als we ergens heen gingen kreeg hij soms ook bv in plaats van kv. Maar zoals ik zei, ik had een overvloed aan bv dus dat kon ook makkelijk. Ik kon wel twee kindjes makkelijk voeden zoveel had ik, daarom ben ik ook gaan combineren omdat mijn zoon teveel kreeg (als ik nu foto's terugkijk had hij altijd een opgeblazen buikje ) en mijn energie nul was . Toen ik ben gaan combineren ging het stukken beter met mij en het allerbelangrijkste, mijn zoon zat eindelijk lekker in zijn vel
Eigenlijk ben je op deze manier aan het afbouwen. Veel moeders kunnen hun productie zo niet hoog houden. Anderen hebben geluk en kunnen nog een tijdlang een deel van de voedingen houden. Eén ding begrijp ik niet zo goed: waarom denk je dat kv meer rust biedt voor je kindje?
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit je af gaat! Ik zit er zelf nl ook aan te denken, ben al weken aan het klooien met de bv, het kolven gaat steeds lastiger sinds ik aan het werk ben. Mark komt ook ineens weer een keer of 3, 4 's nachts, en het wordt er hier dus niet gezelliger op... De productie schiet alle kanten op, de ene keer weer naar beneden omdat ik een paar dagen weinig heb kunnen kolven op het werk, de andere keer weer omhoog omdat hij als ik wel thuis ben heel veel wil drinken. er wordt hier dus eigenlijk continu geregeld, en dat hou ik denk ik niet lang meer vol! Heb Mark al af en toe een flesje kv gegeven, omdat ik ook door mijn voorraad in de vriezer heen ben.. Hij drinkt het gelukkig wel, dat is al iets.. Laat je even weten hoe het gaat?
Hallo, Hier ongeveer hetzelde. Dyon drinkt elke avond een afgekolft flesje melk. Mijn vriend geeft het dan en Ik kolf een flesje voor de volgende avond. Maar nu... de laatste dagen kolf ik savonds maar 50:s Ik snap niet hoe het komt. Ben nu ook door me vriezer vooraad heen. Zal ik sávonds gewoon een flesje kunstvoeding geven??
Hey, nou, weer even bericht. Dit werkt dus echt niet. Je bent dan ook aan het afbouwen, dat weet ik inderdaad. Maar ik ben ook weer begonnen met werken vorige week, en ik kolfte dus al minder. Nou, eenmaal aan het werk kelderde de productie helemaal hoor. Ik ben dus intussen helemaal gestopt met BV. Heel jammer, maar het bied zowel Esmee als mij ook wel rust en we hebben veel meer tijd om van elkaar te genieten omdat je nu vaste voedingstijden hebt, ik weet wat zij krijgt en meer tijd voor leuke dingetjes. Waarom ik vind dat het ook haar meer rust biedt, ze haalde niet voldoende melk meer uit de borst, omdat ik natuurlijk niet zoveel kolfte, en soms kolfte ik 2 keer voor een voeding. Aan de borst drinken was dus niet zo'n sux6 meer, zo was ze wel eens tot 23.00 wakker en huilerig omdat ze gewoon honger had. Dus dan zou ik moeten blijven kolfen en dit in de fles geven. Maar als je ook weer werkt en minder kolft is het stressen voor mij,dit merkte zij ook wel. Nu heb ik meer rust, en dat merkt zij ook. Je hebt meer knuffeltijd samen en dit is veel leuker en gezelliger dan de stress van het kolven tussen door. Nu geniet ik juist meer van het moeder zijn!!
Verder geef je gewoon bv aan de borst? Ik zou gewoon die 50 ml die je kolft geven en dit aanvullen met kv! Maar als je verder gewoon bv geeft, zou je misschien een keer vaker kunnen kolven in de avond, of over de dag ergens. Maar net wat jou ook past natuurlijk.
Hmm interessant om te lezen. Mijn dochtertje krijgt nu ook gecombineerd: 3 à 4 keer borstvoeding en de rest (2 à 3 keer) kunstvoeding. Dit vanwege haar darmen. In het begin heb ik erbij gekolfd maar dat vond ik geen doen. Ik heb me erbij neergelegd dat ik op deze manier misschien niet zo lang borstvoeding zal geven. Voor zo lang het duurt ben ik er blij mee, en als het op een gegeven moment ophoudt dan tja, houdt het op. Overigens weeg ik mijn dochter af en toe (voor en na de voeding) om te controleren of ze voldoende bv binnenkrijgt. Dit is telkens het geval, óók als mijn borsten helemaal niet vol aanvoelden voor de voeding.
Het is bij mij tot nu toe gelukt, maar ik ben wat later gaan afbouwen. Met ruim 5,5 maanden heb ik de voeding van 15:00 afgebouwd en een week later de voeding van 11:00. Nu drinkt ze bij bij 7:00 en 19:00 en soms om 23:00. Dat gaat nu bijna 3 weken goed. Ze lijkt tevreden na de bv. Ik hoop dat ik dit kan blijven volhouden.
@ Judith, dat het bij jou gelukt is heeft idd te maken met dat jij al langer bv gaf en dus later ging afbouwen. Bij mij gaat het nu sinds zondag goed om 3 à 4 keer borstvoeding te geven per dag. Iedere dag is er ééntje, ben benieuwd hoe lang het gaat duren.