Hoi, Thijmen drinkt nog steeds overdag niet echt veel melk meer. 's ochtends en 's avonds gaat het wel goed met pap maar bij zijn boterham wil ie eigenlijk niet echt. Max 100 ml oid. Wat krijgen jullie kindjes? Groetjes Rosa
In de avond 200 ml en in de ochtend tussen 200 en 250. Heb nu ook melk met een smaakje gehaald (bedacht me dat ie de melk misschien saai vond )
qua (opvolg) melk zit ie dan idd net op het randje, misschien dat ie wel melk met een smaakje wil drinken? je hebt ze kant en klaar (fruitflesje van nestlé en aardig aan de prijzige kant) maar je kan natuurlijk ook zelf iets aan de melk toevoegen wat anders smaakt? ben blij dat ik er hier geen last van heb, want ondanks dat die van mij goed tussendoor eet, drinkt ze buiten melk helemaal niets.
Siem is al bijna 1 jaar en drinkt bij iedere broodmaaltijd ca. 100 ml. Da's dus 2x per dag. Verder krjgt hij nog 150 ml yoghurt en soms nog wat extra opvolgmelk, als we het erin krijgen. Voor rond de 12 maanden is dat voldoende, maar jouw kindje moet echt wel aan de 500ml komen. Anders zou ik het CB eens om advies vragen voor vitamine-toevoeging. Meer melk proberen aan te bieden zal waarschijnlijk niet werken, dus probeer het met druppeltjes. Hier is sinds een nieuwe 'aanval' van tandjes de fles echt niet meer favoriet, maar we hebben besloten er geen strijd meer van te maken. Hij drinkt wel wat slokjes water en sap, en vocht uit fruit, yoghurt en ander vloeibaar voedsel mag je meetellen. Succes!
Esmee drinkt bij haar broodje smorgens 180 cc (gewone) melk en savonds voor dat ze naar bed gaat zo ongeveer 150 cc (gewone) melk en dan nog een toetje na het warm eten en in de thee gaat een scheutje melk.
Thijmen krijgt nog wel yoghurt als toetje en boter op zijn boterham met smeerkaas. Als je het er niet linksom in krijgt dan maar rechtsom Heb nu idd dat fruitflesje gekocht. Dat gaat wel beter.