Mijn zoontje wordt over een week 1 jaar en ik ben sinds een aantal dagen begonnen met halfvolle melk maar hij heeft het eerst wel gedronken en nu weigert hij het al een paar dagen. Ik heb de papfles 's pchtends nog wel gemengd met opvolgmelk nr 3 en die drinkt hij wel op maar dit is omdat hij na de nacht gewoon honger heeft. Bij zijn boterham krijg ik er dus geen druppel halfvolle melk in maar ander drinken dus wel (water, taksi of ander sapje) Is het nu echt van belang dat hij 300 ml melk naar binnen krijgt?? Ik ben ook begonnen met vitamine D trouwens.
Ik weet niet of het persé moet... maar lijkt me wel beter dat hij melkproducten binnenkrijgt... misschien één van de onderstaande optie's proberen: Karnemelk, verdunde yoghurt, soyamelk, rijstemelk of havermelk... Als hij stap 3 melk nog wel lust waarom niet 1 beker peutermelk blijven geven?
Ja, je kind heeft voorlopig echt nog ca. 300 ml zuivel per dag nodig! Hier gaat de sojamelk er goed in, is wat zoetig, heel anders dan gewone melk.
Ik ben ook net begonnen met het geven van halfvolle melk. Bij ons gaat het moeilijk erin. Dus heb ik eerst wat opvolgmelk poeder erin gedaan. Toen ging het al wat beter. Dit ga ik afbouwen. En misschien lust ze het dan wel.
Hier ging het ineens wel toen de oudste de melk uit een tuitbeker kreeg waar hij niet kon zien wat er in zat. Je kan anders toch gewoon opvolgmelk 3 blijven geven. Of maak een bordje pap die je met een lepeltje geeft ervan. Wellicht dat ie dat wel lust. En die 300 cc zuivel is incl. toetje, yoghi, etc.