Is dit een goed schema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Mijn dochter van 1 is een beetje "moeilijk" aan het doen met het avondeten. Uit haar mond laten vallen of gewoon niet meer willen eten. Ik heb haar gisteren een biologisch potje van AH gegeven voor 12 maanden en die ging helemaal op. Misschien teveel gewend aan fijn eten? Maar volgens mij raakt ze ook zo weer gewend aan minder gepureerd als ik het maar aan blijf bieden.

Mijn dochter van 1 jaar eet op een dag het volgende:

Ontbijt: 2 boterhammen en een beetje kwark of pap

9:30, twee stuks fruit

11:30-12:00: brood, in het weekend omeletje

14:30-15:00, stukjes rauwkost, crackertje of een babykoekje (uitzonderlijk)

17:00-17:30 avondeten

19:00, flesje met 150 ml opvolgmelk nr 2

Ik hoor graag ideeën voor afwisseling of verbetering.

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Kinderen van die leeftijd hebben vaak een fase met het eten. Ze onderzoeken het eten en leren het daardoor kennen. Dat doen ze door het uit kun mond te halen, er met hun vingers in te prikken, fijn te prakken. Volgens mij is dat juist goed. Ze moeten toch weten wat ze eten?

In je schema zie ik niks raars. Ik weet niet hoeveel je rond 3 uur geeft, maar dat zou je nog iets kunnen minderen zodat ze meer honger kweekt. Maar aan de andere kant, als ze dan bij het avondeten weer niks eet heeft ze toch van van het 3uurtje binnen.

Ik heb ook zo'n strijd met het avondeten. Ik gaf mijn zoon dan vaak iets anders, maar ik merkte dat hij zijn eten makkelijker liet staan omdat hij wat anders/lekkerders kreeg. Nu geef ik hem sowieso niks wat hij echt niet lust. Hij krijgt nu zijn bordje en als hij niks wil eten dan maar niet. Dan eet hij bij zijn ontbijt 3 boterhammen i.p.v. 2.
    Onze huisarts zei dat hij genoeg binnenkrijgt om te groeien en als hij genoeg eet op ee dag en hij plast goed is er niks aan de hand. Ons schema loopt ongeveer gelijk aan dat van jou. De huisarts zei: Drinken moet, eten mag.
    Jouw kindje eet echt genoeg op een dag, dus ik zou mij niet druk maken over groei e.d.
    Blijf gewoon het normale eten aanbieden en laat haar ontdekken wat het is. als ze het eenmaal kent, eet ze het wel. Al dat kan best een tijd duren/

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Was hier ook! Echt rond 1 jaar. Pff dat uit de mond laten vallen vond ik zooo irritant! Ze aten bijna niks meer qua puree (ik pureerde nog steeds toen, maar was wel met stukjes begonnen). Toen dacht ik: als ze dan toch niks eten, kunnen we net zo goed stoppen met de puree en alles normaal aanbieden met de pot mee. Eten ze wel, dan eten ze wel en eten ze niet, jammer dan.

Hier krijgen ze na het avondeten altijd nog 100ml yoghurt/kwark. Dus gaan niet met lege maag naar bed. Maar dan nog: we hebben hier nog steeds avonden dat ze niks eten, alleen kwark dus, maar gaat helemaal prima. Halen ze de dag erop wel weer in. Ze krijgen nooit iets anders als ze niet willen eten (behalve als ze ziek zijn natuurlijk).

En ik denk dat je de avondfles wel weg kan laten. In plaats daarvan, kan je de melk bij de lunch geven. En dus yoghurt/kwark als toetje.

En oja: je kan over op de halfvolle melk, je kan de poeder dan weglaten.

4. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    ziet er prima uit toch? alleen geven wij geen flesvoeding meer vanaf 11 maanden. maar pap met gewone halfvolle melk.

wij hebben dit schema:

8:00 pap van bambix ontbijt 12 maanden + 200 ml halfvolle melk
    10:30 fruit
    12:15 2 boterhammen
    15:00 rozijntjes, koekje, rijstwafeltje
    17:30 avondeten met de pot mee en vaak yoghurt na
    19:15 avondpap van nestle met 200 ml halfvolle melk.

enne met avondeten is het ook wisselend hoor. soms eet ze alles achter elkaar op en soms gaat het erg moeizaam en eet ze heel weinig en speelt ze er mee...probeer in ieder geval altijd dat ze haar groente eet 's avonds en wat vlees. aardappel is voor mij bijzaak. vlees eet ze gelukkig erg goed. als ze dat als eerste eet krijgen we er verder niets meer in, dus altijd eerst groente en dan de rest hihi. succes!

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij hebben nu het volgende schema:

Ochtend 200 ml melk met Brinta
    Tussendoor fruit en sap of thee
    Lunch 1 belegd broodje en 150 ml melk
    Tussendoor soepstengel of rijstwafel met water of sap
    Avondeten 200 gram met de pot mee, of potje + paar hapjes appelmoes of toetje
    Tussendoor 260 ml melk
    Hier nog een echt melkverslindster, maar zolang ze haar avondeten ook goed eet vind ik dat niet erg.
    Op zich eet ze hier nog wel goed, alleen onderzoekt ze idd ook door alles er eerst weer uit te vissen en dan er weer in te stoppen. Het eten duurt dus vooral een stuk langer dan voorheen ;)

Deel Deze Pagina