Ben misschien een beetje in paniek aan het raken hoor, maar hopelijk kan iemand mij geruststellen? Over een paar dagen wordt onze tweeling geboren. We hebben vandaag verjaardag gevierd van dl. Er zijn veel kindjes geweest en nu blijken er twee ineens nu koorts te hebben. Verkouden was iedereen en mijn dochter ook nog. Wat als mijn dochter nu ook koorts/griep krijgt en/of nog steeds flink verkouden is over een paar dagen? Niet bij de baby's in de buurt laten? Ik lees veel over het RS-virus wat heel besmettelijk is. Alleen al door het inademen van lucht met besmette deeltjes wat door anderen is uitgehoest. Ben hier nu best bang voor... Morgen zouden er weer kinderen komen en een ervan heeft ook al een paar dagen koorts. Laten komen of niet? En dochter gaat twee dagen pw naar kdv waar ze natuurlijk ook van alles kan oplopen. Brr vind het maar niets. Ben bang dat de kleintjes straks heel erg ziek zullen worden door alles wat mijn dochter nu meekrijgt of wat hier in huis rondhangt... Hoe doen jullie dat met jonge broertjes en zusjes die vaak ziek zijn?
Wij hebben een mannetje van 20 maanden en 1 van anderhalf. Je kunt ze moeilijk het huis uit sturen bij de eerste snottebel toch Helaas is de oudste hier op het moment ook veel ziek(en papa en mama ook helaas), maar de jongste lijkt er niet zo heel veel last van te hebben. Hij heeft een beetje snottebellen op het moment, meer niet. Je kunt helaas niet voorkomen dat er ziektekiemen je huis binnen komen. Gewoon de kleintjes in de gaten houden en aan de bel trekken bij koorts!
Hier was de oudste net 2 bij de geboorte van de jongste. En in de winter vrijwel continu verkouden. Voorkomen kan je eigenlijk toch niet, denk ik. Kraamzorg kan ook bacterien of virussen mee brengen. Vaak draag je ze al bij je voordat je ziek wordt. Dan zou je in quarantaine moeten gaan om dat te vermijden. Meeste babys hebben al wat weerstand bij de geboorte van wat ze mee krijgen van de moeder. Verder goede hygiene, dus handen wassen etc., kan helpen om de kans te verminderen. Als een baby onder de 3 maanden koorts krijgt, direct ha bellen. Na 3 maanden mogen ze maximaal 3 dagen koorts hebben, bij dag 4 ha bellen. Bij twijfel bij jonge babys direct bellen. Probeer je niet te druk te maken.