Mijn jongste is een goede eter, maar brood eet ie niet. Alles op een lepeltje geen probleem. Koekje ook niet, maar brood.... Een drama. Elk stukj edat er in gaat word er net zo hard weer uitgewerkt. Gesopt in melk ook geen succes. Zelf een paar stukjes geven word verkruimeld en op de grond gegooid. Iemand nog tips? Geef nu dus dan maar een bordje pap 's morgens en tussen de middag een papfles zodat ie wel granen krijgt.
Sommige kindjes weten niet hoe ze plakkerig brood weg moeten werken. Geef eens een geroosterde volkorenboterham of een volkorencracker of volkorenbeschuit, kijken of hij die wel lust. Eerst gewoon zo, zonder beleg.
Het heeft hier serieus tot bijna 11 maanden geduurd voordat hij brood at. Idd uitspugen/werken etc. Na elke dag oefenen en steeds een paar stukjes, at hij uiteindelijk een boterham, maar het ging echt van 1 stukje tot 5 stukjes, tot een kwart boterham etc. Heeft ontzettend lang geduurd
Geef je een koekje uit zn handje? Misschien kun je dat met brood ook eens proberen? Halve boterham dubbelvouwen en in zn handje geven? Geef je ook weleens een broodkorst?
mijn dochter is nu 13 maanden en eet brood sinds eergister, en dan ook echt maar een paar hapjes, in haar mond stoppen dan spuugt ze het meteen weer uit , ze wil niet "gevoerd" worden ze wil het helemaal zelf doen in kleine stukjes op haar blad van de kinderstoel. ze was er daarvoor gewoon niet aan toe, en nog gaat het moeizaam, maar het gaat wel steeds beter, ik geef er ook niets naast, ze kreeg eerst wel pap, maar nu krijgt ze in de middag gewoon een boterham wat ze eet eet ze, zo niet heeft ze hard gezegd maar pech. in de ochtend krijgt ze wel gewoon pap want ik wil dat eerst het brood tussen de middag goed gaat.
Mijn dochtertje is ook geen brood eter. Wat wel enigszins helpt hier is om de boterham te roosteren en dan in kleine stukjes snijden, zelf laten pakken en niet te veel op letten.
Ik plet het brood een beetje en dan laagje roomboter erop. Roosteren werkt ook erg goed hier. Hij sabbelt ook graag het brood van de korst af.